träskor & gummistövlar

Alla inlägg under november 2012

Av anette - 30 november 2012 08:55

 

Idag bockar vi över 30 november och blickar framåt mot julens lyriska månad ! Det kom en del snö på vissa ställen igår , men tyvärr inte utanför mitt fönster . Här lyser gräsmattan och träden fortfarande gröna .

Jag kom aldrig iväg på träningen igår då ledaren var sjuk .

Ugnen gick ju i sönder efter lördagens fest hm ..... nu står den på golvet . Isoleringen har blivit fuktig och jag hoppas innerligt att det torkar ut . E inte sugen på att införskaffa en ny precis innan jul !?!

I helgen ska det julpyntas och drickas glögg !!! Jag fullkomligt älskar allt som hör julen till !

Har två gardinlängder kvar att stryka sen e samtliga fönster julfina !

Så det är väl dax att komma i " fixar " byxorna och komma igång ;)


 


Önskar Er alla en toppen fredag !!

Kram På Er !


Av anette - 29 november 2012 08:48

Min motivation är som en berg och dalbana minst sagt !!! För över en månad sen var jag så peppad att komma igång med träningen . Två veckor senare satt jag där i soffan igen .....

Åkte inte ens på mina torsdagspass , passet som jag mår så bra av. Idag har vinterpälsen avlägsnats på mina ben och idag e det jävlar anamar som gäller . Jag ska ta mig i kragen och åka ikväll !!!


Nu är julgardiner , ljusstakar och stjärnor uppe !! Övrig juldekoration kommer fram i helgen ;)

Hur långt har ni kommit med julen ??


 
  


Av anette - 28 november 2012 14:14

Kidsen har studiedag och var tror ni vi fördriver denna eftermiddag :) ?

Av anette - 26 november 2012 21:51

Jag har sett så många fina fototriss men aldrig vetat vad det innebutit . Idag surfade jag runt efter att ha sett min fina bloggväns bidrag !!!

kika in på hennes !!

Jag blev så inspirerad av hennes bilder , som vanligt .

Nu tänkte jag oxå testa detta , amatör fotograf som man är !!!

Man är med och tävlar med fina priser från Coolstuff

Så här blev min fototriss i temat ljus ;0)


     


Fler underbara fototriss hittar ni här

Jag ska själv passa på o kika runt ;0)

Av anette - 26 november 2012 17:49

Vilken kanon fest det blev !!! Jag var sååå sjukt nöjd , o jag tor de andra kände likadant.

Maten var super god och alla hockeyföräldrar på riktigt party humör !!!Det lektes lekar , dansades långt in på småtimmarna !!!

Söndagen kan ni tro var siraps seg !! Vi var bägge mega trötta , man e ju inte pur ung längre ;)

Hämtade kidsen på kusinens hemma match och sen softades det resten av den dan hihi !!

Förra året hade vi en träff hos ett annat par . Fick då idee´n att få en florist att smycka en gammal skridsko .... ni skulle sett hennes min ;0)

Men den blev super fin .....

Skridskon fick jag överlämnad i lördags och vi bestämde att den skulle vandra på våra träffar !

Vi är ett helt underbart gäng , lättsamma och har skit skoj tillsammans !!


Tusen tack för en underbar fest !


Så här såg skridskon ut första gången , visst har vi duktiga florister i byn !


    

Av anette - 26 november 2012 09:04

   


Stort Grattis till dig !!!

vinnarbilden

 

Här finns ett paket som nu vill ha en adress ;0)


 

Av anette - 24 november 2012 09:59

Ett tag trodde jag det var omöjligt !!!! Inga bidrag som kom .... men sen rasslade det till !

Då var det dax att avslöja de härliga bilderna jag fått in till min fototävling !!!

Ni kan Rösta fram till Måndag kl 09.00 , här till höger ---------->

Meddela nu vänner att rösta på just din bild !!

 


 


 


 


 


 


 


 


 


 

Av anette - 22 november 2012 15:28

Måste fylla ut dagarna med något , eller hur ;)

Har varit o hämtat stolarna hos grannen inför lördagens event ! Tack för hjälpen Charlie !!!


 

Så mkt som möjligt ska fixas i morgon , på lördag spelar nämligen bägge kidsen match och de vill jag ju inte missa !!!!

Men jag e ute i goooood tid ;) så när väl lörd em kommer kan jag softa runt o

bara små mysa o pyssla ;)

Nu e det sista chansen att få in en bild till tävlingen !!!!

Nu hoppas jag inkorgen bombarderas av häftiga bilder ;)

kram fina ni !!

Skapa flashcards