träskor & gummistövlar

Alla inlägg under maj 2011

Av anette - 31 maj 2011 10:00

Dagen med stort P kom idag !!

Pia , Powerwalk , PT


❝      ❝      ❝      ❝


 Jag skulle ut på min första Powerwalk med min

" syrra "  , eller som jag kallar henne ; min nya PT !!

Hon e så duktig o tränar mer eller mindre varje dag !! Sprang Göteborgsvarvet för nån vecka sen. Super duktig är hon.

Nu skulle jag med henne ut o gå , shit tänkte jag , hur ska detta gå , jag har ju knappt det tempot hon har , men ni kan tro att jag överraskade mig själv !

Jag tyckte jag var super bra , låg två steg bakom hela tiden ,

men jag fick kämpa  !! Precis som det ska va ! Och jag stannade inte upp heller , ja om man bortser från när lille Frasse behövde kissa lr .......

Jag körde min Runkeeper o Pia sin Endomondo !! Min runkeeper stannade två ggr så nu blir det väl till att ladda ner Endo istället.

Nu ska jag minsann visa Att jag kan fortsätta.

Har ju vilat denna veckan pga mina " lårkakor " , men nu kör vi på igen ,

There´s nomore stopping me now ......


Har precis fått i mig lite frukost , mina tio små choritzos börjar få normal storlek igen , lyckades få av samtliga ringar o benen har slutat darra..

Dax för en dusch , hänga tvätt o lite annat fix o trix :0)


 

Av anette - 30 maj 2011 16:14

och därför kan jag sjunga att jag e riktigt glad ... ! Min första riktiga dag utan jobb känns helt ok faktiskt !! Solen skiner o jag mår bra !

Jag har fått röjt upp i byrålådorna och i min garderob. Kan ju säga att det ekar i de utrymmena nu :0).

Tog en stund i solen o lät nya fräknar få komma fram. Känner mig lite sommar fräsch !!

Sen gjorde jag de sista ändringarna i mitt CV o tro det eller ej , nu e det skickat till två lediga jobb !! Har ni egentligen tänkt på hur svårt det är att skriva om sig själv ?? SMan minns inte alla datum , jag menar

jag har aldrig varit arbetslös , minns inte när jag fick mitt första jobb. Nu får det bära eller brista !!

Håll nu tummarna för denna äldre tjej i sina bästa år !!!


    

Av anette - 28 maj 2011 13:21

Denna underbara blomlåda stod utanför vår dörr idag. En anställd som tackade för att fått arbeta med oss på Macken !!!

Tusen tack gulliga Frida  


   

Sen kunde jag inte låta bli att förgylla tillvaron  när jag var på City Gross : Tänk så kul det blir att diska förhand nu :0)


 

Av anette - 28 maj 2011 11:50

Gårdagens kalas disco blev kanon. Grabben var hel nöjd.

Det blev dansstop , limbo o en massa popcorn & chips !!

Alla barnen fick varsett neon armband från Glowsticks ...


Far & son vid ljud & ljus !!

 


Dansstop

Ellen  - grann tjejen hade bästa stilen ...


 


Frida kunde hon med ...

 

Dennis vann limbo tävlingen , var kom denna talang ifrån ??

Och Frida ..

   

Kusinen bjöd på ett dansnummer

 

En djup disskusion ....


 

Av anette - 27 maj 2011 15:16

Musiken dånar från gubbens gamla filtade högtalare ute i garaget !! Blåsten försöker ta tag i tältet , gråa oroväckande moln ..........

Man hör inget !!!

Gubben e verkligen i sitt esse - typiskt att kameran la av när jag skulle få ett bildbevis. Får passa på i kväl !!

Nu ska det förberedas för taco kväll innan grabbens fest drar igång !


 

Av anette - 27 maj 2011 06:36

Ja ikväll brakar det loss. Dennis ska ha kalas disco för 18 kompisar !!!

Vi har lånat svågerns racing tält , inhandlat discokula o lampor . Riktig stämning !

Satte upp o förankrade tältet igår. Fick använda ena bilen som ankare fniss ...


 

 

Hoppas de får kul ikväll.

Idag är det fredag , inte vilken fredag som helst... min första arbetslösa fredag. Det blir som vanligt städning , sen ska jag gå över till skolan o kolla in talangjakten kl 10.00

Ha en fin dag !

Av anette - 25 maj 2011 17:15

Usch o fy för en massa farväl , på återseende ....

I morgon gör jag som sagt min sista dag på vår bensin mack !! Redan idag kom de första tårarna när jag sa hejdå till en stamkund. Tänk , vi har haft den i 11 år . När vi tog över den var den inte mycket att hurra för. Vi har byggt upp en bensinstation som nu har både Svenska spel & ATG.

Jag har trivs som fisken i vattnet , snacka skit med kunderna , skylta upp varor för olika säsonger o helger. Det går inte med ord att beskriva hur kul mina arbetsuppgifter varit.

Jag kommer inte nämna orsaken till varför vi beslöt oss att sälja , men det känns ledsamt att behöva lämna mina goa stammisar !!! Man har lärt känna så många av dem på ett speciellt sätt , även det svårt att förklara.

Skulle egentligen jobbat mån o tis nästa veckan , men jag lämnar boet med hög hals !!

 




Så från o med i morgon e jag arbetslös !!!

Av anette - 25 maj 2011 07:03

Idag blir vår grabb 8 år !!

Hip hip hurra på din födelsedag.

Fick kaviarmacka på sängen :0)


 

Skapa flashcards