träskor & gummistövlar

Direktlänk till inlägg 7 mars 2011

Ny vecka

Av anette - 7 mars 2011 20:12

Hujedamej , vad veckorna susar förbi !!!

Det är måndag igen , ja inte många timmar kvar på denna dag. Hann vad jag skulle på jobb , både beställningar , goda skratt o skit snack   .

Tyvärr håller öron / halsvärken  i sig..... blir smått knas nu   . Blir det inte bättre får det bli ännu ett samtal till VC i slutet på veckan !!


Vi har haft underbart solskensväder även idag.

Inte fullt lika blåsigt , helt underbart.

Barnen var på simskolan ikväll , jag stannade hemma o tog hand om viktvätt & middag. Vår modiga tös hoppade från lägsta trampolinen för första gången !!! Jag lyckas missa de gånger något spännande händer , hm ....


En falukorv var framtagen ur frysen i morse....... hur spännande e falukorv ?????

Jag tänkte  , näää nu måste vi få till en god , färgglad korvgryta. Ofta blir en falukorv , stekt i skivor , ugnsgratinerad eller en stroganoff ....


Jag lovar er , den var ljuvligt god o en fröjd för ögat !!

 

Prova :

 4 - 6 port

400g falukorv minst 70 % kött skurna i bitar

2 gula lökar grovhackade

3 msk mjöl

fräs tillsammans,  pudra över mjölet

tillsätt :

2 dl Aijvar relish

0.5 dl santa maria chunky salsa sås

1.5 dl vatten

1 grönsaksbuljong

2 tsk chilliepulver

1,5 tsk malen kanel

2 tsk curry

2 skalade o tärnade äpplen

1 röd paprika tärnad

samt 2 koppar vindruvor , delade

Låt puttra 10 min på svag värme

Tillsätt:

2 dl creme fraiche

koka upp

späd om så önskas


servera med nykokt potatis !


Smaklig spis .....





 
 
Janeth

Janeth

7 mars 2011 21:30

Mmmmm... vad gott det verkade! Måste testat nästa gång jag tar fram en falukorv. Jag blir oxå rätt trött på det gamla vanliga ibland!
Ja du får nog kontakta VC om det inte släpper snart. Inte bra att gå för länge med sån skit. Även om det är virus från början så kan det ju gå över i bakteriellt.
Ha en fin kväll.
Krm Janeth

http://magnussons.zoomin.se

anette

8 mars 2011 06:00

Ja nåt e det nog , har aldrig haft en " sjuka " så länge .....

sköt om dig
kramis

 
Karine

Karine

7 mars 2011 21:40

Ja ,du har så rätt. Tiden bara rusar iväg. Många gånger känns det som jag inte hinner med. Missar jätte mycket. Tuff tjej du har :-) Inte alls gott med ont i öronen, hoppas att det ger med sig, så du slipper VC. Jag knycker ditt recept rakt av - det ser så gott ut. *mums* Ha en god natt och sov gott.
*kraaaamar*

http://karinetk.wordpress.com

anette

8 mars 2011 06:00

Det var inte bara gott utan så lätt fniss !!!!

Ha det super
kramis

 
carina jonsson

carina jonsson

8 mars 2011 12:15

Plötsligt händer det .....att jag kikar in till dig :) Åhh vad gott det såg ut,tror jag ska prova det nån dag. Ha det gott och krya på dig / kram

http://www.svartangel.n.nu

anette

9 mars 2011 10:09

Härligt med oväntat besök fniss


kram kram

 
marmor

marmor

8 mars 2011 14:49

Gå inte förlänge med dina besvär! Denna virus har jag också haft, tog lång tid att bli av med. Hostan kommer fortfarande, ibland! Härlig korvgryta!
Ha en fin dag!
Kramisar!

http://marmor.zoomin.se

anette

9 mars 2011 10:09

Nä , får nog ringa i veckan , rösten e riktigt kass !!!

Ha det toppen
kramisar

 
Annika

Annika

9 mars 2011 17:21

Hej hej hemskt mycket hej. Fräch och upp piggande sida du har, man blir glad att va här, och korvreceptet ska jag defenetivt prova på.
//Annnika

http://www.ankanplankan.bloggplatsen.se

anette

9 mars 2011 20:39

Hej hopp tebax !!!
Varsågod , o låt mig få veta vad du tycker !!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anette - 9 januari 2013 14:48


 

Av anette - 8 januari 2013 13:21

Först o främst God fortsättning på Er alla !!! Jag tappade blogglusten helt vid jul och den har fortfarande inte riktigt infunnit sig . Julen och nyår har varit trevlig som hos alla er andra , så det blir varken en jul eller nyårsberättelse . Inte ...

Av anette - 26 december 2012 16:48

 " vad som göms i snö " med 85 % är ;        Anita Märsy !!!            stort grattis till dig !     Hör av dig med adress via min mailadress !! ...

Av anette - 24 december 2012 23:46

Vilken härlig julafton !!! Lovar fler foton senare men jag fick ju världens bästa julklapp .... Ett nytt objektiv till min kamera ( som jag fick av tomten förra året ) nu ska jag landa i soffan fem minuter ..... Ta hand om er därute ;) ...

Av anette - 24 december 2012 23:46

Vilken härlig julafton !!! Lovar fler foton senare men jag fick ju världens bästa julklapp .... Ett nytt objektiv till min kamera ( som jag fick av tomten förra året ) nu ska jag landa i soffan fem minuter ..... Ta hand om er därute ;) ...

Ovido - Quiz & Flashcards