träskor & gummistövlar

Direktlänk till inlägg 18 april 2011

Stanna upp !

Av anette - 18 april 2011 17:24

Man har med åren länge försökt stanna upp o ta dagarna som de kommer . Jag börjar bli riktigt duktig på det nu om jag själv får säga det. Troligen kommer merparten av min bekanskapskrets säga raka motsatsen. Men så länge man tror på sig själv ,

eller ???

Idag fick jag en riktig  Aha upplevelse !! ,  Hade jag inte suttit ner när den kom hade jag troligen gjort både baklängesvolter o saltomortaler  ,tänk er hur det hade sett ut !?! Här har man gått o tyckt så bra om sig själv , legat mer eller mindre ett

par steg före ..... ni som känner mig vet då att jag hade haft påskris o alla kyllingar uppe förra veckan , eller hur ??

Hur i jösse namn kunde det bli påskvecka så här snabbt ???

Har jag fixat påskris ....... nopp ....

har jag pyntat ...... nä , snarare tvärtom .....

Det finns så många saker att ta tag i ..... som vanligt börjar jag med det lättaste , tänka & planera , strukturera upp en " att göra " lista , skriva ner det snyggt o prydligt, fniss

Varför ???? Jag som ALLTID pyntar en / två veckor innan !!!

Känns nästan lite överreklammerat , att sätta full fart o pynta ..

Nåväl , jag har mkt inplanerat , så pass att jag helt glömt bort att det är påsk , även om barnen har påsklov ???? Är jag distraherad  , eller enbart dagdrömmande ??

Suck ....

jag pyntar i morgon då .......

Ikväll hinns inte för jag ska göra det ..... o det o förhoppningsvis det !!


Toodeloo kära läsare ;-)


 

 
 
marmor

marmor

18 april 2011 20:45

Ta det lugnt du hinner!
Kramisar

http://marmor.zoomin.se

anette

19 april 2011 06:01

Visst gör jag det , men påskehade kunnat njuta lite extra om man fått upp pyntet i tid fniss

kramis

 
Janeth

Janeth

19 april 2011 02:00

Hahaha....inte bara jag som har glömt bort påsken alltså? Inte ett endaste pynt framme och jag brukar oxå vara ute i god tid eftersom jag tycker det blir så kort tid som man kan ha det framme annars.
Hoppas ni är friska och krya och får hålla er på benen nu. Våren är ju äntligen här och då är det dags att tanka energi och solljus.
Ha det superbra, vänen! Hälsa syster yster!
Kram Janeth

http://magnussons.zoomin.se

anette

19 april 2011 06:00

Ja tiden har sprungit förbi , fniss , jag e fortf förlyld !!!!! Inte blir det bättre av min pollenallergi heller. Jag ska hälsa henne

kramis

 
Nancy

Nancy

19 april 2011 12:43

Jag har inte så mycket påskpynt men lite har allt kommit upp. Minns min mamma pyntade alltid massor, bytte gardiner m.m

Det blir ju påsk oavsett pynt eller inte, :-) Men visst är det tjusigt med lite färgade fjädrar lite varstans både ute och inne, kramisar

http://nancy66.se

anette

19 april 2011 13:42

Jag brukade oxå byta gardniner , men har börjat prioritera annat fniss !!

 
Karine

Karine

25 april 2011 09:13

Se där ja, du har hunnit att få fram lite. ;-) Och påsken kommer ju oavsett om pynten kommer fram eller inte. Vilken rolig påskkärring. Jag har inte pyntat något. Har ju ändå inte varit hemma.
Ha en fortsatt glad påsk
Kramar

http://karinetk.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anette - 9 januari 2013 14:48


 

Av anette - 8 januari 2013 13:21

Först o främst God fortsättning på Er alla !!! Jag tappade blogglusten helt vid jul och den har fortfarande inte riktigt infunnit sig . Julen och nyår har varit trevlig som hos alla er andra , så det blir varken en jul eller nyårsberättelse . Inte ...

Av anette - 26 december 2012 16:48

 " vad som göms i snö " med 85 % är ;        Anita Märsy !!!            stort grattis till dig !     Hör av dig med adress via min mailadress !! ...

Av anette - 24 december 2012 23:46

Vilken härlig julafton !!! Lovar fler foton senare men jag fick ju världens bästa julklapp .... Ett nytt objektiv till min kamera ( som jag fick av tomten förra året ) nu ska jag landa i soffan fem minuter ..... Ta hand om er därute ;) ...

Av anette - 24 december 2012 23:46

Vilken härlig julafton !!! Lovar fler foton senare men jag fick ju världens bästa julklapp .... Ett nytt objektiv till min kamera ( som jag fick av tomten förra året ) nu ska jag landa i soffan fem minuter ..... Ta hand om er därute ;) ...

Ovido - Quiz & Flashcards