träskor & gummistövlar

Direktlänk till inlägg 25 juli 2011

Måndag på hemmaplan

Av anette - 25 juli 2011 08:07

Kaffemuggen står bredvid med rykande gott Zoegas , det är tyst i huset. Gubben min är åter på jobb efter sin semester och barnen ligger fortfarande och sover. Skulle varit iväg på en runda men magont sätter stopp för det. Hoppas det känns bättre i kväll , då blir det löpning av.

Jag är på hemmaplan , dvs en hel del hushållsarbete som legat och väntat. Inte mig så mkt emot , inget roligt väder ändå , men att få barnen att städa sina rum , ja det är en avdelning i sig själv.


Idag kl 12.00 håller vi en tyst minut för de drabbade i Norge. Har fortfarande svårt att smälta vad som hänt.


Advokaten Geir Lippestad som försvarar Anders Behring Breivik - en brutal massmördare .

Varför vill man försvara en sådan ond människa ??

Bara för att bli mer känd , pengar , makt ???

Advokaten säger ”I hans huvud var det nödvändigt”..?

Hur kan det vara ett bra försvar?

Kaffet uppducket , många funderingar och frågor.


Ha en toppen dag :0)


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anette - 9 januari 2013 14:48


 

Av anette - 8 januari 2013 13:21

Först o främst God fortsättning på Er alla !!! Jag tappade blogglusten helt vid jul och den har fortfarande inte riktigt infunnit sig . Julen och nyår har varit trevlig som hos alla er andra , så det blir varken en jul eller nyårsberättelse . Inte ...

Av anette - 26 december 2012 16:48

 " vad som göms i snö " med 85 % är ;        Anita Märsy !!!            stort grattis till dig !     Hör av dig med adress via min mailadress !! ...

Av anette - 24 december 2012 23:46

Vilken härlig julafton !!! Lovar fler foton senare men jag fick ju världens bästa julklapp .... Ett nytt objektiv till min kamera ( som jag fick av tomten förra året ) nu ska jag landa i soffan fem minuter ..... Ta hand om er därute ;) ...

Av anette - 24 december 2012 23:46

Vilken härlig julafton !!! Lovar fler foton senare men jag fick ju världens bästa julklapp .... Ett nytt objektiv till min kamera ( som jag fick av tomten förra året ) nu ska jag landa i soffan fem minuter ..... Ta hand om er därute ;) ...

Ovido - Quiz & Flashcards