träskor & gummistövlar

Direktlänk till inlägg 6 november 2012

Jag & mina raggisar

Av anette - 6 november 2012 08:12

Jag kan inte leva utan mina raggisar !!!

Jag har två par från försvaret som hängt med mig länge nu !!

Jag är totalt osexig då jag har dem när jag sover !?! Men inte tusan bryr jag mig ;)

Inte många kan förstå att man kan ha två stora garnnystan på fötterna när man sover.

De borde ju bli varmt och svettigt , klia och kännas klumpigt. Nejdå !!

För mig kommer det helt naturligt , tro det eller ej men jag har ett par med mig i

husvagnen sommartid haha.

Det tog många par innan jag blev nöjd , minns de där grå som man kan köpa i vilken affär som helst . Man fick fula ankfötter i dem , knölade och vred sig !?!

Som dessa gamla jag har undangömda i reserv ;)


 

I samarbete med STUMPBOLAGET får jag nu chansen att prova två par olika raggisar , lycklig är jag trallala.

Första paret ut är en svensk raggsock klassisk melerad.

Sockan är stickad av Ökotexcertifierad kamgarnull och är framtagen för att tillgodose de som jagar, vandrar och tillbringar tid i natur och vildmark.

( Varför står det inte att de lämpar sig som sovplagg haha )

  Kvalitetsstämpeln innebär att materialen i strumpan testats för farliga ämnen. Oeko-Tex® Standard 100 är ett globalt enhetligt provnings- och certifieringssystem för textila råvaror samt mellan- och slutprodukter genom alla bearbetningsleden. Provningen för skadliga ämnen omfattar ämnen som är förbjudna eller kontrollerade i lag, kemikalier som är kända som hälsovådliga samt parametrar med hälsofrämjande syfte.

 Resåren i strumpans nedre del gör att strumpan anpassar sig till fotens storlek och upptill gör resåren att strumpan sitter kvar utan att sitta åt. Förstärkt häl och tå samt förstärkt sula gör att strumpan blir extra slitstark.

När jag först såg strumpan blev jag skeptisk eftersom den påminde mig om de där billiga raggisarna som ser ut som just ankfötter efter ett tag.

Den håller vad den lovar !!! Resåren är mjuk och följsam , lämnar inga fula märken och strumpan har underbar passform , inga ankfötter här inte !!!

Och vet ni vad ...... jag sov som en prinsessa med dem på !!!!!

Dessa rekommenderar jag varmt inför vintern !

Passa på och va med i min tävling , där ligger ett presentkort från strumpbolaget i vinstbagen ;)


 


Vilka strumpor är er favorit ??

 
 
Catarina

Catarina

6 november 2012 08:52

Härligt att höra någon mer som älskar sina raggisar :) Jag sover inte med dom men kan inte leva utan som på vintern. Jag har långkalsonger och raggisar till midsommar så mina kompisar och jobbar kompisar brukar reta mig :)
Ha en underbar tisdag!
Kram Catarina

http://keckla.bloggplatsen.se

 
Fina Frun

Fina Frun

6 november 2012 08:58

Vad härligt att du har funnit ett par sockor som du kan sova som en prinsessa i ;D
Det låter magiskt!

Kram på dig!

http://finafrun.se

 
Jessica

Jessica

6 november 2012 20:08

De ser riktigt sköna ut :)

http://jesson.bloggplatsen.se

 
Eva Wikmark Walin

Eva Wikmark Walin

6 november 2012 22:40

Vilket mysigt inlägg, är inne och läser ikapp lite hos dig! Raggsockor är som Lovikavantar nästan ;-) fast jag har faktiskt inte använt Raggor på många år, kanske skulle be mamma sticka ett par ;-).... dock sover jag också med sockor ibland, och man sover som en princessa när man är varm om fötterna! stora kramen

http://blogg.amelia.se/evawikmarkwalin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anette - 9 januari 2013 14:48


 

Av anette - 8 januari 2013 13:21

Först o främst God fortsättning på Er alla !!! Jag tappade blogglusten helt vid jul och den har fortfarande inte riktigt infunnit sig . Julen och nyår har varit trevlig som hos alla er andra , så det blir varken en jul eller nyårsberättelse . Inte ...

Av anette - 26 december 2012 16:48

 " vad som göms i snö " med 85 % är ;        Anita Märsy !!!            stort grattis till dig !     Hör av dig med adress via min mailadress !! ...

Av anette - 24 december 2012 23:46

Vilken härlig julafton !!! Lovar fler foton senare men jag fick ju världens bästa julklapp .... Ett nytt objektiv till min kamera ( som jag fick av tomten förra året ) nu ska jag landa i soffan fem minuter ..... Ta hand om er därute ;) ...

Av anette - 24 december 2012 23:46

Vilken härlig julafton !!! Lovar fler foton senare men jag fick ju världens bästa julklapp .... Ett nytt objektiv till min kamera ( som jag fick av tomten förra året ) nu ska jag landa i soffan fem minuter ..... Ta hand om er därute ;) ...

Ovido - Quiz & Flashcards