träskor & gummistövlar

Direktlänk till inlägg 15 september 2011

Vem ska man tro på ?

Av anette - 15 september 2011 14:06

Vad hände i rummet på barnintensiven timmarna efter att spädbarnet kopplades bort från respiratorn?

Rättegången är igång


Meningarna går isär ... vem ska man tro på ???

Detta är ett unikt fall. Det som inom vården varit en rutin, vård i livets slutskede fram till döden, har hamnat på rättens bord. Dödshjälp är förbjudet i Sverige. En läkares uppgift är att bota, inte att döda.


Jag tycker hela historien är lite monstruös !!!

Vem vill se ett litet barn lida ???

Vem vill beröva ett litet barns liv ???


 Enligt utsaga ska en läkare ha påstått att " detta missfoster borde inte ens leva ......." vad e det för en sjuk replik ????

Alla har väl rätt till ett liv ??


Familjen: " Vi bad snälla, kan hon inte få något så att hon sover när det händer? "


Flickan såg ut att ha det jobbigt och föräldrarna frågade om hon kunde få något att sova på. Enligt åklagaren gav då den åtalade läkaren flickan en injektion och sa tlll föräldrarna att det var en kramplösande medicin.

En kort stund senare avled flickan.

Eutanasi, ja eller nej? Från vems sida ???


Jag är glad att mina barn e friska och krya och gläds av varje ögonblick vi har tillsammans !!!


Pssst nu heter sidan mammajersmyr istället för jersmyrs-tillvaro !!!

 



 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anette - 9 januari 2013 14:48


 

Av anette - 8 januari 2013 13:21

Först o främst God fortsättning på Er alla !!! Jag tappade blogglusten helt vid jul och den har fortfarande inte riktigt infunnit sig . Julen och nyår har varit trevlig som hos alla er andra , så det blir varken en jul eller nyårsberättelse . Inte ...

Av anette - 26 december 2012 16:48

 " vad som göms i snö " med 85 % är ;        Anita Märsy !!!            stort grattis till dig !     Hör av dig med adress via min mailadress !! ...

Av anette - 24 december 2012 23:46

Vilken härlig julafton !!! Lovar fler foton senare men jag fick ju världens bästa julklapp .... Ett nytt objektiv till min kamera ( som jag fick av tomten förra året ) nu ska jag landa i soffan fem minuter ..... Ta hand om er därute ;) ...

Av anette - 24 december 2012 23:46

Vilken härlig julafton !!! Lovar fler foton senare men jag fick ju världens bästa julklapp .... Ett nytt objektiv till min kamera ( som jag fick av tomten förra året ) nu ska jag landa i soffan fem minuter ..... Ta hand om er därute ;) ...

Ovido - Quiz & Flashcards