träskor & gummistövlar

Alla inlägg under oktober 2012

Av anette - 17 oktober 2012 07:57

Kom ju igång med min träning på hemma plan igår i form av en powerwalk ! Men jag lär mig aldrig att ta det lugnt i början !?! Nu sitter man här , o kunde knappt ta sig ur sängen !!!

I vilket fall som helst e jag sjukt taggad att ändra denna soffpotatis . Jag har laddat hem ett cirkelpass program där gubben kommer att coacha mig . Testade lite på uppvärmningen igår o den hade varit fullt tillräcklig för mig ! Shit , vad har jag gett mig in på ????

Men jag försöker se det positivit , hela familjen umgås , kidsen vill ju oxå träna haha !!

Sen försöker jag tänka på vad jag stoppar i mig och antecknar ... vi får väl ge det ett par veckor så ser vi hur det går hm .........

Nåväl , med min träningsvärk kan man ju träna lite , så min crosstrainer här hemma har fått nya batterier så vi kan ta upp vår gamla bekantskap ... något ringrostig kanske ;0)

Jag återkommer säkert under dagen  

bjuder er en bild på de vackra rosen jag fick av systern min   

 

Av anette - 16 oktober 2012 14:47

I den Jersmyrska villan bjöds det idag på Amerikanska plättar med banan & lönnsirap . Himmelskt goda och enkla att göra !!!

Speciellt för en sån som jag som knappt kan vända en vanlig hederlig pannkaka :0)


 

Av anette - 16 oktober 2012 10:34

God middag , fina läsare . idag e humöret mitt mkt mkt bättre . Finns ingen anledning att soffa ner sig.

Njut av dagen och kom igång !! Sagt o gjort , rotade fram mina träningskläder o kom ut på en super skön powerwalk på 6 km . Nu jädrans ska jag fixa detta ;0)

Vi brukar få en hel del talgoxar utanför fönstrer o de har minsann flyttat in i vår keramik lykta på väggen ;0)

Mindre roligt var ju dock att när jag satt här igår small det till på fönstrena två gånger med bara ett par sekunders mellan rum . Två små söta fåglar for in i fönstret !! De hade en gul rand på huvudet o lite gröna i färgen . Höll koll på dem hela tiden , men de klarade sig. Lyckade få en bild på nära håll .... den var väl fortfarande omtöcknad ;(

Jag kan sitta lääänge o bara titta på dessa små varelser utanför fönstret . dax att köpa hem lite fröer åt dem ;0)


     

Av anette - 15 oktober 2012 11:24

 


Nu var det dax att testa nya härliga produkter :

ett två från Savon du midi Pinje maritime

Ekologiska och vegetabiliska tvålar tillverkade i Provence enligt gamla traditioner. Med sheasmör och ekologisk palm- kokos- och olivolja som bas kommer dessa milda tvålar med fantastiska dofter. 
Jag e ju inte en fan av fasta tvålar men ska ge det en chans ;0)
 Ska även testa
 
Love & Toast: Natural - not Neutral! Inga parabener, sulfater, ftalater, vaselin, mineralolja, propylenglykol, retinol eller syntetiska färgämnen. Ej testat på djur och innehåller inga djurdelar. Ytterförpackningen består av återvunnet papper.

En Love & Toast’s handcreme som innehåller bland annat sheasmör, makadamianöt,
avokado-, oliv- och solrosolja
samt Love & Toast’s välgörande läppcerat, som innehåller naturliga och ekologiska ingredienser såsom super-smoothers som extra virgin olivolja, bivax, jojobaolja och shea-smör samt helande Aloe Vera och vitamin E. Fresh & Flirty.
Jag har ju ett starkt beroende av läppcerat så dessa ska bli super spännande !!
Tack Helene från Ullevidsdal för att jag får chansen att testa !!
Av anette - 15 oktober 2012 08:47

God morgon världen , ny vecka nya antåganden !!

Som ni vet brukar vi ofta ha folk hemma på fredagen , min syster brukar ju komma hit !

I fredags kom hela hennes familj !! Fick en helt underbar höst bukett av henne ... luv Ya !

Jag o sys stod som vanligt i köket o lagade en

gudomlig fläskfilé rätt !! Efter maten kom goa grannfrun över , resten av hennes

familj hakade på lite senare !!

Sen blev det dans för hela slanten !! Varför betala taxi , o hutlösa priser på dricka på nattklubben när man kan ha precis lika trevligt hemma med både vuxna o barn ??? Vi hade så jäkla kul !

Vi höll på till 01.30 o ni kan tro man var lagom seg på lördagen hihi !!

Lördagen bestod av hockeymatch för tösen , sen slappades det resten av dagen . Vi kom i säng tidigt då grabben skulle spela borta match på söndagen 09.40 !! Fy vilken tid !!

Men vi kom upp o de kämpade tappert trots en förlust ;(

Sen var det raka spåret hem o fika innan tösens kalas på bowlinghallen ! Hon var super nöjd o alla hade kul. Sen trodde man kanske att vi skulle hålla söndag , nopp ... in i bilen för att åka ner o heja på A laget !! Ni kan tro att mina fötter var frusna efter två pass i kalla ishallar !

Ännu en underbar helg !!


 


Av anette - 12 oktober 2012 06:56

Så var vi här igen ! Kattsingen var veckorna går fort ...

fredag innebär mys med syrran o familjen. Medans tösen är på hockeyträning ställer jag o syrran oss i köket o lagar till något nytt recept. Ikväll blir det fläskfilé med mascapone ... spännande.


Frostigt idag med .... Men vilken underbar dag det blev igår trots nattfrost. Satt på trädäcket o njöt av mitt kaffe o den varma solen ....tittade ner på skolbarnen som lagt både jacka o kofta ...

Talgoxarna flög runt mig o smaskade på bullen jag lagt ut åt dem ;0)

Passade på o fota lite. Dessa bilderna e vita pollen som fastnat på en " rävsvans ".

Mäktigt snyggt eller hur ?


     

Av anette - 11 oktober 2012 07:25

Jodå visst fick vi besök i natt , av mr Frosty !! Nu på morgonkvisten har vi - 1.2 grader ! Gräsmattan ligger inbäddat i ett florstunnt gnistrande frosttäcke , Nu får jag en stark längtan efter jul . Kanske hjälpte Linda mig med sitt inlägg igår ....

Mina raggisar e på o jag drar åt skärpet på min morgonrock ..... det är kallt .

Fotbollsplanen ligger orörd . trädens löv skiftar i höstens kommande färger .

Det är så fint ute !!


   

Skapa flashcards