träskor & gummistövlar

Direktlänk till inlägg 3 april 2011

Vilken dag !!

Av anette - 3 april 2011 16:14

Steg upp tidigt då det var hockeyavslutning för kidsen !!

Gubben o barnen körde ner lite tidigare för

att fixa iordning mm , jag hann knappt komma inom dörren förrän Frida kom springande - Dennis hade fått näsblod. Till saken hör ju att när han får det håller det på i evigheter o kommer ganska kraftigt. Även om jag varit med om detta ett otal gånger tycker jag fortf det är obehagligt. Medans jag försökte stoppa flödet hämtade Frida gubben. Det ville inte ge med sig , jag for hem efter rena kläder. När jag kom ner igen sa gubben att vi fick åka in. En av mammorna  - sjuksköterska försökte hon med men det ville inte riktig. Dennis var sååå varm , o jag försökte trösta , skakade som ett aspelöv gjorde jag.Denna gången var mkt mkt värre , blödde både kraftigare o längre ! Vi kom iväg i bilen o det slutade blöda......

så vi styrde om igen så att han fick

vara med på avslutningen ändå.

Vilken bra start på dagen !!

Tyckte så synd om honom , o sen var jag orolig att han kanske skulle skada sig igen.Vakade honom med ett riktigt falköga. Avslutningen genomfördes o våra barn fick sina medaljer. De somnade gott på soffan när vi kom hem.

Sen var Dennis på kalas , tyvärr fick han huvudvärk , kanske inte så konstigt efter denna förmiddag. Sitter o slappar framför tvn o kollar Rögle spela match !!


Ja det tog även på mina krafter fniss , hade tänkt promenera idag men mitt jädrans diskbråck i svanken spökar idag .... attans.


  Jag hann inte mer än trucka på " publisera " så nog tusan var det dax igen ...

gubbe o son e nu på väg in till akuten !!

 
 
Jessica

Jessica

3 april 2011 17:34

Usch så himla otäckt! Hoppas att allt är okej med Dennis nu och att ni får en lugn och skön kväll.

http://jesson.bloggplatsen.se

anette

3 april 2011 19:00

Det e såå obehagligt när det händer även om man varit med om det förr. Blodet ordagrant forsar ur näsan på honom. Nu e det lugnt igen , på akuten gjorde de inte så mt mer än skickade med en form av vatten .... ?
Nu håller vi tummarna !

 
Nancy

Nancy

6 april 2011 13:27

Det är verkligen otäckt när de blöder så mycket. Min äldste son blödde mycket näsblod, på den tiden så etsade de ådrorna i näsan. Tror inte de gör det längre.
Men vi kom på ett knep som alltid hjälpte när någon blödde mycket. Man ska snyta ut hårt, då kommer det ut en klump, sen slutar det blöda. Så mina barn gör så varje gång de blöder. Ett litet tips,,;-)

Har inte läst bloggar på ett tag, så himla mycket hela tiden, men nu fick jag en lugn stund på jobbet. Vad jobbet med din rygg, hoppas du känner dig bättre idag, onsdag. Duktig du är med rökningen, beundrar dig för det, kramar vännen och ha en fin onsdag. <3 <3 <3

http://nancy66.se

anette

6 april 2011 19:10

Tack för tipset !!! Han fick näsblod även idag o då bad kjag honom snyta ut hårt , mkt riktigt en liten klump kom det o det blödde mindre , tusen tack !!!
Jag har inte heller hunnit blogg läsa , har kommit in i en svacka o mår lite si sådär !
Jag e stolt över mig själv !!

Kramar om !!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anette - 9 januari 2013 14:48


 

Av anette - 8 januari 2013 13:21

Först o främst God fortsättning på Er alla !!! Jag tappade blogglusten helt vid jul och den har fortfarande inte riktigt infunnit sig . Julen och nyår har varit trevlig som hos alla er andra , så det blir varken en jul eller nyårsberättelse . Inte ...

Av anette - 26 december 2012 16:48

 " vad som göms i snö " med 85 % är ;        Anita Märsy !!!            stort grattis till dig !     Hör av dig med adress via min mailadress !! ...

Av anette - 24 december 2012 23:46

Vilken härlig julafton !!! Lovar fler foton senare men jag fick ju världens bästa julklapp .... Ett nytt objektiv till min kamera ( som jag fick av tomten förra året ) nu ska jag landa i soffan fem minuter ..... Ta hand om er därute ;) ...

Av anette - 24 december 2012 23:46

Vilken härlig julafton !!! Lovar fler foton senare men jag fick ju världens bästa julklapp .... Ett nytt objektiv till min kamera ( som jag fick av tomten förra året ) nu ska jag landa i soffan fem minuter ..... Ta hand om er därute ;) ...

Ovido - Quiz & Flashcards