träskor & gummistövlar

Alla inlägg under december 2012

Av anette - 17 december 2012 12:52

Vi har haft en lagom lugn helg . Jag & kidsen traskade bort till syrran under lördagskvällen . Hade en underbar kväll tillsammans , mkt skratt & snack.

På Söndagen skulle Dennis spela match nere i Trelleborg . precis när vi skulle sätta oss och åka såg gubben att han fått ett sms . Dennis tränare undrade om Frida kunde ta med sin hockey utrustning då de fattades spelare. Naturligtvis blev hon glad men samtidigt nervös . Sagt o gjort , in o plocka ihop hennes saker .

Ni kan tro att jag var nervös . Även om det bara skiljer ett år mellan kidsen , så e grabbens spel mkt tuffare .

Hon fixade det med bravur !!! Minns knappt när man såg denna glädje från henne ! Hon kämpade och gjorde sitt yttersta och tränarna var mkt nöjda med hennes insats !!

Har vi tur , fann hon lite hockeyglädje igen !!

De fick en vinst med sig hem i bagaget !!!


 

Ser ni , visst ser hon pytte ut ;)

Av anette - 15 december 2012 14:24

Termometern visar plusgrader , snön töar bort. Idag är det riktigt slaskväder och riktigt tråkigt. Hade jätte gärna sett fram emot en vit julafton . En perfekt innedag :)

Av anette - 14 december 2012 15:37

Nu har Disney  tagit bort två klipp från Kalle Ankas julafton på SVT.

Disney har klippt bort två sekvenser. Den ena visar en svart docka som kommer ned till jultomten i hans verkstad och får ett OK i baken. Det andra klippet är en äldre man i skägg som kör en vagn med en sparkande åsna framför.

Klippen anses spegla stereotypa bilder av svarta och judar.

Varför plockar de inte bort de små asiatiska dockorna oxå ???

 

 

Läs artikeln här

Vart är vi på väg ???????

Ingen hudfärg eller religion är rätt eller fel i mina ögon , en liten afrikansk docka bara .....

Vill man vara pepparkaksgubbe eller kalla chokladbollarna för negerbollar , tycker jag att det ska vara upp till var och en . Det har fan gått hysteri i detta tramsiga ämne !!!

Ingen klagar över våra finska pinnar på kaffebordet ju ??


Som stämplen på denna mörkhyade docka , säger jag att det OK

för denna stereotypa dockan ;)


 

Av anette - 14 december 2012 07:41

 



Ännu en fredag står framför oss ! Tack o lov e det inte lika kallt denna dag !!

Idag kommer reparatörerna o kollar in ugnen , på tiden kan jag säga.

Annars är det fredags fix här med små plock och go musik !!!

Känner att det blir en bra fredag !!!

Kidsen ska på teater med skolan så jag e själv ända fram till nån gång runt 16,00 ;)

Ingen stress här inte ;)

Önskar er en toppen fredag !!

Passa på och njut av vårt vackra väder , glöm inte kameran och min fototävling ;)



Av anette - 13 december 2012 08:21

Ute är mörkt och kallt .....

- 15 brrrrrrrr ..........

Ännu en luciamorgon med en gnutta besvikelse .

Dagens tv lucia är stel , tråkig och märkvärdig .

Minns när jag var liten , mamma väckte oss för att vi tillsammans skulle titta på lucia på tv . Oftast kom hon på släde iklädd stor fin päls . Firandet gjordes i all enkelhet i en liten stuga med både tomtenissar och pepparkaksgubbar !

Det var en fröjt att titta på !!

Nu ska det vara så pråligt .... ju större kyrka och ju fler tärnor , desto bättre !

Det är synd tycker jag ... tänk om våra barn kunde få uppleva en genuin lucia på tv !!!

( bilder från tvn )


 


Vad tycker ni om tv lucian ???

Av anette - 12 december 2012 07:18

" God morgon i stugan !!! Redan nu hör man mycket om dagens datum på både radio och tv :)

Blir nog ett stort blogg ämne överallt idag tror jag ;)

Hur många gifter sig denna dag ?

Hur mycket invigs ??

Här har vi - 10 grader och kaminen får minsann bekänna färg !

Jag fortsätte pyssla här på hemma fronten . Idag får jag ta och dyka ner i tvättkorgarna

och vika undan lite rentvätt ... Jag hatar verkligen att vika tvätt ... blääää

Ha en toppen dag !! "


Toodeloo

 

 

Av anette - 11 december 2012 07:29

   



Ni glömmer väl inte min tävling

Av anette - 10 december 2012 14:46

Veckans utmaning var lite knivig !!

För mig är reflektioner - livet , lika skört som rosen ....

Från en knopp till mogen blomma som slutar med livets reflekterande ljus.

Livet kan reflekteras på olika sätt !

Fler fototriss kan ni avnjuta här


        




Passa på och kika in på min fototävling

Skapa flashcards