träskor & gummistövlar

Direktlänk till inlägg 10 augusti 2011

Home sweet home

Av anette - 10 augusti 2011 13:42

Nu har vi kommit hem - för gott denna sommaren. Campinglivet är till ända o man kan ju med gott samvete säga att vagnen

utnyttjats till max !!

Syrran o Sammie kom ju upp i lördags , på söndagen blev det en tur till Gekås , så nu har man lite nya tunikor. På måndagen var vi ju o kikade på när båtarna for iväg hem till sina hemland. På hemvägen blev grabben dålig o kräkte i bilen - stackare !!! Sen blev han liggande med feber. Men jag o sys hade jätte mysigt i förtältet , smuttade på vin o snackade :0) På kvällen kom ovädret in !!! Det öste ner med både regn o hagel , åskade o blixtrade precis ovanför oss. Under natten slog blixten ner i havet för marken den skakade rejält !! Vi bestämde att packa o åka hem på tisdag. Grabben vaknade upp lika pigg o go som vanligt så när vi så gott som var klara med packandet bestämde vi att stanna en natt till :0). Vi hade ju liiite vin kvar fniss !

På kvällen kom oväder nr 2 !!! Storm och orkan byar !!! Vaknade runt 04:30 av att vagnen lyftes o damp i marken lika snabbt !!!!!!! Ni kan tro att jag var rädd !! Var ut o kollade stormlinor , markis mm mm ...

grannarna hade fullt upp med att montera ner sitt tält !!! Det hade lagt sig över husvagnstaket !!!

Eftersom det mesta var klart så kom vi iväg runt 11.00 snåret. Nu är vi åter hemma - huset fullt med väskor att packa upp , tvätt som ska tvättas ............. med andra ord : åter till vardagen !!! Ska passa på o kika på lite bloggar - tänk vad det betyder mkt när en trogen läsare efterlyser en o undrar hur man mår !!!! Det värmer gott om hjärtat.


Men säg mig , var tog sommaren vägen ??? Från varma kvällar till dessa oväders kvällar ??? Usch fy säger jag bara :0)

Mammas Hibiscus har blommat medans vi varit iväg .........

visst är den vacker ??

 

 
 
carina jonsson

carina jonsson

10 augusti 2011 15:57

Skönt att vara ute i vagnen :) och nu är du hemma och ska ta igen allt......nog har man att göra. Välkommen hem säger jag,sköt om dig / kram

http://www.svartangel.n.nu

anette

10 augusti 2011 17:19

Jodå , ledigheten har jag njutit av nu finns det banne mig en hel del o sysselsätta mig med här hemma :0)

 
Jessica

Jessica

10 augusti 2011 18:50

Jösses, vilket oväder ni haft då! Värre än här t o m och då tycker vi ändå att vi fått mycket skitväder den senaste tiden. Skönt att ni är hemma, välbehållna!

Underbar Hibiskus, förresten. Har aldrig sett någon i den färgen förut. Urtjusig. =)

http://jesson.bloggplatsen.se

anette

10 augusti 2011 18:52

natten mellan mån - tis kom det 50 mm !!!

 
Josefina

Josefina

10 augusti 2011 21:53

Underbar hibiskus! En av mina favoritblommor, men har aldrig sett blå...
Visst kan man undra var´t sommaren tog vägen?! I dag hade vi 10 grader här kl 12.30
Kram

http://jeurima.blogspot.com

anette

11 augusti 2011 07:29

Den e lite speciell den färgen - ska helst njutas live !!!

kramis

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anette - 9 januari 2013 14:48


 

Av anette - 8 januari 2013 13:21

Först o främst God fortsättning på Er alla !!! Jag tappade blogglusten helt vid jul och den har fortfarande inte riktigt infunnit sig . Julen och nyår har varit trevlig som hos alla er andra , så det blir varken en jul eller nyårsberättelse . Inte ...

Av anette - 26 december 2012 16:48

 " vad som göms i snö " med 85 % är ;        Anita Märsy !!!            stort grattis till dig !     Hör av dig med adress via min mailadress !! ...

Av anette - 24 december 2012 23:46

Vilken härlig julafton !!! Lovar fler foton senare men jag fick ju världens bästa julklapp .... Ett nytt objektiv till min kamera ( som jag fick av tomten förra året ) nu ska jag landa i soffan fem minuter ..... Ta hand om er därute ;) ...

Av anette - 24 december 2012 23:46

Vilken härlig julafton !!! Lovar fler foton senare men jag fick ju världens bästa julklapp .... Ett nytt objektiv till min kamera ( som jag fick av tomten förra året ) nu ska jag landa i soffan fem minuter ..... Ta hand om er därute ;) ...

Ovido - Quiz & Flashcards