träskor & gummistövlar

Direktlänk till inlägg 18 maj 2011

När ska man sluta förvånas ???

Av anette - 18 maj 2011 18:02

Härom dagen skrev jag om en mamma som såg till att sin 8 åring fick botox injicerat . På jobb idag stod jag o bläddrade i Amelias tidning när jag plötsligt satte kaffet i halsen ! En artikel om " tigermamman " o hennes barn uppfostran !!!

Läs o titta här . Visst en gammal nyhet , men rykande färsk för mig !

Den omtalade Amy Chua, en kinesisk kvinna som uppfostrar sina barn efter det kinsesiska sättet , väldigt strikt alltså. Redan från några års ålder ska det övas piano eller fiol i 3-4 timmar per dag, ingen tv alls, inte leka hemma eller sova över hos kompisar, alla rätt på prov i alla ämnen är ett måste mm.... annars åker man ut på balkongen utan kläder !?!

Wow säger jag bara ...... tur att man slapp den uppfostran. Visst får man kanske framgångsrika barn , men glada barn ????

Vi svenskar curlar väldigt mkt , sträcker på gränserna men å andra sidan ska väl barn få vara barn ??

Ville bara precis ventilera min åsikt .....

 
 
Josefina

Josefina

19 maj 2011 10:36

Håller med dig till fullo !!
Blir orolig när jag läser så´nt, stackars ungar :-(
Ha en skön torsdag ! Kram

http://marskulla.bloggplatsen.se

anette

19 maj 2011 14:54

Detsamma vännen

kram kram

 
Nancy

Nancy

19 maj 2011 15:17

Usch och tvi för den metoden, som sagt, barn måste få vara barn med gränser och regler, men med måtta, jisses. Diktatorfasoner kan jag tycka, :-P

Kramis

http://nancy66.se

anette

19 maj 2011 15:48

Kan inget annat än att hålla med !!!

kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anette - 9 januari 2013 14:48


 

Av anette - 8 januari 2013 13:21

Först o främst God fortsättning på Er alla !!! Jag tappade blogglusten helt vid jul och den har fortfarande inte riktigt infunnit sig . Julen och nyår har varit trevlig som hos alla er andra , så det blir varken en jul eller nyårsberättelse . Inte ...

Av anette - 26 december 2012 16:48

 " vad som göms i snö " med 85 % är ;        Anita Märsy !!!            stort grattis till dig !     Hör av dig med adress via min mailadress !! ...

Av anette - 24 december 2012 23:46

Vilken härlig julafton !!! Lovar fler foton senare men jag fick ju världens bästa julklapp .... Ett nytt objektiv till min kamera ( som jag fick av tomten förra året ) nu ska jag landa i soffan fem minuter ..... Ta hand om er därute ;) ...

Av anette - 24 december 2012 23:46

Vilken härlig julafton !!! Lovar fler foton senare men jag fick ju världens bästa julklapp .... Ett nytt objektiv till min kamera ( som jag fick av tomten förra året ) nu ska jag landa i soffan fem minuter ..... Ta hand om er därute ;) ...

Ovido - Quiz & Flashcards