träskor & gummistövlar

Direktlänk till inlägg 9 september 2011

Today´s headlines ..........

Av anette - 9 september 2011 13:45

.........................  it´s friday :0)


Då var helgen här , en familjehelg ligger framför oss. Hoppas vädrets makter finns med oss för vi har en hel del trädgårdsarbete framför oss.

Det är nu en vecka sen jag påbörjade min utmaning. En utmaning som består i mindre alkohol , socker , mer grönt & motion !!

En vecka , nya rutiner - 1 kg o så himla nöjd egentligen !!


 

Jag trodde det skulle vara svårt att låta bli godis , juice , läsk , vin , men det har gått super bra. I helgen ska jag unna mig lite rött vin. Jag ska fira att jag varit rökfri i 6 mån ( nästa tors ) !

Köpt hem en flaska

 

1500 ml :0)


Som sagt , jag e nöjd med min motion . Många säger

" det är väl klart att du som går hemma kan ju träna " !!

Bara för att jag går hemma har jag annat att sköta oxå. Jag har bara valt att sätta av två timmar på morgonen åt egentid. Sen vad jag gör dessa två timmar kan ju kvitta , huvudsaker är väl trots allt att jag mår bra och inte deppar ihop just för att jag går hemma , eller ??


 

 
 
Ingen bild

Pia

9 september 2011 15:51

Bra jobbat
Klart man kan träna om man går hemma eller ej Det är väl ändå upp till var och en och det viktiga är att man mår bra
Du vet om att man kan köpa små flaskor vin med ;-)

anette

9 september 2011 16:31

jodå det vet jag men slog på stort idag hi hi

 
Josefina

Josefina

9 september 2011 18:16

Helt rätt 1! Klart du ska träna, det är ju din tid! (det finns så mycket avundsjuka människor i världen)
Helt rätt 2! Klart du ska passa på med 1500 ml rödvin när du ändå är i farten!!!!!!
Kram på dig

http://jeurima.blogspot.com

anette

9 september 2011 18:34

Tack söta du

 
Mariette

Mariette

12 september 2011 06:29

Du e redig som tusan. Om jag hade gått hemma så hade jag förmodligen GÅTT UPP rejält i vikt. Det är mycket lättare att hålla efter sig när det inte finns kyl eller skafferi att leta godis i.

http://mariettesrora.blogg.se

anette

12 september 2011 07:11

hi hi hi ja det gäller att vara så pass motiverad att man låter bli att småäta när man går hemma !!

 
Gunilla

Gunilla

12 september 2011 14:03

Hallå där! Nu ska det stämma igen med mina bloggar. Den du kom in på var min privata och KOL-patienten är en blogg som jag har på Hjärt- och Lungsjukas Riksförbunds hemsida. Och hur det här har gått till kan ingen förklara, för de som hade min privata blogg kom in på KOL-patienten. Puh!

Grattis till ett halvår som rökfri! Så starkt att klara av, men nu är förhoppningsvis suget borta. Och jag tycker du är duktig som motionerar och äter sunt! Och det är väl klart att du måste unna dig lite, t ex lite rött någon gång ibland. /Kramen

http://www.kol-patienten.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anette - 9 januari 2013 14:48


 

Av anette - 8 januari 2013 13:21

Först o främst God fortsättning på Er alla !!! Jag tappade blogglusten helt vid jul och den har fortfarande inte riktigt infunnit sig . Julen och nyår har varit trevlig som hos alla er andra , så det blir varken en jul eller nyårsberättelse . Inte ...

Av anette - 26 december 2012 16:48

 " vad som göms i snö " med 85 % är ;        Anita Märsy !!!            stort grattis till dig !     Hör av dig med adress via min mailadress !! ...

Av anette - 24 december 2012 23:46

Vilken härlig julafton !!! Lovar fler foton senare men jag fick ju världens bästa julklapp .... Ett nytt objektiv till min kamera ( som jag fick av tomten förra året ) nu ska jag landa i soffan fem minuter ..... Ta hand om er därute ;) ...

Av anette - 24 december 2012 23:46

Vilken härlig julafton !!! Lovar fler foton senare men jag fick ju världens bästa julklapp .... Ett nytt objektiv till min kamera ( som jag fick av tomten förra året ) nu ska jag landa i soffan fem minuter ..... Ta hand om er därute ;) ...

Ovido - Quiz & Flashcards