träskor & gummistövlar

Alla inlägg under november 2012

Av anette - 20 november 2012 10:01

Jag valde att ta en liten timeout härfirån ......

saknaden blev för stor , och när man minst tror sig behöva den !!!

Jag mår lite bättre , min A kassa är äntligen på väg efter inte alltför vänliga mail från mig , telefonsamtal där jag skällt ut dem !

Samtidigt med denna röran åkte min pappa in till sjukhuset i lördags , en mindre infarkt och oron byggdes på hos mig. Igår opererades han med sk " sprängning av kärl " på tre ställen och han säger själv att han mår mycket bättre. Livet är skört och när man får se det i

vitögat börjar man verkligen förstå.

Nu ska jag försöka tänka framåt , positivt och se fram emot den högtid som ligger mig varmast om hjärtat. Men det blir en brokig väg och jag tar ett krön åt taget. Bråk och irritationsmoment finns fortfarande kvar och jag ska försöka blunda åt bagateller ....

Nu har jag en stor fest framför mig !!! Jag har bjudit in samtliga föräldrar i grabbens hockeylag , ett gäng på 22 vuxna ! det får bli en liten ommöblering och  extra stolar och bord ska in ;).

Jag älskar ju att fixa och dona och detta får mig att tänka på annat.

Ni är guld värda   alla fina bloggvänner som gett mig både pepp och varma hälsningar !!!

Nu blickar vi framåt och jag hoppas verkligen på fler som vill vara med i min tävling !!!

ni har fram till fredag på Er !!

Klicka på bilden så kommer ni till tävlingen !

Nu har jag en hel hög bloggar att gå igenom ...... tar er lite pö om pö !!

Kram på Er alla !!!

 



Av anette - 12 november 2012 08:36

Vilken cup vi genomförde !!!! Vi fick inte bara positiv respons av vårt engageman och utförande , vi vann cupen oxå !!!!

Våra lirare spelade otroligt bra i lördags , nerverna var på helspänn precis hela tiden . Vi föräldrar gjorde en fantastisk insats med matservering , lotteri och soppförsäljning ! En perfekt cup !!

Ni kan tro vi var trötta när vi kom hem . Det tog inte många timmar förrän kidsen sov gott ;) , ja vi med hihi !!!


 

På söndagen firade vi av pappsingen på morgonen , sen blev det en tur till morfar på eftermiddagen .

Fortfarande ganska trötta från lördagen ;)


Jag sover dåligt om nätterna , oroar mig för ekonomin nu inför julen ..... mår inget vidare så , jag kommer ta en liten bloggpause . Jag kikar in hos er lite då och då ;) men just nu är bloggningen inte lika rolig .............

Jag hoppas verkligen ni finns kvar där ute och att fler vill vara med i min tävling !!!

Har lagt ner så mkt tid på den ju ;(

Inte är ni väl fegisar med att visa upp er i mössa ?

Säkert har ni någon annan med mössa på  - kom igen nu !!!

 


Vad har ni att förlora ???

Av anette - 9 november 2012 07:36

Varför är det så att veckorna flyger förbi i november månad ??? Hos oss är det hockey matcher vareviga helg så man hinner inte känna av helgerna. Det går i ett ;)

I morgon har grabbens lag cup . Det är vi föräldrar som arrangerar detta lilla jippo så det är fullt upp minst sagt !

Om ett par timmar kommer en mamma hit , det ska skalas 130 st morötter , hämtas mat ......

så det blir ett kort inlägg här , i morgon är jag på ishallen hela dagen så jag får önska er en toppen helg !!

Ni som e nyfikna på min syn på livet som hockeymamma kan läsa här  och här .

Ja ni ser själv , hockey för hela slanten !!!!!


 

Av anette - 8 november 2012 08:26

Tänk vilken glädjearena bloggvärlden egentligen är !

Alla uppmuntrande ord från mina underbara bloggvänner . Satt länge och funderade igår på just vänner och bloggvänner . Det finns en stor skillnad även om man kanske inte är medveten om den. Man tror att sina egna vänner är de som känner mig utan och innan till men så är ju inte fallet alltid.

De andra vänner må känna mig en längre tid, men ingen har läst mina tankar dag efter dag, flera månader i rad , följt mina glada stunder ,tagit del av de dagar jag känner mig nere. Kanske är det just därför bloggvännerna blir speciella. Att lära känna någob baklänges är faktiskt en riktig upplevelse ! Man blottar sig via ord och bild , sociala nätverk. Bloggvännerna  lyfter min vardag , stöttar , kritiserar och glädjs med mig.

Man får så enormt mycket pepp och stöd att det inte är klokt!

Brukar starta dagarna med bloggen. Skriver ett inlägg och läser lite. Får lite skratt här och där, lite visdomsord här och där, lite inspiration och en del energi.

Jag fick så fina varma kommentarer från många av er igår . Tusen tusen tack för att ni finns !!

Många gånger är det mycket lättare att få skriva av sig än att öga mot öga berätta hur man egentligen mår.

Jag kan riktigt känna er värme stråla ända fram till min dator från er ;)

Jag fick en stor dos av internetmedicin igår !!! Tack alla fina . Nu ska jag försöka blicka framåt och njuta av min ledighet . Hade tänkt ta kameran idag men regnet fullkomligt vräker ner , så jag stannar inne , fixar god fika och ser på Hem till gården !!


Kikar in hos Er ikväll !!

 



Av anette - 7 november 2012 08:41

Jag har inte valt att gå hemma och arbetslös , men pga omständigheterna blev jag arbetslös och det var bara att gilla läget  ;(

Det är idag inte lätt att gå hemma , pressen från alla håll är så stor att man till slut mår dåligt .

Jag trodde i min enfald att jag skulle kunna tillåta mig att må bra , att få tid till att ägna mig åt träning och göra saker man aldrig hinner med, att inte behöva välja bort barn och vänner, att för en tid kliva ur ekorrhjulet och få vara något mer än en god konsument. En glad och livfull mamma.

Men det är svårare än många tror . Det är svårt att känna sig tillfreds med tiden du har hemma.

Hela tiden får man höra " men du som går hemma " .......

Man tappar motivationen , lusten att få något uträttat . Saknaden av kollegor, känslan av delaktighet och bättre ekonomi hänger som ett svart moln ovanför. Man tappar fästet och blir lättirriterad.

Förlusten av social status som alla arbetslösa mer eller mindre råkar ut för, är väldigt påfrestande. I vårt Martin Luther inspirerade samhälle, där arbetet betyder allt, är det inte lätt att stå utanför arbetsmarknaden. Har ni varit på en fest någon gång? Varit på ett möte i något sammanhang? Blivit presenterad för någon ny människa? Stött på någon gammal bekant som du inte träffat på några år? Då kommer så småningom den känsliga frågan, - och vad gör du nu för tiden? Jobbar du kvar på samma? Vad jobbar du med?

Jag var så hundra på att nu skulle jag baske mig ta tag i träningen , städa skåp och lådor , unna mig att få må bra ,varför känner jag mig då så skyldig när jag tränar eller unnar mig lite egentid ??

Möjligheten till en förhöjd livskvalitet för en liten stund, som finns där inom räckhåll för mig som arbetslös, är något jag ytterst tillåter mig att njuta av.

Man sätter stor press på sig själv ..... Att vara arbetslös är att ha världens hårdaste jobb! Långt ifrån alla håller med om det. Ofta får jag höra: - du som har det så bra, som alltid är ledig ......

Varför känner jag mig då så skyldig ?

Risken att betraktas som arbetsskygg i en kultur där identiteten så hårt är kopplat

till prestationen är för stor.

Att välja bort saker som får en att må bra under denna pressade situation som arbetslös innebär ett ofantligt misstag – för vem tjänar på att jag den arbetslöse mår dåligt?

Handlingsplaner från arbetsförmedlingen där jobb efter jobb ska sökas och rapporteras in ....

Jobb som inte är lämpade för mig , men trots det ska man söka !!

Man får höra " det skulle du passa som , det skulle vara perfekt för dig " .....

Då innebär det år av studier , något som jag för tillfället inte ser som ett val.

Hela situationen gör mig stressad , inte minst nu inför julen , klappar som ska inhandlas mm mm

Stressen man genomgår är, som jag upplever, är att jag ”rostar” ihop, tappar tempot. Det minsta ärendet, den minsta arbetsuppgiften osv. känns jobbig. Som om kraften inte räcker till. Räcka till ja, vad man än har tänkt göra känns emellanåt som att det inte finns tid över för. Hur ska jag hinna med? Vad beror detta på då? Mitt svar är sannolikt att ju längre tiden går så tappar jag tron på mina kunskaper och färdigheter, samtidigt som stressen och frustrationen ökar på grund av situationen som arbetslös.

Jag lever här och nu , man ska fånga dagen ......



Av anette - 6 november 2012 08:12

Jag kan inte leva utan mina raggisar !!!

Jag har två par från försvaret som hängt med mig länge nu !!

Jag är totalt osexig då jag har dem när jag sover !?! Men inte tusan bryr jag mig ;)

Inte många kan förstå att man kan ha två stora garnnystan på fötterna när man sover.

De borde ju bli varmt och svettigt , klia och kännas klumpigt. Nejdå !!

För mig kommer det helt naturligt , tro det eller ej men jag har ett par med mig i

husvagnen sommartid haha.

Det tog många par innan jag blev nöjd , minns de där grå som man kan köpa i vilken affär som helst . Man fick fula ankfötter i dem , knölade och vred sig !?!

Som dessa gamla jag har undangömda i reserv ;)


 

I samarbete med STUMPBOLAGET får jag nu chansen att prova två par olika raggisar , lycklig är jag trallala.

Första paret ut är en svensk raggsock klassisk melerad.

Sockan är stickad av Ökotexcertifierad kamgarnull och är framtagen för att tillgodose de som jagar, vandrar och tillbringar tid i natur och vildmark.

( Varför står det inte att de lämpar sig som sovplagg haha )

  Kvalitetsstämpeln innebär att materialen i strumpan testats för farliga ämnen. Oeko-Tex® Standard 100 är ett globalt enhetligt provnings- och certifieringssystem för textila råvaror samt mellan- och slutprodukter genom alla bearbetningsleden. Provningen för skadliga ämnen omfattar ämnen som är förbjudna eller kontrollerade i lag, kemikalier som är kända som hälsovådliga samt parametrar med hälsofrämjande syfte.

 Resåren i strumpans nedre del gör att strumpan anpassar sig till fotens storlek och upptill gör resåren att strumpan sitter kvar utan att sitta åt. Förstärkt häl och tå samt förstärkt sula gör att strumpan blir extra slitstark.

När jag först såg strumpan blev jag skeptisk eftersom den påminde mig om de där billiga raggisarna som ser ut som just ankfötter efter ett tag.

Den håller vad den lovar !!! Resåren är mjuk och följsam , lämnar inga fula märken och strumpan har underbar passform , inga ankfötter här inte !!!

Och vet ni vad ...... jag sov som en prinsessa med dem på !!!!!

Dessa rekommenderar jag varmt inför vintern !

Passa på och va med i min tävling , där ligger ett presentkort från strumpbolaget i vinstbagen ;)


 


Vilka strumpor är er favorit ??

Av anette - 5 november 2012 08:13

Fredagen gick såååå långsamt !!! När man är så full av förväntan går timmarna så kolosalt sakta !?!

Våra vänner från Småland kom så småningom , och party moodet trädde i kraft. Kidsen satt o väntade på att få komma iväg på Halloween disco och vi ville bara komma igång ;)

Vi fixade till oss , ja vi var som unga tonåringar som fixade o donade med

hår & smink som aldrig förr haha !!

Vi lagade tacos o plötsligt hade tiden försvunnit o det var dax att åka på 80 tals disco !!

Vilken kväll !! 5 timmar på dansgolvet till underbar musik tillsammans med härliga människor.

Fötterna värkte så pass att jag fortfarande inte fått tillbaka känslen i en tå !!!??? Den e helt bedövad ;(

Vi var hemma runt 04.00 o ni kan tro vi vat trötta !!

Lördagen tog vi precis som den kom , vi gjorde inte många knop ;)

Var ner o kikade lite på hockey både på lördagen och söndagen .

En helt fantastisk helg !!


 


Glöm inte fototävlingen ;)

 

Av anette - 2 november 2012 07:42

Idag känner jag en riktig " äntligen fredags " känsla !!!!

Wieehooo , 80 tals disco med " rakt över disk Clabbe " tillsammans med goda vänner nalkas ikväll !!

Eftersom jag älskar 80 tals musik och svänga mina lurviga , ja vinterpälsen har jag redan börjat odla ,

kommer detta bli en perfekt kväll !!

Det ska ätas gott här hemma och sen kör vår snälla granne oss in till stan !!

Det sprudlar i hela kroppen , och ni kan tro att jag sett fram emot detta . Sen att få höra via FB att en kär väninna kommer oxå !! Vi har inte setts på 14 år !?!

Så jag mjukstartar dagen med en kopp java och så fort barnen i huset vaknat blir det till att starta upp 80 tals listan på Spotify :0)


ps

glöm inte delta i min fototävling !!

 


Önskar er alla en underbar fredag !!


 

Skapa flashcards