träskor & gummistövlar

Direktlänk till inlägg 2 januari 2012

Mot nya mål

Av anette - 2 januari 2012 08:05

 


Vi är många som har ingett nyårslöfte om ett slankare o hälsosammare liv , träna mer umgås mer med familjen bla bla bla ...... Tyvärr brukar jag tillhöra den gruppen - VARJE ÅR , och lika ofta bryrs löften o jag själv ner hihi. Nu tänker jag köra på samma linje men , jag gör det inte som några löften utan mer för ett bättre välbefinnande .... det låter ju bra eller hur ? Många bloggare körde sin årskrönika igår , årets första dag. Det tänker inte jag göra , shit , hur kan man komma ihåg allt ??

Jag tänker istället ta kliven fullt ut , kasta ut julen och njuta av veckans sista ledighet. Sen börjar mitt första stora äventyr detta år 100 % arbetstid !!! Nu ska vardagen struktureras upp , min whiteboard ska få bekänna färg , familjekalendern ska börjas fylla i och

veckomatsedlar skall plitas ihop.. Hm ... var ska jag lägga in min träning ????

Det ni , välkommen till verkligheten mamma Jersmyr ;0) Hur det nu ska gå ??? Två heltidsarbetande föräldrar , skolbarn med både läxor och aktiviteter som börjar runt 17;00

Puh ..... känner mig utarbetar redan ..... lika bra o ta en kopp kaffe o varva ner , eller ??


 

 
 
Ingen bild

Pia

2 januari 2012 08:56

Hej Klart du klarar det fast du kommer att jobba 100% Ta en dag i taget o små mål Sätt upp egentid på ditt schemat Kram

anette

2 januari 2012 09:08

tack söta du , vet att du kommer finnas där ;)

 
Jessica

Jessica

2 januari 2012 18:01

Det kommer att bli hur bra som helst med 100% och aktiviteter, men räkna med att det kan ta ett tag att vänja sig bara. Sen går det av bara farten. :o) Practice makes perfect.

http://jesson.bloggplatsen.se

anette

3 januari 2012 11:16

Ja säkerligen , men det är bara till att kämpa på o försöka hitta lösningar ;)

 
Jeanette

Jeanette

2 januari 2012 20:06

Välkommen till verkligheten ;-)
Nädå, det är så många som klarar det, så det kommer du också att göra alldeles galant. Kom bara ihåg att sätta kraven efter möjligheterna!!
Kramar

http://jeurima.blogspot.com

anette

3 januari 2012 11:16

hm .. jag har väldigt lätt för att sätta alldeles för höga krav tyvärr ...

kramisar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anette - 9 januari 2013 14:48


 

Av anette - 8 januari 2013 13:21

Först o främst God fortsättning på Er alla !!! Jag tappade blogglusten helt vid jul och den har fortfarande inte riktigt infunnit sig . Julen och nyår har varit trevlig som hos alla er andra , så det blir varken en jul eller nyårsberättelse . Inte ...

Av anette - 26 december 2012 16:48

 " vad som göms i snö " med 85 % är ;        Anita Märsy !!!            stort grattis till dig !     Hör av dig med adress via min mailadress !! ...

Av anette - 24 december 2012 23:46

Vilken härlig julafton !!! Lovar fler foton senare men jag fick ju världens bästa julklapp .... Ett nytt objektiv till min kamera ( som jag fick av tomten förra året ) nu ska jag landa i soffan fem minuter ..... Ta hand om er därute ;) ...

Av anette - 24 december 2012 23:46

Vilken härlig julafton !!! Lovar fler foton senare men jag fick ju världens bästa julklapp .... Ett nytt objektiv till min kamera ( som jag fick av tomten förra året ) nu ska jag landa i soffan fem minuter ..... Ta hand om er därute ;) ...

Ovido - Quiz & Flashcards