träskor & gummistövlar

Direktlänk till inlägg 1 november 2012

Jag stannar hemma

Av anette - 1 november 2012 07:28

En ska åka till Mexiko i 5 månader , en annan sticker till New York and so on ....

Jag stannar baske mig hemma och stödjer orsaken till denna tramsiga fb lek på mitt sätt.

Nu har jag fått flera meddelanden i min inkorg och ännu inte satt det som min status. Tanken är att höja medvetenheten kring bröstcancern och göra våra män nyfikna !?!

För det första kan jag inte leka en lek kring något så tragiskt ..... min väninna som drabbades av bröstcancer förra året , vart tror ni hon åker ?

Hur får vi upp ögonen för bröstcancer via en statusuppdatering genom en utlandsresa

som kan få avundsjukan att växa i ögonen ?

Ja så var det minsann för mig , första gången jag såg den på fb !! Shit tänkte jag för henne flyter det på bra .... efter ett par liknande uppdateringar började jag ana ugglor i mossen ,

Sen damp breven ner !! Inte fan förstod jag att de hade med bröstcancer att göra !?!

Väninnan min som åker in o ut på sjukhus .... visst e hon ute och far , men tänk er in i deras sits ??

De vill kanske ut och resa men sjukdomen hindrar dem !!!

Hur rolig är denna status ??

Vi är säkert många som tänker olika på saker o ting , men för mig känns detta lite motsägelsefullt , att glänsa med en biffig utlandsresa enbart för att gubben min ska bli nyfiken o jag ska har lyckats bidra till medvetenheten kring bröstcancer . Lägg ner , köp ett rosa band istället !!

 
 
Ewa (mamma till 6 döttrar)

Ewa (mamma till 6 döttrar)

1 november 2012 09:50

Jag har inte heller satt det som status :( Känner inte att jag vill det faktiskt <3
Kram

http://tjejmorsan.blogg.se

 
Jessica

Jessica

1 november 2012 20:26

Jag håller med dig - det är skitdumt med dessa statusuppdateringar på fb. Och det finns ännu dummare grejer där som jag bara vägrar att göra. Jag gör väl vad jag vill med min statusuppdatering och behöver inte bevisa något för någon! Kram på dig och stå på dig!

http://jesson.bloggplatsen.se

 
Mariette

Mariette

2 november 2012 22:19

Håller med, skitlöjliga, och har inget med cancer att göra.

http://mariettesrora.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anette - 9 januari 2013 14:48


 

Av anette - 8 januari 2013 13:21

Först o främst God fortsättning på Er alla !!! Jag tappade blogglusten helt vid jul och den har fortfarande inte riktigt infunnit sig . Julen och nyår har varit trevlig som hos alla er andra , så det blir varken en jul eller nyårsberättelse . Inte ...

Av anette - 26 december 2012 16:48

 " vad som göms i snö " med 85 % är ;        Anita Märsy !!!            stort grattis till dig !     Hör av dig med adress via min mailadress !! ...

Av anette - 24 december 2012 23:46

Vilken härlig julafton !!! Lovar fler foton senare men jag fick ju världens bästa julklapp .... Ett nytt objektiv till min kamera ( som jag fick av tomten förra året ) nu ska jag landa i soffan fem minuter ..... Ta hand om er därute ;) ...

Av anette - 24 december 2012 23:46

Vilken härlig julafton !!! Lovar fler foton senare men jag fick ju världens bästa julklapp .... Ett nytt objektiv till min kamera ( som jag fick av tomten förra året ) nu ska jag landa i soffan fem minuter ..... Ta hand om er därute ;) ...

Ovido - Quiz & Flashcards