träskor & gummistövlar

Alla inlägg under september 2012

Av anette - 11 september 2012 07:05

Idag är det en dag som så många blir påminda om . För mig fyller goa väninnan år !!

Grattis Åsa !!

Jag tror att alla på sitt sätt funderar o tänker lite extra på alla de saknade och deras anhöriga som på något vis drabbades av tragedin 2001 !

Men livet rullar på , så även här . Känner mig som en överbelastad tvättmaskin. Man kan ju tycka att jag som går hemma borde ha det tip top , men jag e sååååå trött på att springa o plocka hela tiden , ladda tvättmaskin efter tvättmaskin , o sen ska högarna vikas !!!

Känner att motiveringen börjar tryta hos mig . Vad vill jag egentligen ?


Skit samma , jag tar en kopp Java och funderar.

 

Jag & fina Åsa i våras :0)


Påminner Er om tävlingarna som är igång här inne ;0)


   




Av anette - 10 september 2012 15:49

    

TÄVLINGEN ÄR AVSLUTAD !!

Då har jag provat

Akoma African Black soap från Body Bazar i fyra dagar. Ett spännande allround tvål.

Första gången  jag använde  tvålen till ansiktstvätt så blev jag fruktansvärt torr i huden. Blev ganska besviken o började googla runt om produkten. Har använt tvålen som ansikts rengöring morgon och kväll . Har fått återfukta efter användning . Sen läste jag om en tjej som blev torr i ansiktet den första veckan, och förstod att det verkar vara vanligt. Nu behövs nästan ingen återfuktning och vilken renhetskänsla

den ger mig , känner mig riktigt fräsch efteråt !

Tvålen ger ett fint lödder och är enkel att använda. Eftersom den är så dryg så är bästa sättet att skära av en del av tvålen och lägga i en behållare. Sen är det bara att nypa av en liten bit när den ska användas.Resten av tvålen förvarar jag i sin ursprungs förpackning. Tvålen är marmorerad i bruna nyanser och ger inte någon särskild doft ifrån sig. Så för mig såg den trist ut och luktade alldagligt.

Jag har även använt tvålen på mitt decolage parti och axlar då jag fått någon hudirritation med besvärlig klåda. Precis efter tvätten kliar det fruktansvärt men efter ett par minuter har all klåda försvunnit !!!

Jag rekommenderar inte att använda den till makeup borttagning ,

den svider väldigt mkt i ögonen !

Jag har även provat att blanda en liten tvålbit med socker och använt den som scrub , ett enkelt , ekonomiskt o lätt sätt att rengöra ansiktet med på djupet.

Jag kommer definitivt fortsätta använda tvålen och utforska nya spännande sätt att använda den på ;0) !!

 

Nu ska en lycklig vinnare få prova ett African Black Soap

från Body Bazar

 

    

 

Av anette - 10 september 2012 13:35

vilken värme !!!

idag behövs varken strumpor eller långbyxor :0)

sommarpumpa o tomater kommer långsamt men säkert .

O vem kastade inte sig i poolen efter skolans slut ??


 


 


 

Av anette - 10 september 2012 08:05

Då var omröstningen i fototävlingen igång !!!

Nu hoppas jag att ni går in o kikar på bidragen o lägger Er röst på min tävlingsbild


 


klicka på bilden så kommer ni till omröstningen :0)


Tusen tack på förhand !!

Av anette - 8 september 2012 11:54

Förmiddagen gick åt att storstäda och möblera om på tösens rum !!

Nu får vi se hur länge det varar :0)


 

Av anette - 7 september 2012 22:04

Timmarna räknades ner ...... gubbe & son skulle upp till vagnen , den ska hem för gott på söndag. Jag hade planerat denna fredagskväll in i det minsta .... såg fram emot egentid med tösabiten.

Jag o tösen skulle påbörja projekt stor röj på hennes rum men grann grabben kom på visit o efter två glas rött var jag så trött så det blev inget av med det !!!

Jag var så inställd på egentid med tösen .... som somnade helt utslagen i soffan ....

bar in henne i dubbelsängen.

I vårt hem lever vi inte efter

" när katten e borta dansar råttorna på bordet " .... Det är tyst o tomt i huset ...

Saknar mina grabbar !!!

Nu ska jag krypa ner hos tösen som sussar sen länge sen


 



Natti , mina goa läsare !!!

Av anette - 7 september 2012 08:23

Höstrusket har kommit till Skåne . Det blåser och regnar ......

Denna helgen ska husvagnen hem . Gubbe & son ska upp i helgen och plocka hem den. Jag o tösen stannar

hemma o har egentid ;)

Kidsen behöver komma ifrån varann lite så detta blir kanon och ha lite kvalitetstid med oss föräldrar !

Det blir tjejkväll i morgon , sys och dotter kommer hit ! Vi ska laga god mat o bara ha kul , kanske spela spel eller varför inte lite fotbad ;)

Igår var jag på veckans absolut bästa träningspass . Johanna ledde passet och hon e såå drivande och go !! Man sliter som ett djur och även när man e i skedet att ge upp , fortsätter man trots allt !

Kände mig sjukt nöjd när jag körde hem !!!

Nu ska jag komma igång så jag hinner allt !!

Önskar er alla en GO FREDAG !!!

 

BJUDER ER PÅ EN SOMMAR BILD ;0)

 

 

 

 

 

Av anette - 6 september 2012 16:26

Jag har fått äran genom Body Bazar ...

 

att få prova deras

 

 

African Black Soap Ekologisk & Fairtrade 110g

 

  En etisk och helt  naturlig produkt med en rad olika användningsområden. Den har naturligt helande egenskaper och kan användas för en rad olika hud- och hår problem. 100 % Certifierad, ekologisk och Fairtrade. 

Det ska bli spännande och perfekt då jag fått en sorts klåda på axlar , nyckelben samt armar ......


 



När jag har provat den , kommer jag skriva om den och låta en lycklig läsare få prova Tvålen


 Body Bazar erbjuder ekologisk och naturlig hudvård med inspiration från olika världsdelar. De är väldigt noga med ingredienserna och satsar ENDAST på renodlad kroppsvård fri från skadliga kemikalier.

Redan nu kan ni göra er bekantskap med deras produkter HÄR

 

För att inte missa Er vinstchans följer ni mig på

 

klicka på bilden bara ;0)

 

 

 

Skapa flashcards