träskor & gummistövlar

Direktlänk till inlägg 23 maj 2011

Det känns som jag närmar mig mitt mål

Av anette - 23 maj 2011 19:05

Tänk , när jag började min motion & konditionsresa kunde jag inte ens

jogga 0.5 km !!! Visst låter det illa , riktigt illa , vill inte komma med en massa ursäkter ................ men jag blev diagnostiserad KOL år 2007 / 2008. Den var i start stadiet o jag slutade röka. Tyvärr blev jag sjukskriven o föll för cigaretterna igen. Nu har jag då slutat röka igen o denna gången är det för gott. För er som inte vet vad KOL är :

en lungsjukdom som ofta kommer i samband med rökning.Den skada som finns i lungorna går inte att reparera.
Har man slutat att röka så är det den absolut bästa behandlingen. Man har då hindrat sjukdomen att fort
sätta utvecklas.Sjukdomen försvinner inte men kan dämpas lite.

Genom att man lätt blir andfådd när man rör på sig så är det mänskligt att undvika det. Tyvärr får man sämre kondition och muskelstyrka och mår ännu sämre när man väl rör sig. Det är detta som har hindrat mig i veckor nu !!! Det o min pollen allergi , ingen trevlig kombination. Man blir nästan frustrerad över att kondisen inte blivit bättre. Men jag e innerst inne en fighter o jag har tappert kämpat vidare !!!

Idag tog jag mig en löp runda. När jag passerat 2.2 km hade jag fortfarande inte varvat ner till promenad !!! När jag joggat 2,5 km förstan , varvade jag ner ......... trodde jag skulle kräkas där vid dikeskanten , kände paprikasmaken från min smörgås blandas med svettdropparna från pannan , pulsen gick på högvarv !!

  Vilket glädjerus jag fylldes av när Runkeeper uppdaterade mig ! Wow , 2,5 km jogging nonstop !?! Jag ??? Japp , JAG !! Sen att jag mådde skit ett tag just då kunde kvitta. Jag närmar mig mållinjen :0) !!

Nu känns det som om jag fått två STORA lårkakor på vardera lår , det får bli extra stretching för mig i morgon med motionsgruppen !!


 


 
 
Jessica

Jessica

23 maj 2011 20:52

Fan vad bra jobbat! Du är grym! :) Keep up the good work and stay the f-ck away from the cigarettes!

Jag om någon vet vad du pratar om när du pratar om KOL - min mor har levt med diagnosen KOL och lungemfysem sen 1996. Du vill inte hamna där...

Kram på dig, fightern. =)

http://jesson.bloggplatsen.se

anette

23 maj 2011 21:00

Tusen tusen tack Jessica

kram på dig

 
Ingen bild

grannfrun

23 maj 2011 20:55

Duktig tös!

anette

23 maj 2011 20:59

Så kul med en kommentar från andra sidan fniss , tusen tack vännen
kramis

 
Lars

Lars

24 maj 2011 09:25

Vill bara Säga att du e grymt duktig. Stå på dig du kommer att ta gbg varvet en dag.

http://bigbrother67.blogspot.com

anette

24 maj 2011 13:48

Tack snälla du !!!!
Ja det blir kanske nästa morot , vem vet fniss.

 
Josefina

Josefina

25 maj 2011 13:17

Jag önskar att jag hade haft hälften av din energi !! Kämpa på, du är superduktig.
Men KOL.... är inte du för ung för sådana dumheter ?! Super att du slutat röka för gott, jag håller på dig :-)
Kram

http://marskulla.bloggplatsen.se

anette

25 maj 2011 14:50

Ibland känner jag mig som en liten duracell kanin !!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anette - 9 januari 2013 14:48


 

Av anette - 8 januari 2013 13:21

Först o främst God fortsättning på Er alla !!! Jag tappade blogglusten helt vid jul och den har fortfarande inte riktigt infunnit sig . Julen och nyår har varit trevlig som hos alla er andra , så det blir varken en jul eller nyårsberättelse . Inte ...

Av anette - 26 december 2012 16:48

 " vad som göms i snö " med 85 % är ;        Anita Märsy !!!            stort grattis till dig !     Hör av dig med adress via min mailadress !! ...

Av anette - 24 december 2012 23:46

Vilken härlig julafton !!! Lovar fler foton senare men jag fick ju världens bästa julklapp .... Ett nytt objektiv till min kamera ( som jag fick av tomten förra året ) nu ska jag landa i soffan fem minuter ..... Ta hand om er därute ;) ...

Av anette - 24 december 2012 23:46

Vilken härlig julafton !!! Lovar fler foton senare men jag fick ju världens bästa julklapp .... Ett nytt objektiv till min kamera ( som jag fick av tomten förra året ) nu ska jag landa i soffan fem minuter ..... Ta hand om er därute ;) ...

Ovido - Quiz & Flashcards