träskor & gummistövlar

Direktlänk till inlägg 9 juni 2011

God morgon världen :-)

Av anette - 9 juni 2011 05:58

 

Jodå ni ser rätt !! Jag kom upp i GOD tid !!


Regnet stod som spö i backen när jag öppnade upp mina grusiga ögon 04.00 i morse. Typiskt tänkte jag , vilken mysig morgon prommis det kommer bli !!

Försökte somna om , hade ju 45 min tills alarmet skulle tjuta. Men ack nej , satte mig upp o lät benen dingla nedanför sänggavlen , skakade lite liv i dem innan jag steg upp.

Med bestämda steg tog jag mig fram till kaffekokaren som redan var laddad o tryckte igång den.

Mina träningskläder hängde redan framme.. Allt är förberett in i minsta detalj. Men jag var trött. Så himla sömnig. Sov så oroligt o åskan höll mig vaken i omgångar.

Passade på o borsta gaddarna medans kaffet blev klart. En stor kopp Zoegas satt  fint innan jag gav mig ut på mitt morgon äventyr.

Och så börjar färden. Det blev enbart asfalt , Pia & Pelle  , o lille Frasse mötte upp vid stora vägen. Jag drog en stor gäspning o kände pulsen började så smått komma igång o kroppen bli något varmare.

Med raska steg begav vi oss. Det kändes inte så segt som jag föreställt mig , piggnade snabbt till o kunde till och med känna glädjerus i kroppen.

Vilket underbart lugn denna morgon , detta kan jag tänka mig , fixa motionen innan vardagens stress hinner ikapp mig.

Benhinnorna gjorde mig påmind , bet ihop så gott jag kunde. Efter 20 min gav de med sig ,  segheten och smärtan i benen var borta. Det kändes som om jag flög fram.

Väl tillbaka ,vid utgångspunkten skiljdes våra vägar , mötte en mamma med sina hundar och fick mig en liten pratstund. När jag väl kommit innanför dörren rann svetten från mig. Även om det bara var en tur på 4.47 kmm !!!

 
 
Jessica

Jessica

9 juni 2011 06:25

Tidiga morgonpromenader äger. =)

http://jesson.bloggplatsen.se

anette

9 juni 2011 07:45

Japp , instämmer helt o hållet !!

 
Nancy

Nancy

9 juni 2011 06:46

Så härligt att ta sig en runda innan dagen börjar. Här var jag uppe tidigt, har bara student i huvudet,,,haha

Ha en toppendag, massor av kramar,,, <3

http://nancy66.se

anette

9 juni 2011 07:45

Kan tänka mig att studenten tar upp en hel del !!!
Skönt att få motionen avklarad :0)

kramen

 
Karine

Karine

9 juni 2011 10:47

Det är den bästa promenaden - den man har på morgonen. Man kommer tidigt upp, går det man ska och sedan är hela dagen ledig :-D
Ha en fortsatt fin dag
Kram

http://karinetk.wordpress.com

anette

9 juni 2011 13:01

Så rätt så , jag har slappat hela dagen ha ha ha

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anette - 9 januari 2013 14:48


 

Av anette - 8 januari 2013 13:21

Först o främst God fortsättning på Er alla !!! Jag tappade blogglusten helt vid jul och den har fortfarande inte riktigt infunnit sig . Julen och nyår har varit trevlig som hos alla er andra , så det blir varken en jul eller nyårsberättelse . Inte ...

Av anette - 26 december 2012 16:48

 " vad som göms i snö " med 85 % är ;        Anita Märsy !!!            stort grattis till dig !     Hör av dig med adress via min mailadress !! ...

Av anette - 24 december 2012 23:46

Vilken härlig julafton !!! Lovar fler foton senare men jag fick ju världens bästa julklapp .... Ett nytt objektiv till min kamera ( som jag fick av tomten förra året ) nu ska jag landa i soffan fem minuter ..... Ta hand om er därute ;) ...

Av anette - 24 december 2012 23:46

Vilken härlig julafton !!! Lovar fler foton senare men jag fick ju världens bästa julklapp .... Ett nytt objektiv till min kamera ( som jag fick av tomten förra året ) nu ska jag landa i soffan fem minuter ..... Ta hand om er därute ;) ...

Ovido - Quiz & Flashcards