träskor & gummistövlar

Alla inlägg under juni 2012

Av anette - 30 juni 2012 15:01

Årets Torparedagar är igång !!

Fest och håll igång i dagarna tre !!!

Vi var ner en sväng i gårkväll o kidsen åkte karuseller .... sen kom skyfallet.

Idag har vi betydligt bättre väder .... glada knallare och folkfesten är i full gång !!

Kidsen fick prova på en massa skojiga saker på brandstationen !!! Vi mötte både kända och okända glada människor !! Blir en runda ner ikväll oxå .... härligt när Åstorps borna kryper ur sina hålor !!!


 


 




 


 


 

Morfar stötte vi på :0)


 


 


 


 


 


 


 


 


 


   


 


   


Skulle ni råka hamna på bild och inte vill ha det på nätet hör vänligen av er !!


Av anette - 28 juni 2012 20:32

Jag tänkte fortsätta min tant vandring .. då det finns vissa som finner dessa inlägg

lite roliga och bra skrivit ... hm .... jag , rolig ???

Vem vill inte vara tant ? Snäll, klok, rejäl, mysig, go – med skinn på näsan och som vet var skåpet skall stå. Precis så kände jag mig då när jag slog upp mina skarp blåa i morse ,0)

Visst kändes lederna men det har ju inte att göra med tantigheter ...... All den där ledvärken bottnar säkert i en bekvämlighetssvacka som många tonåringar hamnar i !! För mkt soffhäng , istället för gymhäng eller torghäng .....

jag menar att jag är ju en riktig hyvens tonårstant !!!!

Kände mig riktigt nöjd med mig själv tills mina nya short kom på !!! Ja , de såg ju hur jävla

snygga ut som helst på galgen ....... på Gekås !!!

Hm .... hur många tror nu att jag e en Ullareds freak ??? Alla tant prylar bottnar i dåliga

Ullareds köp , hahaha ...

Det enda som saknades på dessa shorts var ... pressvecken !!!

Jag följer en blogg :  " varken tant eller fjortis "

Den här kvinnan vet precis hur man ska klä sig !! Shit alltså !!

Nåväl tillbaka till vad som gjorde mig till tant idag ... shortsen !!!

Visst minns ni när era mammor bytte de knälånga rundskurna kjolarna mot shorts - cityshorts kallades dem , eller om man var riktigt inne så hette de bermudas shorts.

Googlar du dem idag kan du hitta riktigt snygga med tuffa fickor .... inte mina , de är svarta hederliga cityshorts ... jag kände mig genast tantig .... var tvungen till att hasa ner dem till knävecken o kolla in storleken !! var det en vanl 38+- ??? eller var det C eller D ??? C eller D mode tror jag räknas som tant mode såsom  gabadinbyxor !!!

Men jag hittade denna sidan

Kolla in höstens mode !!! Jag e ju för tusan hur trendig som helst !!!

japp , som ni nog redan förstått är det inne att vara tant !!

Man ligger före i både mode och mat trenden ;0)

Och jag myser , så det så hihi !!

 

 

 

 

Av anette - 28 juni 2012 06:32

så långt ögat kan nå !!!


16 grader redan och vindstilla . Gnuggar mina ögon ännu en gång för att få vädret bekräftat !!!

Man kan ju knappast säga att vi blivit bortskämda med sommarvädret. Nu får det gärna hålla i sig. Jobbar ännu en vecka sen ska här njutas , vare sig det är sol eller regn !!

Idag skiner solen , jag kan njuta av BondPionens prakt  - det lilla där finns kvar av ...


 

Av anette - 27 juni 2012 18:22

Jag trodde inte man kunde bara sådär , vakna upp en morgon och känna sig gammal och sliten !?!

varenda led i kroppen värkte när jag steg upp .... jag frös och riktigt längtade efter ett sånt där kärring nattlinne , hellångt med små söta volanger i armarna , gärna i flanell !!!!

Är det tant krisen som kommit när man passerat 40 eller är det bara semester

och solenergi som fattas mig ?

Som ett brev på posten tyckte jag mig se fler rynkor runt ögonen ..... påsar inunder ......

Gäddhänget , o det där extra innerlåret man fått till ....

Varför får man sådana här tokidee´r ??? Så tramsigt eller hur !!!

Är det kanske spänningen i vardagen som saknas - sanslösa äventyr ?

Man kör på som vanligt dag ut och dag in ...... precis som mina föräldrar. Minns så väl att jag sa till mig själv , att så skulle inte jag bli !?!

Jag har börjat tänka att kanske borde jag fortsätta med heltidsarbete ...... pensionen ligger runt husknuten o den är ju inget att hänga i julgranen .....

Min receptbok över cupkakes är nerpackad ..... och  " sju sorters kakor " ligger prydligt i ögonhöjd .

Förklädet , mitt storblommiga åker på även vid städningen nu , innan togs det

endast fram när man var uppklädd ...

Jag ger en massa husmoders tips på jobb - ja idag skurade jag vasken med salt !!


Internet beroende som jag är började jag leta svar :

Hittade denna sidan

Ja va fan ta testet ..... inte tusan är jag väl tant funderade jag. Jag är ju bara vanligt och trist ....

Hurra, du är definitivt en TANT!

Transformeringen är fullbordad.

Prinsessan har förvandlats till drottning,

en mogen frukt, en erfaren

fullblodskvinna som vet var skåpet ska

stå. Bejaka tanten i dig. Starta en

bokcirkel, börja med kundaliniyoga eller

tantrasex, koka äpplemos eller skriv en

insändare. Nu kan du göra vad sjutton

som helst!


Så här och nu har jag bestämt mig för att den 40 plussare som jag är , är ju faktiskt unik , varken tant eller tonåring. Jag är jag med både en och två valkar ..... och JA ..... jag springer runt hemma i min Ziperall , eftersom jag får göra som jag vill !! Det gör väl alla ungdomar lr ;0) !! Jag kokar inte äppelmos eller saft , men lägger gärna in lite sill :0)

Jag e attraktiv  , även om jag springer i "gördeltrosor " och framför allt så är jag älskad av min gubbe och mina barn !!!

Nu får vi se hur jag känner mig i morgon bitti !!!

Ska passa på och klicka hem en ny spännande bok från Adlibris och sätta mig framför

Allsång på Skansen .... för att jag vill ;0)


 



Av anette - 26 juni 2012 20:44

Kanske äckelvarning för er som  inte gillar fötter ...






   


Ni ser själv ... jag e verkligen i behov av fotvård !!!

Snål som jag e köpte jag 2 pkt Babyfoot på Ullared förra våren !! Typiskt 70 - talister !!! aLLTID SKA MAN BUNKRA UPP PÅ ONÖDIGA " BRA O HA SAKER " .

Ett paket tog jag då i sommrars se här  

Jag kan ju nu med facit i hand säga att det var värt varenda krona !!! Även 70 talister kan fynda ;0) !

Ska ni nu till Ullared i sommar , är det bara till att bunkra upp !! Söker ni på nätet kostar de mkt mer ....


Känner mig som en riktig budgetmamma !!! Ni som e födda på mitt århundrande ,

dvs 70 talet - budget året , minns väl när man skulle slinga sitt hår hemma , eller bli slingad av någon på hemma fronten ! Den där jäkla plastpåsen man skulle ha på huvudet .... illa passform , typ en 3.5 liters fryspåse med två snygga rakstickade sömmar på vardera sida , perforerad till max !! Sen skrek antingen du eller den du skulle slinga , som en stucken gris för att sling hålen var för små !!!

Nu sitter jag här med påsar på fötterna - JA såååå gör man om man e vardagsmamma , inte har tid med pedikyr , vikarierar på heltid o inte råd med fotvård !!!

Känner jag mig charmig , sexig .... nja  , på sätt o vis, men .... gubben e inte hemma , därav detta projekt, grabben stod för fotograferingen , även om han vek sig dubbelt av garv , så ja ,

kanske till viss mån ????

Jag kunde passat på och tagit ett par rader med min nyinköpta " kroppsmaskin " på mina vinterklädda smalben, men .... !! Min Epilator som drar hårbeklädnadenmed rötterna !!!! Du milde vad det bränner o sticker !!! Varför måste vi kvinnor utsätta oss för

så många obehagliga behandlingar ???


Även den köpt på Ullared !!!!

Men , med mina myggätna ben får jag nöja mig med Jennifer Lopez varianten ......

Sensitive venus !!




Av anette - 26 juni 2012 16:54

   



Då var det dax att köra igång Sommartävlingen .

för visst längtar vi ALLA efter den riktiga sommaren ?

Riktigt fina priser , allt för att skydda våra sommarbarn i sommar !!!

Det krävs en del för att deltaga :


1 Tävlingen ska delas på er blogg med bild , länkas hit , innehålla länk till följande ,

Jollyroom,  Bodyfarm , Doftoteket ,Uffes Saker och Ting


2 Gilla följande sidor på facebook JollyroomBodyfarm , Uffes saker och ting via deras hemsida , mammajersmyr ( här hittar ni även tävlingsbilden )


3 Kommentera att du är med


4 Senast den 12 juli ska ni Maila in din bästa bild på  glada sommarbarn

( du ska själv tagit bilden )

till

anette.jersmyr@bredband.net

Vinnaren dras i en omröstning här på bloggen


Vinsterna består av :


Zunblock UV - klocka från Jollyroom

Zunblock UV-klocka gör det möjligt att mäta hur stark solen är och vilket solskydd som behöver användas. Den är pedagogiskt utformad som en klocka kombinerad med ett id-band. I mitten av klockan finns ett djur som ändrar färg beroende på hur stark UV-strålningen i luften är. När barnen jämför djurets färg med ikonerna runt omkring kan de själva se vilket solskydd som behövs.

 

Swimpy UV armband från Jollyroom

Swimpy UV-armband hjälper dig att enkelt hålla koll på barnet så att det skyddas från solens skadliga strålar i tid. Bandet smörjs in med solkräm samtidigt som man smörjer in barnet. När effekten från solkrämen avtar, så blir armbandet mörkare. Det är då dags att smörja på mer solkräm eller uppsöka skugga. Rekommenderas att användas med solkräm med minst SPF 15. Kan användas av både barn och vuxna, särskilt lämplig för dig som bränner dig lätt. Rekommenderas av hudläkare.

 

Hawaiian Tropic silk hydrating protective sunlotion SPF 30 från Doftoteket


En helt ny och unik kombination av solskydd och hudvård från Hawaiian Tropic. Innehåller en lätt och silkeslen formula som snabbt absorberas av huden. Doftar exotiskt av kokos och innehåller silkesprotein som vårdar och återfuktar huden. Produkterna innehåller botaniska extrakt med papaya, passionsfrukt, guava och mango.



Hawaiian Tropic lip gloss SPF 25 från Doftoteket

Återfuktande och skyddande läppglans från Hawaiian Tropic som ger vacker glans och naturlig färg på läpparna. Innehåller solskyddsfaktor SPF 25 och klibbar ej.



 Naturligt Solskydd  Kropp / ansiktsspray SPF 15från Biofarm

Solskyddande kräm för kropp och ansikte med solfilter Titandioxid. Kombinationen av Panthenol, Olivolja och naturliga extrakt från Spetsgroblad, Aloe och Ringblomma bevarar hudens fuktighet samt motverkar hudens åldersförändringar orsakade av solljus. Fri från Mineralolja, Parabener, Propylenglykol, Silikon och Vaselin.


Butter Caramel shower gel från biofarm

Krämig duschgel med söt parfym doft av kola ger känsla av välbefinnande. Deras intensivt mjukgörande effekt, vidhåller fuktigheten i huden. Den aktiva aloe extrakt, rikt på B, C, vitamin E och antioxidativa enzymer, rengör huden djupt och förstärker hudens försvar.


Antimygg armband 3 st i olika färger från Uffes Saker och Ting

Tål vatten och kan bäras i badet. Varar i 3-4 veckor.

Armbandet är tillverkat av micro fiber och innehåller citronellaolja och lavendelextrakt som stöter bort insekter genom att täppa till djurens fuktreceptorer och stör deras luktregistrering så att de inte hittar rätt. Inga kemiska medel.

 

Garnier On the go size sunblock SPF 50 for kids

 

Sista datum 12 juli

mellan 13 - 15 juli sker omröstningen av bilderna

 

 

Kör hårt med kameran nu och dela så mkt ni bara kan !!

 

( sen kommer en tävling för våra lyxiga vardagsmammor i samarbete med Bodyfarm )

 

 

 

 

 tusen tusen tack till samtliga samarbetspartners för att ni möjliggjort denna tävling !!!

 

 

 

Av anette - 26 juni 2012 07:01

Stort ogilla !!!

Ni som följt mig i mina inlägg , vet vad jag tycker om duvor !!!

Kan ni tänka er min reaktion när jag såg var denna tagit plats !!!

På min fina Turning Torso fontän utanför köksfönstret !!!!


 


fy , blääää , usch säger jag bara !! Sitta där och " möga " ner fontän och dekorationsstenarna undertill , hm ......

Av anette - 25 juni 2012 18:21

 


Min älskade grabb gick hem från fritids med en tråkig huvudvärk idag !!!

Tog inte lång stund förrän han sov i soffan ..... pussgurka där ;0)


Idag är det mammas födelsedag , hon lämnade oss februari - 05 !!

Saknar dig oändligt mycket   


En av mammas favorit blommor

 

Skapa flashcards