träskor & gummistövlar

Direktlänk till inlägg 6 oktober 2012

På tal om the tuffest job there is ...

Av anette - 6 oktober 2012 14:21

Man tjoar och tjimar i 2 x 20 min.

Fötterna fryser och adrenalinet pumpar.

Man peppar och coachar ( även om det inte är vårat jobb ;) )

 Glömmer andas regelbundet och man står som på nålar

Man ser till att domaren sköter sig utan hysteriska utbrott , ja idag undvek vi alla att irritera sig på domaren då gubben fick hoppa in och göra en insats .

Trodde ett tag att han skulle göra trippelsteg hihi !!

Jag pratar om att stå på läktaren och heja på sina kämpande hockeylirare.

 

Fan vad de spelade bra idag ! Vilken rafflande match.

Vårat gäng blir bara bättre och bättre !!

De är ett underbart lag som vet vad lagspel innebär !

Idag spelade grabben hemmamatch och vann med 2 - 0 !

De visste sina platser , passningarna gled snyggt från den ena till den andra . Målchanserna var så många att jag tappade räkningen. Det blev svanhopp framför motståndarmålet och målen de kom !

Med vår säkra målis i buren skyddade han den som tjocka muren.

 

 

Eftersom jag sällan är utanför hemmets dörrar numera får jag passa på att sminka mig lite när jag ändå ska vistas bland folk. Hockeymammor ser bra ut så det så !! Vi har ju som uppgift att visa upp den fina sidan från läktaren ;0)

Jag vet ingen sport som kan beröra och engagera sin publik så till den milda

grad som hockeyn gör..... Jag har tom både föreningsjacka och halsduk !
Är det farten, adrenalinet, segerns sötma eller förlustens bottenlösa besvikelse som gör det??? Eller är det kämpaglöden med blod, svett och tårar från ett helt lag som brinner för sin idrott och tillsammans vill erövra världen el, åtminstone besegra grannkommunen???

Vår grabb spelar back , en position där man får ta emot smällar och tacklingar

från vinnarlystna motspelare. En uppgift att hjälpa målvakten att skydda sitt mål och inte tappa bort sig. Ni kan förstå min glädje och stolthet som jag känner vid hans räddningar .... det går inte i ord att beskriva......hjärtat sväller över...... hans prestation att förhindra att pucken passerar och glider mot målet ...

Samtidigt kan man inte låta bli att oroa sig .

Det är en tuff sport och jag glömmer aldrig när han for in i sargen med huvudet före , han fick ledsagas av isen för han var så groggy och resultatet blev en hjärnskakning !!!

Att vara hockeymamma till två är The tuffest job there is !!!

 

 

 

 
 
Maya

Maya

6 oktober 2012 16:46

Åhh vilken underbart fin bild :)
Hockey är så kul att titta på, även när små knattarna spelar!
Men en dyr sport att utöva, kompositklubbor och skridskor och annan utrustning kostar en förmögenhet ju!
Min systerdotter har 2 söner och hon bor i ishallen :) eller hon är där väl "bara" 5-6 dagar i veckan :)
Ha en fin lördag.
//Maya

http://mayashideout.blogspot.com

 
Freja

Freja

6 oktober 2012 21:43

Grattis till segern!

http://blogg.amelia.se/reddevil

 
Lottiz - fotograferande fyrabarnsmamma

Lottiz - fotograferande fyrabarnsmamma

6 oktober 2012 22:25

Vilken fin bild på dem. Mina två stora började också spela Hockey för ett tag sen, men de båda tröttnade rätt snabbt. Själv blev jag jätte glad för det var så förbannat kallt att stå där i ishallen och titta på ;-)

http://lottizdays.blogg.se

 
Linda

Linda

7 oktober 2012 00:05

vilken underbar bild!!

Kram

http://www.enlitenvra.blogspot.com

 
Jessica

Jessica

7 oktober 2012 19:35

Jag förstår din passion för hockey, det ÄR en spännande sport! Massa action, mycket fart och rafflande spänning! Hoppas dina barn fortsätter länge med den sporten!

Jättefin bild på barnen - thumbs up!

http://jesson.bloggplatsen.se

 
Fru Eriksson

Fru Eriksson

8 oktober 2012 13:08

Wooohooo..Älskar Hockey...
Waooo vilket otroligt snyggt foto/Kram från mig!

http://frunsblogg.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anette - 9 januari 2013 14:48


 

Av anette - 8 januari 2013 13:21

Först o främst God fortsättning på Er alla !!! Jag tappade blogglusten helt vid jul och den har fortfarande inte riktigt infunnit sig . Julen och nyår har varit trevlig som hos alla er andra , så det blir varken en jul eller nyårsberättelse . Inte ...

Av anette - 26 december 2012 16:48

 " vad som göms i snö " med 85 % är ;        Anita Märsy !!!            stort grattis till dig !     Hör av dig med adress via min mailadress !! ...

Av anette - 24 december 2012 23:46

Vilken härlig julafton !!! Lovar fler foton senare men jag fick ju världens bästa julklapp .... Ett nytt objektiv till min kamera ( som jag fick av tomten förra året ) nu ska jag landa i soffan fem minuter ..... Ta hand om er därute ;) ...

Av anette - 24 december 2012 23:46

Vilken härlig julafton !!! Lovar fler foton senare men jag fick ju världens bästa julklapp .... Ett nytt objektiv till min kamera ( som jag fick av tomten förra året ) nu ska jag landa i soffan fem minuter ..... Ta hand om er därute ;) ...

Skapa flashcards