träskor & gummistövlar

Direktlänk till inlägg 1 september 2012

Del 2 av På tal om klädshopping

Av anette - 1 september 2012 14:09

Jag var inte överrens med mig själv om jag skulle berätta detta eller ej , men .....

Idag är det dax , årets höjdpunkt ... BIK diskot !!!

Och ja, jag hittade en lång skjorta till kvällens " get together " !!! Men det var precis jag kom ifrån butiken utan att bli anklagad för stöld !!!!

Efter många provhytter och med en långskjorta hängande över armen banade jag väg mot accessoarerna ....

Jag ville ha en matchande ring ! Som en gåva från ovan hängde den där o kallade

försiktigt på mig !!!

En stor bred ring i samma blå härliga färg som mitt inköp !Försiktigt trädde jag den över fingret , varsamt men samtidigt med lite lätt berusning ! Den passade !!! Sagt o gjort , den skulle jag ju ha , men den klämde !!!! Utan att tänka mig för upptäckte jag att jag hade en ring förinnan på det fingret. Paniken steg , blodet rusade ... va fan skulle jag göra ??? Ringen satt där den satt !?!


Jag drog den fram och tillbaka, lirkade , vred , drog o var helt hundra på att snart slits mitt finger i stycke !!! Jaha tänkte jag .... kände ögon i ryggen , vad trodde de ?????

var jag i kast med att stjäla en ring ?

Det var bara till att ta svansen mellan benen , gå till kassan o

antingen be om hjälp eller köpa skitet !!!

" Ursäkta mig men jag har ett problem , har ni vaselin "? hörde jag mig själv säga !!!

Kan ni tänka er hur jag kände när dessa ord bara for ut ur munnen på mig !!!

Vaselin ???? Nej det har vi inte , det blir Apoteket !!! Svarade den där tjejen bakom kassan . En uppsnoffsad brutta som jag var säker på skulle tvinga mig att slutföra ring köpet !!!

" nej sa jag , jag får inte av mig ringen ....."

Jag trodde hon skulle krevera på plats !!!

Kände hur marken under mig omvandlas till Jello !!!

Du milde vilken skratt attack hon fick fram !!!

" Aldrig har jag varit med om detta , vill du behålla ringen " ??? Sa hon.

" Ja jag är väl illa tvungen " svarade jag .....

Med flinka fingar drog hon långskjortan ur mitt grepp , körde armen sin under min o drog med mig ....

fan tänkte jag , nu kallar hon på säkerhetsvakten ...... såg domen framför mig ...

Uppsåt till stöld !!!

Vi kom bort till smink avdelningen , expediten , ja hon skrattade fortfarande ....

" vaselin har vi inte , men underbara läppglans " !!!!!

I ett hast , såg jag henne smeka på ett skimrande rosa läppglans på mitt ringfinger , med varsamma händer , drog hon av den !! " Nå ville du ha den , eller hitta en lämplig storlek " .

Ni anar inte hur fort jag fick betalt min skjorta o komma ut i bilen !!

Det värsta jag varit med om kan jag lova !!!

Hädanefter håller jag mig till hals och armband ;0)


 

( likadan fast med blå " sten " )


Långskjortan ...

 


Jag kommer bli sååååå fin , även utan ring !!



 
 
Freja

Freja

1 september 2012 17:35

Hahaha, har läst båda dina inlägg om shopping, och jag känner igen mig! Förra veckan var jag o ungarna på stan en hel dag och handlade. Jag plockade på mig ett antal toppar och gick in i en hytt och provade medan ungarna provade i andra hytter. Och fastnade i en topp! Fick ropa på sonen och med gemensamma krafter lyckades vi krångla ur mig ur toppen utan att riva sönder den, men det hade nog hjälpt med en hink vaselin...

http://blogg.amelia.se/reddevil

 
Jeanette

Jeanette

2 september 2012 19:03

ooops, underbart :-DDD

http://jijsdagar.blogspot.se

 
Eva Wikmark Walin

Eva Wikmark Walin

2 september 2012 22:57

Lovely, vilket härligt inlägg och så läste jag Frejas här ovan också - helt underbart *skratt* - älskar Bloggar som får mig att skratta eller bli inspirerad. kram på dig och hoppas att du haft en fin kväll

http://blogg.amelia.se/evawikmarkwalin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anette - 9 januari 2013 14:48


 

Av anette - 8 januari 2013 13:21

Först o främst God fortsättning på Er alla !!! Jag tappade blogglusten helt vid jul och den har fortfarande inte riktigt infunnit sig . Julen och nyår har varit trevlig som hos alla er andra , så det blir varken en jul eller nyårsberättelse . Inte ...

Av anette - 26 december 2012 16:48

 " vad som göms i snö " med 85 % är ;        Anita Märsy !!!            stort grattis till dig !     Hör av dig med adress via min mailadress !! ...

Av anette - 24 december 2012 23:46

Vilken härlig julafton !!! Lovar fler foton senare men jag fick ju världens bästa julklapp .... Ett nytt objektiv till min kamera ( som jag fick av tomten förra året ) nu ska jag landa i soffan fem minuter ..... Ta hand om er därute ;) ...

Av anette - 24 december 2012 23:46

Vilken härlig julafton !!! Lovar fler foton senare men jag fick ju världens bästa julklapp .... Ett nytt objektiv till min kamera ( som jag fick av tomten förra året ) nu ska jag landa i soffan fem minuter ..... Ta hand om er därute ;) ...

Skapa flashcards