träskor & gummistövlar

Direktlänk till inlägg 5 december 2012

Dessa jädrans löss !

Av anette - 5 december 2012 07:33

Dessa jävla löss !!! Som om inte vi hade nog med bekymmer !!!

Redan i september hörde man på radion och läste i tidningen om lusepedemin som drabbat Sverige !!

Under dessa 9 år i skol / barnomsorg har vi varit förskonade från dessa äckliga krabater !!!

Kände mig inte ett dugg orolig.

Men i Oktober hittade jag de första hos tösen !!! Strax därpå fick även jag det !!!

Men med dagens behandlingar går det smidigt !!!

Minns på 80 talet och jag fick löss !!! Man satt med en gojja i håret i 2 timmar och det sved , kliade , brände.

Dagens behandling sitter i 15 minuter !!!!

Nu var det dax igen !!!!!! Genast känner man oron och skammen , men varför ?? Det är ju bara ett bevis på att vi har rena hår , då lössen trivs bäst där :)

Tösen kliade sig som om hon vore en loppangripen hund !!

Jodå , visst hade hon fått löss IGEN !!!

Vet inte hur många gånger skolan skickat ut lappar om att någon på skolan har löss . Läste en artikel där man i Stockholm hade vissa avlusningskvällar , då alla på skolorna kammades igenom !!!

Detta skulle de testat på kidsens skola ! Något borde ju göras , lapparna som blir skickade med hem , gör ju ingen nytta !?!

 
 
Lottiz Fotograferande fyrabarnsmamma

Lottiz Fotograferande fyrabarnsmamma

5 december 2012 19:38

Usch för äckliga småkryp. Jag börjar klia direkt när jag hör dem. Det verkar som om lössen trivs bättre hos vissa en andra. Vi har hitills klarat oss. Istället har vi en annan vanlig parasit som trivs hos oss, springmask, lika äckligt det, men nu peppar, peppar ta i trä verkar det som om vi lyckats bli av med den.

På barnens skola har de avlusningsdagar, fast det är föräldrarna som ombeds vissa datum att kamma igenom sina barn. Kruxet med lusen är ju att få dem i tidigt stadie och då är luskammning för att förebygga en bra mtod. Men det gäller ju att alla verkligen gör det annars bryts snart en epedmi ut igen, vilket också händer på deras skola.

http://lottizdays.blogg.se

 
Lindal

Lindal

6 december 2012 14:01

Usch för dessa kryp! Vi har inte haft det jättemånga gånger, peppar peppar. Första gången mina barn hade det var när stora tjejen gick i trean och vi hade fått lappar om att kolla håret på barnen eftersom löss förekom i klassen. Jag var slarvig, det erkänner jag och när E sa att det kliade var jag stressad över ngt så jag kollade inte. På em lyfte hon på mössan och det fullkomligt kryllade av krypen!!! Så äckligt. Jag har aldrig sett så mga varken förr lr senare och jag är nogrannare med luskammeriet nu kan jag säga. Sist vi fick in det i huset var när jag var höggravid för två år sedan. Inget roligt cch vi fick inte bukt med det på mga veckor. Jag håller med dig om att skolan kunde hålla i luskammarkväll lr dag. skolsköterskan på min store pojkes skola luskammade alla barnen i höstas...en väldigt liten skola, men jag tycker ändå att skolan kan hjälpa till så att man slipper rundgång om och om igen.
Kram och ha en härlig eftermiddag.
Linda

http://www.enlitenvra.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anette - 9 januari 2013 14:48


 

Av anette - 8 januari 2013 13:21

Först o främst God fortsättning på Er alla !!! Jag tappade blogglusten helt vid jul och den har fortfarande inte riktigt infunnit sig . Julen och nyår har varit trevlig som hos alla er andra , så det blir varken en jul eller nyårsberättelse . Inte ...

Av anette - 26 december 2012 16:48

 " vad som göms i snö " med 85 % är ;        Anita Märsy !!!            stort grattis till dig !     Hör av dig med adress via min mailadress !! ...

Av anette - 24 december 2012 23:46

Vilken härlig julafton !!! Lovar fler foton senare men jag fick ju världens bästa julklapp .... Ett nytt objektiv till min kamera ( som jag fick av tomten förra året ) nu ska jag landa i soffan fem minuter ..... Ta hand om er därute ;) ...

Av anette - 24 december 2012 23:46

Vilken härlig julafton !!! Lovar fler foton senare men jag fick ju världens bästa julklapp .... Ett nytt objektiv till min kamera ( som jag fick av tomten förra året ) nu ska jag landa i soffan fem minuter ..... Ta hand om er därute ;) ...

Ovido - Quiz & Flashcards