träskor & gummistövlar

Direktlänk till inlägg 21 januari 2011

Bantningsmedel !?!

Av anette - 21 januari 2011 13:30

Jag tror nog jag har provat alla medel genom åren , LCD i form av Nutrilett, Allevo, slopa potatis o pasta , LCHF, you name it !!!!

Men detta är nog det senaste ; barnmat !?

Tydligen e det väldigt populärt i USA o en viss blond bloggare ska tydligen gå på det ???? Visst , var o en måste få leva sitt eget liv, men kom igen , en burk barnmat !!!

 

Jag har kommit till insikt med min kropp :


" Din kropp e din egendom och

ingen annan kan forma den utom

DU själv "


Det krävs tålamod , jädra anammar o framförallt VILJAN !


Nu har jag hållt på i två veckor med regelbunda promenader på Mr Walker. Nya matrutiner såsom ; dragit ner helt på vitt ris , bytt det mot kornris som e tio gånger godare , potatis äter jag fortfarande. Jag försöker undvika sockret. Är noga med innehållet i paketen nu, allt som innehåller mer än 5g socker / 100g åker ut så gott det går ! Bara för att jag vill undvika sockret ska ju inte resten av familjen behöva bli drabbade.

Sen har jag börjat äta frukost på vardagarna !!! Bara det var nytt för mig. Gubben kokar två ägg till mig på morgonen , innan blev det en till två frallor på jobb ( vitt bröd har åkt ut, med vissa undantag,  vitlöksbröd någon lörd e helt ok ). Jag försöker hålla max 3 timmar mellan målen , och vet ni vad, jag känner mig redan piggare o gladare   .

Så ni som oxå kämpar på : Det går bara man e bestämd på sina punkter !!!

Det har tagit mig lååång tid , ja många år efter en hel del jojo bantningar , men nu ska jag fixa det utan att behöva vare sig svälta eller låta bli en godsak då o då !!


Jag önskar er en underbar fredag

Ni nya läsare , kommentera gärna , kul att lära känna nya här på Bloggplatsen !

 

Ps

Ni zoominare

om jag skriver lösenordsskyddat gäller de vanliga lösen !!

 
 
SAILAWAY

SAILAWAY

21 januari 2011 14:53

Härlig blogg!
Apropå träning och kost så.. Eller så gör du som jag, skaffar 3 hundar, de kräver massor av motion varje dag ;)) plus att jag har inte mindre än fyra vilda barn att ta hand om också.
Toppen! Hinner aldrig ha viktproblem nuförtiden*ler*, snarast åt de andra hållet då, inget hinner längre fastna på en kropp i ständig rörelse*skrattar*.
Ha en Trevlig helg!!

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

anette

21 januari 2011 14:58

Oh så kul med ett nytt ansikte !!! Vilka toppen metoder du har !!!

Kikar in hos dig :)

 
skogsnuvan

skogsnuvan

21 januari 2011 19:00

Om det är du på bilden ser du ju så smal och snygg ut. Fin blogg har du och jag ska läsa lite bakåt och se. Ha en bra helg.

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

anette

22 januari 2011 09:43

Fotot e ett par år gammalt tyvärr ;( , men tack för de vänliga orden , kika på du bara , jag tittar in hos dig !

 
Levidag

Levidag

21 januari 2011 20:18

Javisst går det! Det svåra är att hålla motivationen på topp tillräckligt länge, dvs för alltid ,tycker jag ;)
Trevlig fredagkväll!

http://www.Levidag.bloggplatsen.se

anette

22 januari 2011 09:42

Det har du nog helt rätt i !!

 
Janeth

Janeth

21 januari 2011 21:15

Hej
Det enda som hjälper långvarigt med vikten så är det sunda matvaor och att man rör på sig. Man ska bränna fler kalorier än man stoppar i sig!
Du sliter ju verkligen med motionen. Snygga sneakers by the way!
Hoppas du får en superskön helg med solsken!
Kram Janeth

http://magnussons.zoomin.se

anette

22 januari 2011 09:42

Ja denna gången ska inget få stoppa mig , visst e de häftiga !!!

Trevlig lördag vännen
kramizzar

 
Hanna

Hanna

21 januari 2011 23:35

Jag håller med dig! Det verkar inte finnas något slut på alla dessa dieter. Har själv druckigt både Alevo och Nutrillet. Inget vidare! Båda mina föräldrar lever just nu efter LCHF metoden, men jag vet inte.. Det är kanske bara bäst att träna så mycket man kan och käka så sunt man kan :) Blir nog naturligast resulatat då! :) fin blogg!

http://dressup.bloggplatsen.se

anette

22 januari 2011 09:41

Tack så mkt , kiar in hos dig senare :D
Ja träning o sunt förnuft e nog bäst !

 
Lisa

Lisa

22 januari 2011 12:26

*s* Ja nog har jag testat en del "dieter" jag också. GI och LCHF t ex. Men när det kommer till kritan så måste man (tyvärr) hålla med om att det enda som funkar är: Gör av med FLER kalorier än du stoppar i dig! Därför håller jag koll på mitt kaloriintag m.hj.a Aftonbladets Viktklubb. Funkar klockrent och inget behöver jag "försaka". Det svåra är att "hålla sig på mattan" hela tiden! Men jag jobbar på det!

Ha en skön helg!!
Välkommen in till mig! ;-))
PS. Jag ramlade in här via Bloggplatsens "startsida".

http://bidrottningen.bloggagratis.se

anette

22 januari 2011 13:02

Precis så e det ju , duktig du e som har koll !!!

Trevlig helg , kikar in med en gång :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anette - 9 januari 2013 14:48


 

Av anette - 8 januari 2013 13:21

Först o främst God fortsättning på Er alla !!! Jag tappade blogglusten helt vid jul och den har fortfarande inte riktigt infunnit sig . Julen och nyår har varit trevlig som hos alla er andra , så det blir varken en jul eller nyårsberättelse . Inte ...

Av anette - 26 december 2012 16:48

 " vad som göms i snö " med 85 % är ;        Anita Märsy !!!            stort grattis till dig !     Hör av dig med adress via min mailadress !! ...

Av anette - 24 december 2012 23:46

Vilken härlig julafton !!! Lovar fler foton senare men jag fick ju världens bästa julklapp .... Ett nytt objektiv till min kamera ( som jag fick av tomten förra året ) nu ska jag landa i soffan fem minuter ..... Ta hand om er därute ;) ...

Av anette - 24 december 2012 23:46

Vilken härlig julafton !!! Lovar fler foton senare men jag fick ju världens bästa julklapp .... Ett nytt objektiv till min kamera ( som jag fick av tomten förra året ) nu ska jag landa i soffan fem minuter ..... Ta hand om er därute ;) ...

Ovido - Quiz & Flashcards