träskor & gummistövlar

Direktlänk till inlägg 27 augusti 2012

På tal om ishockey

Av anette - 27 augusti 2012 14:18

Under ca 7 månader av året har man ett begränsat liv .....  hockeyliv.

Mitt börjar idag ....

Som ni vet är jag en hockeymamma ! Sedan flera år tillbaks har jag nämligen följt våra kids vedermödor i hockeyrinken. Som en total novis inom området har jag förundrats (och ruinerats) av hockeyutrustning och lärt mig vad offside är. Jag har ännu inte lärt mig leva med den fruktansvärda stank av svettig utrustning , från axelskydd till snoppeskydd ...

  Jag fascineras av vad vi hockeyföräldrar utsätter oss för när vi låter våra barn hålla på med den sport de älskar mest av allt. Speciellt kroppsliga sporter som i detta fall hockey .

Man står och gapar som en rödsprängd toka via läktaren och håller tummarna på att slippa se kidsen ligga livlösa på isen efter en enorm tackling !!! Vi trycker in våra älskade i en rustning av trikå och hårdplast , virar ett par stadiga varv med tapen och ser till att skyddsgallret är ordentligt fast !! Vad tusan är det vi gett oss in på ??

 Som mamma sätter man alltid sina barn och deras känslor och välmående i första rummet......mår de bra är allt frid o fröjd, men blir de ledsna, besvikna eller orätt behandlade vaknar genast tigern i oss.. REDO FÖR STRID !!! Vi manar våra kids att ge järnet på is , puscha dem till kamp , men hjärtat vårat säger ..... ta ut svängen så du slipper tacklingen .....  Vem har inte, högröd av ilska, skrikigt "domarjävel" över helt frånvarande el, felaktiga domarbeslut???

Eller kallat motståndarlagets coach för idiot, när de inte kan fostra sina spelare att kunna spela "fair play", utan att medvetet gå in för att skada motspelarna!!!

Såna är vi ..... vi koffeinladdade hockeymammor . För koffeinet behövs för att hålla oss varma . Att vara instängd i en islada utan fönster även om så bara för ett par timmar måste vara som att sitta  i ett sibiriskt fängelse (minus vakterna och bovarna). Klär man sig därefter ??? Yller långkalsonger står övers på listan ;0)

Även om vi verkar hårda och redo för strid känner vi sann Empati , " det gör inget att ni förlorade , huvudsaken är ju att ni haft kul " ..... tror vi på

det själv eller ... , innerst inne ?

Nu är hockeytrunksen packade ,

mina strumpor har åkt på och jag känner mig redo för ett par timmar

i ishallen !

 

See You !!



 
 
Freja

Freja

27 augusti 2012 21:34

Ohh, så glad jag är att mina barn inte intresserat sig för någon sport än... Dottern var inne på brottning innan vi flyttade hit, men här finns ingen brottningsklubb. Nu funderar hon eventuellt på handboll, men sonen är elt ointresserad av all sport... Vi vill han ska ha någon aktivitet där han får röra sig, så ev börjar han med badminton, men där är det inte så mycket fysisk kontakt med skaderisk...

http://blogg.amelia.se/reddevil

 
Ingen bild

Anneli

9 november 2012 18:49

Tror nog alla föräldrar e likadana oavsett sport,Vet ju själv när Sammie spelar handboll,vad e rättvist??inget o definitivt inte en dommare som dömmer fel.
Ha det så trevligt i sporthallen o ska försöka komma ner o kika på lillkillen.
Puss o kram<3

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anette - 9 januari 2013 14:48


 

Av anette - 8 januari 2013 13:21

Först o främst God fortsättning på Er alla !!! Jag tappade blogglusten helt vid jul och den har fortfarande inte riktigt infunnit sig . Julen och nyår har varit trevlig som hos alla er andra , så det blir varken en jul eller nyårsberättelse . Inte ...

Av anette - 26 december 2012 16:48

 " vad som göms i snö " med 85 % är ;        Anita Märsy !!!            stort grattis till dig !     Hör av dig med adress via min mailadress !! ...

Av anette - 24 december 2012 23:46

Vilken härlig julafton !!! Lovar fler foton senare men jag fick ju världens bästa julklapp .... Ett nytt objektiv till min kamera ( som jag fick av tomten förra året ) nu ska jag landa i soffan fem minuter ..... Ta hand om er därute ;) ...

Av anette - 24 december 2012 23:46

Vilken härlig julafton !!! Lovar fler foton senare men jag fick ju världens bästa julklapp .... Ett nytt objektiv till min kamera ( som jag fick av tomten förra året ) nu ska jag landa i soffan fem minuter ..... Ta hand om er därute ;) ...

Skapa flashcards