träskor & gummistövlar

Direktlänk till inlägg 2 september 2011

Fredag igen :0)

Av anette - 2 september 2011 10:21

Skam den som ger sig !!



Vaknade med attans till träningsvärk. Men det är nu lr aldrig. Träningsvärk ska ju tränas bort .....
Jag ger mig själv helgen till att vila :0)
Kände inte alls för att hoppa i träningskläderna , motivation lika med noll. Men en röst inom mig sa ......... du kommer må så bra efteråt !! Sagt o gjort , skickade barnen till skolan 5 min tidigare så att jag kunde komma igång hi hi ....
Började med att sätta på tvn , MTV breakfast club. Så jädrans bra musik att promenera / löpa till :0). Tog 30 min på löpbandet .... fy tusan vad svetten lackade , var redo att ge upp efter 22 min , men att få skrika högt ut i rummet fick mitt jädraanammar att ta övertag !!
Sen återhämtade jag mig 5 min , stretchade o fyllde på vatten flaskan. Sen vilade jag ögonen på ursnygge Shaun T medan vi tog oss igenom hans cardiopass med betoning på abs !!! Japp muskler det har jag men inte synliga . Direkt över till en dvd jag hittade i gömmorna : fitness yoga med Blossom.
Jag känner att jag behöver lite smidighet oxå ..... jag som är en avdankad danspedagog som förr kunde lägga magen i golvet när man satt i spagat ... har ju blivit stel som ett kassaskåp. Passet var på 84 min , efter 45 min trodde jag att jag skulle skicka ut både tv och Blossom. Aj aj aj ..... hur kan man göra sådana rörelser ?????
Men nu e det gjort , jag kan unna mig att få vila i helgen !!!


Nu ska jag njuta av min frukost , har precis kokat mig två ägg. Ja jag vet sen frukost ............ tog mig en kopp kaffe vid 07:00 hi hi!!!

Kram på er alla o trevlig helg


 

 
 
Josefina

Josefina

2 september 2011 14:08

Träna inte ihjäl dig ;-)
Kanske hänger på ändå... till hälften. Måste ha mitt rödvin. Är dock inte alkoholist, kan sluta när jag vill ;-)
Men allvarligt, jag är fortf inte okej trots två veckor halsont, huvudvärk osv men så fort jag är ok så drar träningen igång igen. Och jag behöver engagera mig i maten också, så SOON I COME, TOO!
Kram

http://jeurima.blogspot.com

anette

2 september 2011 14:38

Du e så välkommen . Jag kommer sakna mitt glas röda det kan jag säga men jag ska verkligen försöka rensa ur min skruttiga kropp !!

Ha en go fredag vännen
kramis

 
Jessica

Jessica

2 september 2011 19:51

Kom ihåg att det ska vara ROLIGT att träna också. =) Lova?!

Här kommer den amerikanska marinens rekryteringspropaganda för att få fler att ta värvning (på tal om träningsvärken): "Pain is weakness leaving the body". Sug på den du & go fredagkväll på dig, tjejen! ;O)

http://jesson.bloggplatsen.se

anette

2 september 2011 20:14

Bra ord !!! Just nu e träning så himla roligt !!! Har jag bestämt mig för något så ska det banne mig ske ha ha

Detsamma vännen :0)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anette - 9 januari 2013 14:48


 

Av anette - 8 januari 2013 13:21

Först o främst God fortsättning på Er alla !!! Jag tappade blogglusten helt vid jul och den har fortfarande inte riktigt infunnit sig . Julen och nyår har varit trevlig som hos alla er andra , så det blir varken en jul eller nyårsberättelse . Inte ...

Av anette - 26 december 2012 16:48

 " vad som göms i snö " med 85 % är ;        Anita Märsy !!!            stort grattis till dig !     Hör av dig med adress via min mailadress !! ...

Av anette - 24 december 2012 23:46

Vilken härlig julafton !!! Lovar fler foton senare men jag fick ju världens bästa julklapp .... Ett nytt objektiv till min kamera ( som jag fick av tomten förra året ) nu ska jag landa i soffan fem minuter ..... Ta hand om er därute ;) ...

Av anette - 24 december 2012 23:46

Vilken härlig julafton !!! Lovar fler foton senare men jag fick ju världens bästa julklapp .... Ett nytt objektiv till min kamera ( som jag fick av tomten förra året ) nu ska jag landa i soffan fem minuter ..... Ta hand om er därute ;) ...

Ovido - Quiz & Flashcards