träskor & gummistövlar

Direktlänk till inlägg 31 augusti 2012

På tal om kläd shopping

Av anette - 31 augusti 2012 08:06

Jöpp jöpp , fredag igen !! Det är något speciellt med fredagar tycker jag !!! Även om den innehåller ca två timmar i isladan är det trots allt lill lördag för oss !!!

Ikväll blir det kvalitetstid med bara mig och kidsen . Gubben är iväg på kick off ! Det blir tacos och mys framför " fångarna på fortet "

Sen i morgon väntar BIK discot !!! Som jag har längtat !!! Ett nostalgidisco med 80 tals musik som vi var

på även förra året !

Jag hoppas det blir kul även om jag inte hittar den där toppen jag vill ha !!!

Vi kvinnor är lite speciella då man ska ut . Alltid ska det shoppas något nytt. Visst är det kul att få shoppa men när man som jag ALDRIG hittar något när man väl ska ha något !! Jag har aldrig gillat att köpa kläder. Jag gillar att ha nya plagg. Det är riktigt skönt ibland att komma glidande i något sprillans nytt som man verkligen tycker är snyggt och känner sig bekväm i. Men att gå in och ut ur klädaffärer och leta och efter något jag gillar är bland det värsta jag vet. För att inte tala om att prova kläderna . Tänk dig själv hur du ser ut i dessa förbenad provhytter ..... De stinker av gammal fotsvett i nylonstrumpor , bläää . Och när man kliver in i dessa jävla provhytter så tar den där glädjen & känslan av att man är värd nå´t extra plötsligt slut....Istället ångrar man att man gick in ... Och den  jädrans stolen som tar upp halva provhytten !!!

Det blir lite Klaustrofobiskt ..... jag vill gärna se resultatet från lite distans ..... funkar ju jätte bra i en trång liten Barbie låda ! Precis så känns det , kolla in en Barbie docka i affären nästa gång , ligger där snyggt och prydligt i lådan , snygg som aldrig förr !!! Tänk er då mig få plats i en sådan liten låda -

den skånska valen !!!!!

Plagg efter plagg åker av och på , besvikelsen kommer som ett brev på posten . Det är alltid sjukt svettigt i butikerna, och kläderna känns alltid konstiga och fula och svetten rinner längs med

rygg och panna !!! Solkar ner mina små polisonger. Man känner sig som en blöt katt när man är klar ,

hur snyggt är det ???

Detta hemska scenario genomled jag igår !!!

Tror ni jag hittade något ? NOPP !!! Alltså får jag även idag utsätta mig för denna förhatlighet.

Hittade en ur snygg tunika igår i chiffong med tillhörande under linne ! Ni vet de stora rymliga tälten med ett minimalt linne som är fast sytt vid axlarna . Efter 5 försök att ens få på mig den var just kindskägget genomsvettigt !!!!! Men jag lyckades !!! Egentligen skulle jag letat upp mobilen o tagit ett foto , för gud som

jag såg ut. Jag hade lyckats få ett av linnets axelband runt halsen , tunikan drog åt sidan o linnet korvade sig under armhålorna !! Där blev det sittandes. Det var sååååå trångt att inte ens med såpa skulle jag lyckats få ner linnet över mina putande behag !! Jag kippade efter andan då axelbandet tog ett stadigt strypgrepp om mig , och korvskinnet till linne tryckte över brösten . Med alla dess medel lyckades jag kränga mig ur utstyrslen och ja ....... det knakade i sömmarna !

Så nu ska jag ta mig en kopp Java , hoppa in i duschen och ladda för ännu fler provhyttsbesök !!!

Vi får väl se om det blir en Del 2 på detta inlägget ;0)

 

 

 

 
 
Therese

Therese

31 augusti 2012 09:43

Lycka till med del 2, hoppas du hittar din topp! Vet hur det känns! Kram

http://blogg.amelia.se/majvorsmemoarer

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anette - 9 januari 2013 14:48


 

Av anette - 8 januari 2013 13:21

Först o främst God fortsättning på Er alla !!! Jag tappade blogglusten helt vid jul och den har fortfarande inte riktigt infunnit sig . Julen och nyår har varit trevlig som hos alla er andra , så det blir varken en jul eller nyårsberättelse . Inte ...

Av anette - 26 december 2012 16:48

 " vad som göms i snö " med 85 % är ;        Anita Märsy !!!            stort grattis till dig !     Hör av dig med adress via min mailadress !! ...

Av anette - 24 december 2012 23:46

Vilken härlig julafton !!! Lovar fler foton senare men jag fick ju världens bästa julklapp .... Ett nytt objektiv till min kamera ( som jag fick av tomten förra året ) nu ska jag landa i soffan fem minuter ..... Ta hand om er därute ;) ...

Av anette - 24 december 2012 23:46

Vilken härlig julafton !!! Lovar fler foton senare men jag fick ju världens bästa julklapp .... Ett nytt objektiv till min kamera ( som jag fick av tomten förra året ) nu ska jag landa i soffan fem minuter ..... Ta hand om er därute ;) ...

Ovido - Quiz & Flashcards