träskor & gummistövlar

Direktlänk till inlägg 9 oktober 2012

A kassan

Av anette - 9 oktober 2012 10:13

Jag blir såååå trött Ja, jävla, förbannade a-kassan som tydligen har tagit som någon sorts hobby att hela tiden komma på fler och fler intyg och papper som MÅSTE komma in till dem innan man kan få några pengar därifrån . Och ännu värre blev det när jag tog ett vikariat !?! Nog fasiken måste det vara bättre att få komma ut i arbetslivet ???

Jag slutade mitt vik vecka 28 , v 31 anmälde arbförmedlingen mig till A kassan . Fick mina kort att fylla i sen hände inget !!!! De ville ha in mina anställningsintyg . Skickade in dem ...... inget hände. Nu hade det gått 7 veckor !! Mailade dem o då skulle de ha arbetsgivarintyg ( som jag bett att få redan under semestern ) ....

De skickades in för tre veckor sen .... Nu ringde jag dem igen .... de ligger på kö i handläggningshögen !!!

Men för fasiken .... ska man leva på luft ? Det är inte klokt att det ska vara så otroligt långa handläggningstider på a-kassorna ! Hur hade jag fixat detta om jag varit ensamstående ? Tack o lov att gubben har en inkomst.

Blir så arg , de bollar runt med oss arbetslösa som om vi inte vore något bättre !

 


Var tvungen att få ventilera mig lite grrrrrrrr ...

 
 
Catarina

Catarina

9 oktober 2012 10:41

Det är helt otroligt! Jag tycker nu att sveriges regering måste ta tag i det här! Det här har ALLTID varit ett problem, jag har haft samma problem, mina vänner och min syster fick vänta 3 månader på pengar och var då ensamstående och hade nyligen köpt hus! Dom kan inte få behandla folk så här, ofta mår man redan dåligt av att vara arbetslös men A-kassan får ingen att må bättre!

http://keckla.bloggplatsen.se

 
Fru Eriksson

Fru Eriksson

9 oktober 2012 13:03

Ja,det låter ju inte så roligt :(
/Kram från mig!

http://frunsblogg.blogspot.se

 
Linda

Linda

9 oktober 2012 14:19

Det här är inget roligt alls att råka ut för :( Jag begriper inte hur det kan ta sådan tid att få ut pengarna...papper på papper ska de ha, kan de inte se till att få in alla på en gång. Det är som du säger, hade man stått själv hade ingenting fungerat...A-kassan är ju en inkomst när man är arbetslös, man är beroende av att få den varje månad. (jag förstår dig helt och fullt, har varit i samma sits)
Hoppas att du snart är i rullorna så att allt fungerar som det ska!
Kram

http://www.enlitenvra.blogspot.com

 
Ida

Ida

9 oktober 2012 15:38

Ja, vi har samma problem här.
Tur att jag har jobb (timvikariat iafl)
A-kassan är aldrig nöjd, hur många papper vi än skickar in, jag & sambon.
De behandlar en som skit, rent ut sagt :(
Hoppas det löser sig för er också!
Kram

http://vintersaga.blogg.se

 
Helene

Helene

9 oktober 2012 19:10

Har också haft kontakt med A-kassan trots att jag inte är arbetslös ännu.
Har precis börjat studera för att förhindra att hamna i arbetslöshet. Neddragningar på min arbetsplats så till våren skulle jag antagligen stå utan arbete.
Bara för att jag börjat studera får jag ingen a-kassa nästa sommar o med min ålder får jag sänkt csn lån. Vi ska antagligen leva på luft :-( Hade jag gått ut i arbetslöshet hade jag fått a-kassa från dag 1. Begriper ingenting!!!

Har fått ditt mail och ska kolla vad jag kan bidra med :-)
Kram Helene

http://ullevidsdal.blogspot.com

 
Lottiz - fotograferande fyrabarnsmamma

Lottiz - fotograferande fyrabarnsmamma

9 oktober 2012 20:00

Usch det där lät inget roligt alls. Som om man inte har att göra ändå med allt det vardagliga. Hoppas det löser sig och att de sätter lite fart snart.
Kram

http://lottizdays.blogg.se

 
Freja

Freja

9 oktober 2012 22:03

När jag var arbetslös i början av 90 talet tog det 4 månader innan jag fick några pengar. Allt berodde på att jag bytt a-kassa och de skulle skicka ett papper mellan sig, inget jag kunde påverka. Varannan torsdag var det utbetalning, varannan torsdag kom inga pengar, varannan torsdag ringde jag och fick beskedet att de genast skulle ordna det... Och två veckor senare var det samma visa igen... Jag bodde med min blivande man och han hade bara studielån... Då kokade vi ofta soppa på en spik, jag fattar fortfarande inte hur vi överlevde...

http://blogg.amelia.se/reddevil

anette

9 oktober 2012 22:30

Fy !!!

 
dianasdrömmar

dianasdrömmar

10 oktober 2012 07:05

Suck, vad ska man säga stor kram Diana

http://dianasdrömmar.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anette - 9 januari 2013 14:48


 

Av anette - 8 januari 2013 13:21

Först o främst God fortsättning på Er alla !!! Jag tappade blogglusten helt vid jul och den har fortfarande inte riktigt infunnit sig . Julen och nyår har varit trevlig som hos alla er andra , så det blir varken en jul eller nyårsberättelse . Inte ...

Av anette - 26 december 2012 16:48

 " vad som göms i snö " med 85 % är ;        Anita Märsy !!!            stort grattis till dig !     Hör av dig med adress via min mailadress !! ...

Av anette - 24 december 2012 23:46

Vilken härlig julafton !!! Lovar fler foton senare men jag fick ju världens bästa julklapp .... Ett nytt objektiv till min kamera ( som jag fick av tomten förra året ) nu ska jag landa i soffan fem minuter ..... Ta hand om er därute ;) ...

Av anette - 24 december 2012 23:46

Vilken härlig julafton !!! Lovar fler foton senare men jag fick ju världens bästa julklapp .... Ett nytt objektiv till min kamera ( som jag fick av tomten förra året ) nu ska jag landa i soffan fem minuter ..... Ta hand om er därute ;) ...

Ovido - Quiz & Flashcards