träskor & gummistövlar

Direktlänk till inlägg 14 oktober 2011

Rosa Månaden

Av anette - 14 oktober 2011 14:32

Nu är vi i mitten av oktober månad ! Månaden som ÄR rosa till förmån för de som drabbats av bröstcancer. Det är Lena PH och hennes man Per Holknekt som står bakom årets design. Banden ska symbolisera en kram :) . Så himla fina !!!

 


För mig blev cancern på riktigt då min mamma gick bort 2005. Det var inte bröstcancer utan i andra delar av hennes organ. Det är en hemsk sjukdom som blivit till en folkhälsosjukdom. Bara i år har två nära väninnor drabbats av bröstcancer - den ena underbara goa människa fick jag reda på häromdagen  !?! Varför ??? Jag blir så ledsen. Tänker på dig  !!!!

Gör som jag

Hjälp till du med

SMS:a ROSA till 72988 och bidra med 50 kronor

  ( smycken från Xenobia Design ) 




 
 
Marie

Marie

14 oktober 2011 16:32

Hej!
Tack så mycket snälla du!
Nej, Twitter är inget för mig. Eller så hade väl jag otur att träffa på otrevliga typer.

Fin blogg!
Önskar trevlig helg!

http://www.fotomarie.blogg.se

 
Pippi

Pippi

15 oktober 2011 15:14

jag har också ett rosa band. Både min mans mormor och min svärmor har haft bröstcancer, en hemsk sjukdom!!! ha en trevlig helg

http://pippibears.se

 
Mariette

Mariette

15 oktober 2011 19:56

Det är så hemskt! Så många som drabbas och ändå går forskningen inte tillräckligt fort fram =(

http://mariettesrora.blogg.se

anette

16 oktober 2011 17:32

vi får hoppas det kommer igång snart mkt snart ;)

 
Susanne

Susanne

16 oktober 2011 09:35

Visst är de rosa banden fina! Ja du, har än så länge varit förskonad från cancer i min närhet men vet att det bara är en tidsfråga... tänk om någon kunde hitta ett botemedel, ett vaccin eller nåt, givet Nobelpris!

Fin du var på bilden, gillar tunikan, supersnygg!

Kram
Susanne

http://kandy.se

anette

16 oktober 2011 17:29

Jag gillar den skarpt ;) tack vännen

kram tillbaka ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anette - 9 januari 2013 14:48


 

Av anette - 8 januari 2013 13:21

Först o främst God fortsättning på Er alla !!! Jag tappade blogglusten helt vid jul och den har fortfarande inte riktigt infunnit sig . Julen och nyår har varit trevlig som hos alla er andra , så det blir varken en jul eller nyårsberättelse . Inte ...

Av anette - 26 december 2012 16:48

 " vad som göms i snö " med 85 % är ;        Anita Märsy !!!            stort grattis till dig !     Hör av dig med adress via min mailadress !! ...

Av anette - 24 december 2012 23:46

Vilken härlig julafton !!! Lovar fler foton senare men jag fick ju världens bästa julklapp .... Ett nytt objektiv till min kamera ( som jag fick av tomten förra året ) nu ska jag landa i soffan fem minuter ..... Ta hand om er därute ;) ...

Av anette - 24 december 2012 23:46

Vilken härlig julafton !!! Lovar fler foton senare men jag fick ju världens bästa julklapp .... Ett nytt objektiv till min kamera ( som jag fick av tomten förra året ) nu ska jag landa i soffan fem minuter ..... Ta hand om er därute ;) ...

Ovido - Quiz & Flashcards