träskor & gummistövlar

Direktlänk till inlägg 13 december 2012

Luciamorgon

Av anette - 13 december 2012 08:21

Ute är mörkt och kallt .....

- 15 brrrrrrrr ..........

Ännu en luciamorgon med en gnutta besvikelse .

Dagens tv lucia är stel , tråkig och märkvärdig .

Minns när jag var liten , mamma väckte oss för att vi tillsammans skulle titta på lucia på tv . Oftast kom hon på släde iklädd stor fin päls . Firandet gjordes i all enkelhet i en liten stuga med både tomtenissar och pepparkaksgubbar !

Det var en fröjt att titta på !!

Nu ska det vara så pråligt .... ju större kyrka och ju fler tärnor , desto bättre !

Det är synd tycker jag ... tänk om våra barn kunde få uppleva en genuin lucia på tv !!!

( bilder från tvn )


 


Vad tycker ni om tv lucian ???

 
 
Fru Eriksson

Fru Eriksson

13 december 2012 12:32

Håller med...
Stoor Luciakraaaaaaaaam från mig ♥

http://frunsblogg.blogspot.se

 
Lindal

Lindal

13 december 2012 22:06

Å, vilken fin julheader du har!!

Jag håller med dig om tvlucian. Dock hann jag/vi inte titta på den imorse och ikväll glömde jag bort det, men min syster upplyste mig om att ngn hoppade fram och rappade...nu har jag ju inte sett det, men jag tycker nog att ett Luciatåg ska vara lite gammaldags och traditionellt.

Kram

http://www.enlitenvra.blogspot.com

anette

14 december 2012 06:57

Åh tack !!! Kände för att pynta till det lite ;)
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anette - 9 januari 2013 14:48


 

Av anette - 8 januari 2013 13:21

Först o främst God fortsättning på Er alla !!! Jag tappade blogglusten helt vid jul och den har fortfarande inte riktigt infunnit sig . Julen och nyår har varit trevlig som hos alla er andra , så det blir varken en jul eller nyårsberättelse . Inte ...

Av anette - 26 december 2012 16:48

 " vad som göms i snö " med 85 % är ;        Anita Märsy !!!            stort grattis till dig !     Hör av dig med adress via min mailadress !! ...

Av anette - 24 december 2012 23:46

Vilken härlig julafton !!! Lovar fler foton senare men jag fick ju världens bästa julklapp .... Ett nytt objektiv till min kamera ( som jag fick av tomten förra året ) nu ska jag landa i soffan fem minuter ..... Ta hand om er därute ;) ...

Av anette - 24 december 2012 23:46

Vilken härlig julafton !!! Lovar fler foton senare men jag fick ju världens bästa julklapp .... Ett nytt objektiv till min kamera ( som jag fick av tomten förra året ) nu ska jag landa i soffan fem minuter ..... Ta hand om er därute ;) ...

Skapa flashcards