träskor & gummistövlar

Alla inlägg under oktober 2012

Av anette - 31 oktober 2012 10:05

Barnen vankar av och an , hur mycket är klockan ? När kommer dem ?

Våra campingvänner från Småland kommer ner för dagen , och vi ska gå på allmänhetens åkning o åka skridskor tillsammans ;)

Sen blir det lite middag innan de åker upp igen !

Tänk , tösen tror att de bor jäääääte långt ifrån , även om deet bara är drygt en timmes körning , hihi.

 


Vi hörs mer sen ;)

Av anette - 30 oktober 2012 14:57

Vilket underbart väder !!! Det sprudlar i hela kroppen ;)

Jag o barnen har precis varit borta på biblioteket där man fick göra små figurer

i sockermassa !!

Barnen tyvkte det var skoj och de flesta figurerna är nu uppätna .

De stannade ute en stund när vi kom hem och lirade landhockey ....... ovanligt .....not ;)


 


 

Av anette - 30 oktober 2012 07:17

Fy tusan vilket busväder det blev igår !!! Det blev till att hålla sig inomhus. En av våra " rotting soffor " utomhus hade förflyttat sig ut på gräsmattan !!

Stackas dem i New York !

Trots dåligt väder kunde kidsen stundtals hålla sams ! Jag mös i fulla drag kan ni tro , och i loppet av en sekund kastades det legobitar på varann , skreks o bråkades !!!

It made my head in !!!

Grabben kom iväg på allmänhetens åkning med en kompis i tösen fick besök av granntösen .

Det blev lugnt i vår storm igen :)

Idag står det ett besök hos frissan . Måste ju bli fin till fredag. Sen ska jag ner på biblioteket med kidsen.

Ha en fin tisdag alla fina !!


 

Av anette - 29 oktober 2012 07:48

Då har kidsen lov en hel vecka !! Undras hur det kommer att gå hihi !!

Vi håller tummarna i allafall ! Idag går mina tankar till Alla amerikaner som tvingats evakuera sina hem pga stormen Sandy !! Usch , hoppas aldrig vi får ett sådant oväder !!

Jag har en fullspäckad vecka framför mig som avslutas på fredag med 80 tals disco med Clabbe !!!


Hur ser er vecka ut ?


 



Av anette - 27 oktober 2012 15:07

Vaknade upp till en helt underbar morgon , solek sken o endast ett par plusgrader !!!!

Tösen spelade hemma match och än en gång förlorade dem. Nu behövs en vinst för att få upp gnistan igen !

Idag har jag inga måsten , njuta av dagen som den kommer , är precis vad jag ska göra !!


önskar er alla en


 


Denna bjuder jag på ;)


 

Av anette - 26 oktober 2012 08:01

På var och varannan Fb uppdatering igår , snöade det hos folk !!

Jodå , även vi Skåningar fick till slut lite vitt puder på marken ;) & gradantalet skönt drastiskt.

Vilket busväder det var igår !!! Det blåste o löven de yrde om vart annat.

Jag hade en fruktansvärd huvudvärk igår , så jag hoppade träningen o kikade på vårt A lag istället ;)

Minst lika roligt !!

Vilken målfest , vi vann med 11 - 2 !!!

Idag är det fredag o dax att valsa runt med Mr Hoover.

Så ni vet vad jag kommer hitta på ;)


see you all !!


 


Av anette - 25 oktober 2012 16:09

Även om klockan inte är så mycket , mörknar det ute nu ! Ruggigt & blåsigt !

En mysig ursäkt för att få tänka ljusen i min nya fina ljusstake ;0)


 

Av anette - 25 oktober 2012 10:22

Jag satt och läste bloggar o kikade på  " what not to wear "  och trillade över ett inlägg hos fd ensamma mamman .

Vi är nog många med samma problem !!! Hur ska man egentligen klä sig ?

Ska man enbart klä sig praktiskt ? Sån e jag !!! Jeans tjej från topp till tå .

Det är inte det att jag gillar kläder , för det gör jag men det kvittar tusan vad jag tar på mig så gillar jag inte spegelbilden !!

Med rätt kläder kan man ju gömma det man inte vill visa och med magiska trick få till en snygg kurvig figur , men inte jag !!! Midjan jag hade har försvunnit , och magen min börjar redan under bysten !?! Här behövs verkligen en förändring o makeover !

Jag tycker själv att jag ser ut som en tunna   .

Så dagen till ära har jag klänning på mig. Jag fick fram en annan klänning ur gömmorna , en lite finare variant med resår precis under bysten ! Shit jag såg höggravid ut !! Provade att sätta ett skärp i midjan ...... den som jag inte har ..... anskrämligt !!

Det finns så många vackra kvinnor där ute med liknande figurer men de ser sååååå snygga ut !

Det hade varit kul och få ett proffs att visa mig vilken klädstil jag skulle ha !! Ett bankkort laddat med en massa pengar att spendera på en ny garderob hade inte suttit fel.

Jaja ..... den dagen .... den drömmen !!

Jag har i allafall fått på mig både klänning , smink och smycke . Passade på att spatsera runt i mina nya varma " uggs " !!

Lite fin känner jag mig denna regniga höstdag   


 

( håller andan och drar in min mage hihi )


Skapa flashcards