träskor & gummistövlar

Alla inlägg under april 2012

Av anette - 27 april 2012 18:19


Sometimes you have to let the tears fall to fell at ease and comfort

Sometimes you have to make a stop and ask yourself why

Sometimes when you say you´re ok

you need to remember

there will always be someone there and say ,

  I know you´re not ok

Sometimes you have to let go to understand


Then when you do understand

you should not look back and wonder why

be happy for the shoulders you have to lean on !


Av anette - 27 april 2012 06:26

 


Godmorgon denna grå och regniga fredag ! Inte mig emot , bara det blir fint resten av helgen ;0).

idag bär flyttlasset iväg på camping , vi blir en liten Taikonfamilj på väg .... men innan dess ska det hinnas med både jobbelijobb , kidsen ska på kalas o jag har lite fix & trix kvar med vagn o hem !! Ni kan tro jag längtar ut - ut i det fria campinglivet !!


Psssss ni vet väl att jag är med i en fototävling inne hos jesson , 2 maj är det dax för ER läsare att rösta fram bilden ! Jag hoppas att ni går in o röstar på mitt bidrag !!


ha en fin fredag !


 

Av anette - 26 april 2012 20:19

Nu är det äntligen dax att ställa ut vagnen !!! Vi ser fram emot att träffa gamla goda & efterlängtade campingvänner och härliga campingvärdar !!!

Psssst som tradition är det tävling på bästa inpackningen av förtältsgolvet , idag utsågs vinnaren !!

Gissa vem som vann tävlingen ;0)


Klicka på bilden


 


 

Av anette - 25 april 2012 14:30

 




   

Av anette - 24 april 2012 18:32

Ja nu har vi haft Citygross matkasse i drygt en månad . Nya enkla matupplevelser som tagit oss till helt nya dimensioner. Vem skulle hitta på att " Pärsons färdigstrimlad skinka "

skulle kunna bli en skinkfräs i limesås ??? Recepten är så otroligt enkla att tillaga så alla moment känns genast mkt roligare. Jag kan jämföra med en annan matkasse vi haft förinnan - Linas ...... ( när de endast hade en kasse att välja på )

Tyckte att förberedelse tog på tok för lång tid .... det var ett evigt hackande av färska grönsaker . Men de hade mer variation på just grönsaker , jag kan med citys kasse tycka att jag dragit på mig en lätt gulbrun hudfärg efter alla dessa morötter som vi ätit på både längden Och tvären ;0).

 På rak arm kan jag säga att på 3 av 5 rätter har barnen inte haft några invändningar. Ibland har jag fått kompensera med makaroner eller köttbullar , men det var det lilla !!!

Fiskrätterna - wow så mycket nytt vi både fått prova på att smaka samt tillaga !!

Jag sitter här helnöjd efter en smarrig laxburgare och känner mig som em mästerkock !!!

Och det är ju så otroligt roligt att fota dessa spektakulära rätter !!


 



 

Av anette - 23 april 2012 19:47

Jag är med i en fototävling hos Jesson med temat Kärlek.

För mig är det en naturlig o självklar sak att välja familjen o mina barn !!

Jag tävlar med följande bild som jag tog förra sommaren

 


Om jag vinner , väljer jag macrosetet för jag vill så gärna utforska möjligheten med riktiga närbilder !! Är inte så hemma i kameravärldens tillbehör ännu ;)

Av anette - 22 april 2012 20:14


En massa nya roliga saker .... men vilken vane människa man är eller hur ???

Av anette - 21 april 2012 17:57

................... röd kroppskondom !!! Kan ni visualisera ???? Det var det lustigaste jag sett på länge , o inte nog med den röda sparkdräkten , han hade knästrumpor o de där fula cykelskorna med en stor kloss undertill ! Där var inte bara EN utan 6 - 10 st !!!

Sen går han bort till kissträd nr ett , hivar ut den ...... och passar på o klia sig i arslet !!! Jag hann inte reagera med att få fram kameran , annars skulle jag minsann präntat honom på bild !!! Men några tog jag hihi ......

Och på två RÖDA sekunder stod där tre till ..... snacka om att kissa i kors. Vet de om att det är 800 spänn i böter. Jag skulle bytt skepnad , tagit köpliste blocket och gått ut o skrivit boter !!

Vad är det som händer tänker ni nog nu ...... Åstorp CK har haft en cykeltävling denna helg o i vanlig ordning förvandlas parkeringen utanför oss till en gratis campingplats med fria urinerings möjligheter i en naturvänlig o öppen miljö !!!!

Undras om det framgår när man anmäler sig till deras tävlingar ...

" Passa på nu , cykeltävling i helgen , bo gratis på en av Åstorps trevligaste campingställen , duschmöjligheter i källare , urineringsträd i det fria och trevliga grannar ;0) !!!

Det ska mkt till innan mina små röda börjar trycka på , men var säker på att det kommer skickas en del mail åt diverse håll !!!


 

Skapa flashcards