träskor & gummistövlar

Alla inlägg under augusti 2012

Av anette - 10 augusti 2012 16:18

Öde ligger stranden , med kameran i handen . Tankarna får röra sig fritt , andrummet och känslan är mitt !

Av anette - 9 augusti 2012 15:03

 

Av anette - 9 augusti 2012 10:11

Hur ofta har vi inte sagt det själva eller hört den förut ?

Vaknade till regn , regn , och åter regn !!! Poolen är ju färdig monterad , har jag badat ..... ?

Nix pix ! Nu är även värmepumpen installerad ,

håller en temp på 24 grader vilket är ju helt ok men det blåser o regnar !!!!!

Jag vill oxå bada , men en badkruka blir jag när det är kallt i luften så jag får snällt invänta solen ...


 

Av anette - 8 augusti 2012 13:29

Idag har jag haft goa Piroska och barnen på besök !!! Det var en roligt återseende . En fd kollega där jag vikarierade innan !!

Hon är alltid lika go & glad så det blev många härliga skratt :0)

Barnen kom bra överrens o tjejerna var snabbt ner i poolen !!

Tack för de fina blommorna vännen !!!!


      

Av anette - 8 augusti 2012 08:20

 


Igår var det trots , skrik och bråk så fort kidsen kom nära varann !!!

Varför kan de inte hålla sams i ynka fem minuter ???? Och hade det inte varit så varje dag hade jag kunnat stå ut med det !!!! Det bråkas om minsta lilla hela hela tiden ................Ghaaaaaaaaaaaaa !!!!

Så igår när jag städat färdigt , barnen var nybadade tog jag åter samma snack med dem som vi gjort hela sommaren . Varför är det så svårt att förstå att utan bråk finns det så mycket tid till roliga saker !?! Inga konsekvenser , bara ha roligt tillsammans ....

Frågade dem hur vi skulle ha det för att minska bråk samt tjatet från mig haha ......

vi skrev ner det på vita tavlan o signerade ;0)

Nu får vi se hur länge det håller ....... jag ger det tyvärr inte dagen ut .....

Av anette - 7 augusti 2012 08:39

 


Gäsp gäsp gäsp ......

Hade hur svårt som helst att somna igår kväll !?!

Men nu sitter jag här , myser med min kopp Java innan kidsen vaknar upp ! Tänk , grabben har börjat sova riktigt länge om morgnarna ...... typ till 9 - 9.30 . Annars brukade han vakna runt 7 - 8 på helgerna. Det blir till att försöka få in nya vanor tidsmässigt snart .

Kusinen har sovit här i två nätter , full rulle här med andra ord :0)

Idag får det bli lite fix & trix på hemma fronten , komma igång med lite städning  ...... blääää !


Ha en fin dag & glöm inte deltaga i min tävling !!!


 



Av anette - 6 augusti 2012 19:53

   

Av anette - 6 augusti 2012 14:28

 

Jag är med och tävlar hos hem och lycka om dessa gudomliga ljuslyktor från Ellis Corner

Skapa flashcards