träskor & gummistövlar

Direktlänk till inlägg 6 oktober 2011

The Devil in me :)

Av anette - 6 oktober 2011 10:54

 Feedback of my journey

Min nya resa påbörjades den 15 mars 2011. Ja jag vet , var o varannan har en ny resa ...... ni Behöver inte läsa om ni inte e intresserad !!

Egentligen skulle den fortsatt från 2007

då de sa att jag hade början till KOL ( slutade röka då o höll i 8 mån )

Det började med att jag var hes hela jan - febr 2011 o trodde till sist att jag hade fått strupcancer !?! Minns när jag o gubben satt hos läkaren o tårarna forsade på mig. Jag var så säker att mitt liv skulle vara över , ja ni vet själv , man ser bilder framför sig om att barnen får växa upp utan mig osv ....

Det kändes tungt , mkt tungt.

Där och då bestämde jag mig för att sluta röka !!! Även om det nu bara var ett envist influensa virus.

Med rökning kommer så klart de där förbenade extra kilona !!! Jag gick upp ca 1.2 kg i veckan !!! Kommer inte säga min vikt - den är min ensak ;). Så har det fortsatt nu i över 6 månader !!! Kan ni tänka er vilket hemskt nederlag !?!

Här går man o slutar röka o så får man andra bekymmer.

Så då fick jag ta tag i träningen. Tack vare goda vänner på Funbeat o min PTP känns det lättare !!

Jag har alltid haft lätt för att motivera andra - inte mig själv. Men se det var lättare än jag trott.

The Devil in mig den fanns på riktigt. Med ett fasligt jävlarannamar !!!

Det finns de gånger jag varit nästintill på att ge upp , men nä inte ska jag svika mig själv eller ??

I morse kom hon fram igen , honan med de två små röda uppe på huvudet ;)

Jag trotsade regnet , powerwalkade över milen !!!

Visst det känns både här och där , men känslan av att övervinna vädret o soffpotatisen i mig !!

Sen e jag ju extra lycklig då resultaten börjar komma !!

Måste hitta ett foto från tidigare :

Men ...... dansare som man varit har man inget emot att visa upp sig så här har ni en bild efter jag startat utmaningen 1 sept !!

Nu kör vi ;)

 

Vill man så kan man -

Kroppen är din , ingen annan tar hand om den !!

 
 
A-C Nancy

A-C Nancy

6 oktober 2011 11:12

Beundrar dig och tycker du är jättestark som fixar detta. Kramar till dig, <3

http://nancy66.se

anette

6 oktober 2011 11:14

Tusen tack vännen

 
Jessica

Jessica

6 oktober 2011 17:35

Gott jobbat, skruttan! ;o)

http://jesson.bloggplatsen.se

anette

6 oktober 2011 17:55

Hi hi , tusen tack vännen min

 
Jeanette

Jeanette

6 oktober 2011 21:31

Vaddå börjar försvinna? Jag ser inte någon överhuvud taget ;-) Men som du kämpar är du värd alla positiva resultat! Grattis!

Jag fick mig också ett träningspass i dag, skönt och kul.

Kram

http://jeurima.blogspot.com

 
Primrose

Primrose

7 oktober 2011 17:15

GO GIRL GO!!!!!
TUMMEN UPP för dig!
BRA jobbat!
Jag brukar ha jävlarannamar! Men det ¨åste ha försvunnt!
GO FOR IT!
Måste lägga manken till själv! Ingen annan kan ju göra det åt sig!
Mysig Helg hoppas jag ni får! KRAM KRAM Primrose ,-)

http://penandparchment-penandparchment.blogspot.se

anette

7 oktober 2011 18:23

Men då måste jag ju ha fått ditt ;) !!!
Det kommer när du minst anar det !!!
Mysig helg önskar jag DIG oxå
kramisar

 
Mariette

Mariette

9 oktober 2011 23:11

Snyggt!!! Fast jag vet inte riktigt vilken putmage du snackar om, tycker det ser bra ut. Det där med att sluta röka och gå upp i vikt känner man ju till, gick också upp en massa. Och dessutom tror jag att jag var på dåligt humör i ett år eller så =) Skulle aldrig våga börja igen, med tanke på vad det innebär att sluta.

http://mariettesrora.blogg.se

anette

10 oktober 2011 07:02

Tröjan döljer en mage tro mig , men det går på rätt håll ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anette - 9 januari 2013 14:48


 

Av anette - 8 januari 2013 13:21

Först o främst God fortsättning på Er alla !!! Jag tappade blogglusten helt vid jul och den har fortfarande inte riktigt infunnit sig . Julen och nyår har varit trevlig som hos alla er andra , så det blir varken en jul eller nyårsberättelse . Inte ...

Av anette - 26 december 2012 16:48

 " vad som göms i snö " med 85 % är ;        Anita Märsy !!!            stort grattis till dig !     Hör av dig med adress via min mailadress !! ...

Av anette - 24 december 2012 23:46

Vilken härlig julafton !!! Lovar fler foton senare men jag fick ju världens bästa julklapp .... Ett nytt objektiv till min kamera ( som jag fick av tomten förra året ) nu ska jag landa i soffan fem minuter ..... Ta hand om er därute ;) ...

Av anette - 24 december 2012 23:46

Vilken härlig julafton !!! Lovar fler foton senare men jag fick ju världens bästa julklapp .... Ett nytt objektiv till min kamera ( som jag fick av tomten förra året ) nu ska jag landa i soffan fem minuter ..... Ta hand om er därute ;) ...

Ovido - Quiz & Flashcards