träskor & gummistövlar

Alla inlägg under augusti 2012

Av anette - 27 augusti 2012 06:54

Helgen svischade förbi med åska och regn skurar , blandat med överraskande

sensommar värme !!

Det var dax att tömma förtältet och få ner det när det var torrt !

På lördagen bjöds det på eftersäsongs fest uppe i växthuset . det blev både lekar och sång ...

Tösen och en kompis överraskade oss alla med att mima o dansa till " Amazing " !!! Hon har klart ärvt mammas anlag !!!!

En trevlig helg ...


  

   


        


Minns ni att vi vann inpackningen av förtältsgolvet ??

Vi fick vår vinst på festen , ett EGET träd ...... hade påpekat för Anna - Lena att jag ville ha ett träd på camping tomten , sen fick kidsen fri hyra av trampecyklarna !!!


 


Av anette - 25 augusti 2012 10:49

Sitter uppe i vagnen med blandade känslor . Dax att plocka ner för att dra hem vagnen om ett par veckor . Säsongen är över . Men jag är inte ensam i tältet ...... Jag har förutom gubbe & son , sällskap av 8 st långben !!!!! Det är långbenens år.

Av anette - 23 augusti 2012 08:45

Vet ni vad , jag kom att fundera på en sak i morse . Har egentligen tänkt på det tidigare men som en liten onödig bagatell har tanken blåst bort , tagit tag i problemet på mina städ dagar. Nu går jag hemma dagligen och ser berget bli större för varje dag nästan .... än så länge är den av den mindre skalan men dock väl !?
Hur svårt är det att kasta toarullen när den är förbrukad ??? Inte svårt alls . Har en liten soptunna inne på toan precis bredvid dasspappret, men slänger jag de tomma rullarna? Nej, de står där (eller i ärlighetens namn så ligger de slängda lite överallt där inne). Och inte gör någon annan det heller !!!
Jag vet inte varför detta fenomen har uppkommit , och jag tror
säkert att det finns i mer än vårt hem ? Hur ser det ut hemma hos er ???
 
I vårt hem används toarullarna på toaletten på rekommenderat sätt - vilket innebär att de avskalas på sin funktion - och sedan förblir liggande där utan vidare användningsområden? Som en del av möblemanget. I drivor. Som en inte alltför stilfull interiör ??? Helt utblottad och bortglömd.
allt eftersom nya färska exemplar gör entré så ligger de gamla bara hjälplöst kvar !!

Visst, man kan ju alltid använda dessa tomma toarullar till kikare om man mot förmodan bli uttråkad när man ändå bara sitter där. Varför passa på och slänga dem i spotunnan som står bredvid ?Nej då sånt gör man bara inte ....

Men hade man varit borta hos någon så nog fasiken hade man snyggt o prydligt slängt rullen om man tömt den på dess lambimjuka innehåll , och artigt sagt till värparet att toapappret är slut !

Kidsen är super duktiga på att när andan faller på , asa in dem på sina rum , och sedan med konstens alla regler få till skapelser som inte är av dess like ;0) Eller så blir de helt enkelt liggande och skräpar på deras rum !?!

Ända tills mamman & frun i huset blir så pass tokig att de åker ut ! Ska alla dessa moment behövas för en tramsig liten rulle ?

Hur gör ni ? Skulle kanske låta de ligga en vecka o se hur många jag får ihop . På så sätt kan jag ju göra en statisktik över toarulle konsumtionen i hushållet ;0)


 


Nähä gott folk , en kopp Java på detta sen ska jag minsann ta tag i problemet

Ha en go dag !!

Av anette - 22 augusti 2012 08:12

Ni vet den där pirrande känslan barnen får när det är skolavslutning ...och man förväntar sig solsken ...

Det var sådana kids vi följde med ner till skolan . Men vips så var de väck , själv stod jag där som ett fån ... det var ju tösen som ville att jag skulle följa med ner. " hej då " pussen skedde i all hast på flera meters avstånd från skolgården , grabben sa kyligt hej då , ingen puss där inte !!!!

Det var bara till att traska hemåt igen , jag som var nyfiken på tösens nya fröken ;0)

Det var en härlig syn att se alla de små förskolebarnen

komma med sina allt för stora ryggsäckar på ryggen :0)

Ofta regnar det på skolavslutningen och sen e det toppen väder när de börjar igen . Idag e det tvärt om .... regner öser ner . Välbehövligt men ack så trist. Nu när jag äntligen har trädäcket för

mig själv !! Nå väl , jag har soffan för mig själv haha .....

Hoppas ni alla får en toppen dag i skolan !


 

Av anette - 21 augusti 2012 19:02

och tävlar

om ett super fint badlakan hos

dejo


 


Gör det du med ;0)

Av anette - 21 augusti 2012 13:40

Du milde himmel så sega kidsen var att få upp i morse !!!!

Hur ska det bli i morgon ? Jag kan ju inte påstå att de fått vila upp sig under sommarlovet , nä här har det varit full kalabalik dagarna i ända , från morgon till kväll ;0)

Härligt egentligen , men svårt att komma in i rutinerna igen ..... kvällarna har ju varit så fina så det har varit lek , lek , lek !!!

I morgon börjar allvaret ;0) , jag ska börja rensa o städa ut i varenda skrymsle & vrå haha ......


jag är förresten med i en fototävling inne hos jesson med detta bidraget


 


Har jag tur kommer bilden med i utlottningen den 10 september -

jag hoppas ni går in och röstar !!!


Sen får ni ju inte glömma min egen tävling

jag har i samarbete med Hermione


 

bilden tar er direkt dit , lycka till !!!


Av anette - 20 augusti 2012 16:16

     


Jag har glädjen att få anordna en tävling med

Hermione Ekologisk hudvård.


Cleansing Lotion & Face Cream som nu är ännu bättre och utvecklad har fått nya förpackningar och dessa kommer lottas ut !!!

Har själv provat face cremen precis , underbar fräsch, söt doft o ansiktet kändes mjukt och behagligt med en gång.

Kika in på deras hemsida o stifta bekantskap med deras ekologiska produkter !!!


För att delta :

1. Dela tävlingen ( tävlingsbilden finns på facebooksidan ) ,

länka tillbaka till mig samt till

Hermione .

2. Gilla mammajersmyr på facebook

( Har ni facebook går det även där att

länka till sidorna )

3. kommentera i detta inlägget ( inte på facebook ) varför Ni ska vinna och varför ni gillar ekologiska produkter. Glöm inte er mailadress

 4. för en extra chans , följ mig på Bloglovin

 

Tävlingen är avslutad




Ovido - Quiz & Flashcards