träskor & gummistövlar

Direktlänk till inlägg 15 mars 2011

Mina tankar kring Fukushima

Av anette - 15 mars 2011 14:59

Fy, det här känns absolut inte helt okej. Oron knyter sig långt ner i maggropen. Är det någon som lyckats missa det stora skalvet utanför Japan som orsakade en väldig Tsunami och en massa efterskalv?  En del av kärnkraftverket i Fukushima har nu även exploderat.


 Den Radioaktiva strålningen ökar enligt DN


Jag följer nyheterna med en svag oro.

Vad händer om det blir härdsmälta ??? Ner i grundvattnet som sen kommer spridas världen över ?? Eller upp som ånga o ut i luften , ja tyvärr är det dåligt med uppdateringar på våra svenska tv kanaler. CNN går varm på tvn...nyhetssajter läses regelbundet.

 Media meddelar att  olyckan uppgraderats till en 6 :a på den sjugradiga skalan (där 7 är totalt haveri som i Tjernobyl) !??!

Hur ser framtiden ut , kommer vi bli

drabbade av denna katastof ?

Man kan inte låta bli att fundera på framtiden ,

speciellt då man har mindre barn.


Jag tror inte det är över med skalven ännu och

 enl Aftonbladet har ett nytt skalv i Japan inträffat.


Det är så bisarrt att sitta tryggt i vårsolen en dag som denna och höra rapporterna från det ofattbara. Hur förhåller man sig till det helvete som japanerna befinner sig i?

Det går bara inte.

 


 
 
Jessica

Jessica

15 mars 2011 17:39

Ja, det är väldigt obehagligt att tänka på det där. Och samtidigt är ju allting ändå som vanligt här i vår del av världen... :S

http://jesson.bloggplatsen.se

anette

15 mars 2011 18:06

Ja det e ju så , men man tänker ändå på vad som hänt , vi e lyckligt lottade

 
Ingen bild

Primrose

15 mars 2011 22:14

Fy visst är det otäckt, men det stannar väl därborta,hoppas dom får all hjälp dom behöver!
Men det händer mycket runt omkring i världen!
Ha det FINT! KRAM KRAM Primrose

 
Ingen bild

Lisa J

16 mars 2011 10:12

Har samma funderingar som du fortfarande. Vad är det vi lämnar efter oss till barnen???? Tror man blir nojjigare ju äldre man blir, jag har tex nästan helt slutat köra bil, min torktumlare står oanvänd sedan 5 år tillbaka, vrider ner värmen lite för vart år, inget annat än lågenergilampor finns i vårt hus... tror att alla måste lära sig att hushålla m energin lite bättre, efter egen förmåga naturligtvis!!! Påminner om Earth Hour 26/3, ett bra sätt att tala om att man värnar om vår jord och dess resurser! Kram

anette

16 mars 2011 13:55

Ja nog blir man nojjig alltid , men vår torktumlare går fortf på högvara , men vi har energilampor vi med !!

Ha det toppen !
Kramen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anette - 9 januari 2013 14:48


 

Av anette - 8 januari 2013 13:21

Först o främst God fortsättning på Er alla !!! Jag tappade blogglusten helt vid jul och den har fortfarande inte riktigt infunnit sig . Julen och nyår har varit trevlig som hos alla er andra , så det blir varken en jul eller nyårsberättelse . Inte ...

Av anette - 26 december 2012 16:48

 " vad som göms i snö " med 85 % är ;        Anita Märsy !!!            stort grattis till dig !     Hör av dig med adress via min mailadress !! ...

Av anette - 24 december 2012 23:46

Vilken härlig julafton !!! Lovar fler foton senare men jag fick ju världens bästa julklapp .... Ett nytt objektiv till min kamera ( som jag fick av tomten förra året ) nu ska jag landa i soffan fem minuter ..... Ta hand om er därute ;) ...

Av anette - 24 december 2012 23:46

Vilken härlig julafton !!! Lovar fler foton senare men jag fick ju världens bästa julklapp .... Ett nytt objektiv till min kamera ( som jag fick av tomten förra året ) nu ska jag landa i soffan fem minuter ..... Ta hand om er därute ;) ...

Ovido - Quiz & Flashcards