träskor & gummistövlar

Direktlänk till inlägg 16 oktober 2012

Fåglarna flyttar in

Av anette - 16 oktober 2012 10:34

God middag , fina läsare . idag e humöret mitt mkt mkt bättre . Finns ingen anledning att soffa ner sig.

Njut av dagen och kom igång !! Sagt o gjort , rotade fram mina träningskläder o kom ut på en super skön powerwalk på 6 km . Nu jädrans ska jag fixa detta ;0)

Vi brukar få en hel del talgoxar utanför fönstrer o de har minsann flyttat in i vår keramik lykta på väggen ;0)

Mindre roligt var ju dock att när jag satt här igår small det till på fönstrena två gånger med bara ett par sekunders mellan rum . Två små söta fåglar for in i fönstret !! De hade en gul rand på huvudet o lite gröna i färgen . Höll koll på dem hela tiden , men de klarade sig. Lyckade få en bild på nära håll .... den var väl fortfarande omtöcknad ;(

Jag kan sitta lääänge o bara titta på dessa små varelser utanför fönstret . dax att köpa hem lite fröer åt dem ;0)


     

 
 
Therese

Therese

16 oktober 2012 10:44

Hoppas du får en fin dag! Kram

http://blogg.amelia.se/majvorsmemoarer

 
Linda

Linda

16 oktober 2012 12:06

Vad du är duktig på att promenera! Jag borde, men så känner jag att det är så skönt slippa att vara ute och 'ränna' när jag har lämnat lilleman - som idag när jag ska jobba kväll. Skönt att bara sitta själv inne, tyst och lugnt. Jag älskar att promenera, men...
Söta fåglar :-) Det är roligt när man kommer nära djur...som sagt jag kan ju sitta och vänta in en fluga eller humla för att få ett bra foto ;-) Har också funderat på ett macroobjektiv men samtidigt så kan man beskära så bra i kamerorna eller i programmen man redigerar i så jag vet inte...man kanske skulle ha ett objektiv där man kan ta vackra landskapsbilder och få till dem även om man står 'på håll'. Jaja, drömma kan man ju...objektiv hör inte till de billigaste nöjena ;-)
Jag har en Nikon systemkamera + en vanlig liten digitalkamera...den lilla kan man ju vara mer spontan med, men den tar inte med lika bra skärpa. Jag redigerar i PicMonkey och i Pixlr.com/express.
Jag jobbar på ett äldreboende och det där med telefoninfon idag kan ju tyckas att det är väl självklart att vi kan det...men mga funktioner och det är lätt att det blir lite hipp som happ när man kanske ska öppna entrén för anhöriga eller leveranser. Idag får vi info från de som står för systemet och alla får samma info. Jag får nog sitta och anteckna för jag är så vimsig ;-) och glömmer fort...
Önskar dig en superskön tisdagseftermiddag.
Kram

http://www.enlitenvra.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anette - 9 januari 2013 14:48


 

Av anette - 8 januari 2013 13:21

Först o främst God fortsättning på Er alla !!! Jag tappade blogglusten helt vid jul och den har fortfarande inte riktigt infunnit sig . Julen och nyår har varit trevlig som hos alla er andra , så det blir varken en jul eller nyårsberättelse . Inte ...

Av anette - 26 december 2012 16:48

 " vad som göms i snö " med 85 % är ;        Anita Märsy !!!            stort grattis till dig !     Hör av dig med adress via min mailadress !! ...

Av anette - 24 december 2012 23:46

Vilken härlig julafton !!! Lovar fler foton senare men jag fick ju världens bästa julklapp .... Ett nytt objektiv till min kamera ( som jag fick av tomten förra året ) nu ska jag landa i soffan fem minuter ..... Ta hand om er därute ;) ...

Av anette - 24 december 2012 23:46

Vilken härlig julafton !!! Lovar fler foton senare men jag fick ju världens bästa julklapp .... Ett nytt objektiv till min kamera ( som jag fick av tomten förra året ) nu ska jag landa i soffan fem minuter ..... Ta hand om er därute ;) ...

Ovido - Quiz & Flashcards