träskor & gummistövlar

Direktlänk till inlägg 16 november 2011

Alive n´kickin ?!?

Av anette - 16 november 2011 17:31

Vilken natt , vilken morgon , vilken dag !!!

Natten =hostig , fick sitta upp o sova i soffan ............. nu får det räcka !!!

Fick ett samtal på morgonen av den kollega jag vikade hos ;

" magsjuk , kommer inte idag eller i morgon " !!

Jaha tänkte jag, detta får jag ju fixa vare sig jag vill eller ej ! Bara jag inte blir sjuk jag med !?! Kommer på jobb, så vill de ha mig till 15.30 !! Snabbt på telefonen för att ragga upp barnvakt åt mina egna kids !!! Morfar har tagit dem mån o tis o skulle ta dem i morgon så han ville jag inte störa . Jag hade tur som har en

tillfrisknad syster !! Hon kom till min räddning ! Man vill ju få så många tim som möjligt , men med facit i hand vill jag INTE jobba heltid !!!

Jag trivdes bra som deltidare. Jag beundrar familjer med heltidsanställda med aktiva barn inom föreningslivet ! Hur får de dagarna att gå ihop ?? Nyttig o hälsosamma middagar tillsammans ......

Efter jobb, hämta kidsen , snabb kram till sys , hem o se till att hockey trunksen va packade. Kolla över innehållet i kylen för att se vad som behövs inhandlas. Gubben kommer hem , byter om tar kidsen o åker på träning. Jag slänger mig i bilen för att åka o handla. Nog tusan ligger inköpslistan hemma !!! Med en kundvagns van hand sicksackar jag mellan hyllor , rullatorer o andra hinder i rappet. Känner hur kinderna blossar upp !! Hem o fixa käk , familjen kommer om 60 min sen blir det läxa följt av en lockande kudde !!

Nu vet ni varför blogginläggen inte e som dom brukar , jag inte kikar in hos e dagligen eller varför jag tar sådan tid på mig på Wordfeud :0)


 



 

 
 
Linda

Linda

16 november 2011 20:13

Haha det var en talande bild du lagt upp :) Låter som det är fullt upp. Jag känner igen det där. inatt satt jag vaken till halv sex och hällde i mig te då en så sjukt envis hosta + feber som håller på att göra mig tokig.. Fick sjukskriva mig från jobbet idag och det känns ju sååå trist. men vad ska man göra, är man alldeles för sjuk så är man ju. Men visst känns det trist, speciellt när man har så mycket annat att stå i.

Ta hand om dig, eller försök så gott det går så du inte blir alldeles utmattad.
Kram vännen

http://www.smyckenbyell.blogspot.com

anette

16 november 2011 20:30

Tack gulliga du

 
Jessica

Jessica

16 november 2011 20:55

Sådär hade vi det förr; heltidsarbete, handbollsträning, fotbollsträning, egen träning, handling, matlagning, städning etc. Ett livspussel att lägga i rasande tempo... Men det gick. Fast nu är det skönt att ha en 18-åring som sköter mycket själv och att "guben" nu är hjälptränare i fotbollen underlättar ytterligare för mig.

(Det är därför jag har så mycket tid att lägga på Wordfeud! ;o) )

Krya på dig och bränn inte ut dig. <3

http://jesson.bloggplatsen.se

anette

17 november 2011 06:28

Vi e ju så vana sen vi hade macken. Slutade kl 14 båda två , nu e det ett konststycke att få in nya rutiner ;)

 
maria

maria

16 november 2011 22:33

Du skulle likväl kunnat skrivit om mig :) och jag är en av dessa heltidare som känner att det är svårt att få orken och tiden att räcka till...

må så gott !
kramar

http://www.forsnetblogg.se/Maria

anette

17 november 2011 06:28

Då e jag din stora beundrarinna ;)

 
Jeanette

Jeanette

18 november 2011 16:06

Det går inte ihop, och då jobbar jag bara 80%, maken jobbar 150% och vi (jag) har 16 träningskörningar plus minst 2 matcher plus tävlingar plus näringsrika, nyttiga middagar plus ett hem att sköta mm. Du fattar nog att det krockar en del och egen träning går oftast åt helvete... Inte konstigt kanske att jag varit förkyld nästan hela hösten sedan början av augusti (jag var faktiskt nästan frisk i två veckor)... Tur att storA la ner så vi tappade tre körningar och en match per vecka ;-)
Kram

http://jeurima.blogspot.com

anette

18 november 2011 16:30

shit , o varför klagar jag ??!!??

Kramisar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anette - 9 januari 2013 14:48


 

Av anette - 8 januari 2013 13:21

Först o främst God fortsättning på Er alla !!! Jag tappade blogglusten helt vid jul och den har fortfarande inte riktigt infunnit sig . Julen och nyår har varit trevlig som hos alla er andra , så det blir varken en jul eller nyårsberättelse . Inte ...

Av anette - 26 december 2012 16:48

 " vad som göms i snö " med 85 % är ;        Anita Märsy !!!            stort grattis till dig !     Hör av dig med adress via min mailadress !! ...

Av anette - 24 december 2012 23:46

Vilken härlig julafton !!! Lovar fler foton senare men jag fick ju världens bästa julklapp .... Ett nytt objektiv till min kamera ( som jag fick av tomten förra året ) nu ska jag landa i soffan fem minuter ..... Ta hand om er därute ;) ...

Av anette - 24 december 2012 23:46

Vilken härlig julafton !!! Lovar fler foton senare men jag fick ju världens bästa julklapp .... Ett nytt objektiv till min kamera ( som jag fick av tomten förra året ) nu ska jag landa i soffan fem minuter ..... Ta hand om er därute ;) ...

Ovido - Quiz & Flashcards