träskor & gummistövlar

Direktlänk till inlägg 5 januari 2012

Divalater o osmidda diamanter

Av anette - 5 januari 2012 11:03


 


Satt ni, liksom jag bänkad 20:00 igår framför burken med stor entusiasm inför årets nya tv satsning inom musiktalanger ?? " The Voice " Sverige ......

Hela konceptet påminner mycket om " True Talent " som gick på tv 3 , som jag för övrigt gillade skarpt !!! Juryn där bestod ju av Danny Sausedo , Thommy Körberg och Pernilla Andersson. Kanske inte den häftigaste juryn men den mest helylle jury, utan en massa smink o piff & puff !!

Som Laila Bagge , Charlotte Perrelli o nu Carola !

Igår blev jag nästintill riktigt irriterad på en av våra absolut främsta sångerskor - Carola !!

Detta program går ut på att hitta osmidda diamanter men samtidigt är det en tävling mellan coacherna ; Carola , Uggla , Ola & Petter.

Programmet började med deras sång - vilket skämt " Genom Eld " ... som säkert kommer bli en landsplåga. Carola iförd glammiga kläder med styltor på flera decimeter ..... Redan där

stal hon showen.

Sen kom programmet igång , riktigt bra obegåvade talanger fick göra sig hörda och lika snabbt försvinna in i dimman av divalater och överdrivet smicker från dessa coacher. Carola var i särklass sämst ; med ett enkelt workout pass i jurystolen fick vi se både benstretch och rygg tänjning. Hon slängde upp benen på bordet lr vad det var , lyckades skära sig i tummen på kuppen ( bara det tjatade hon om när andra försökte prata ) och sen skulle hon tänja ut ryggen och trycka på knappen med pannan !!!!! Men vig , det var hon  ;0)

Ola Salo ??? Vad pladdrade han om ?? Ja det var så vagt att det redan är glömt. Petter var den som fängslade mig mest , han var lugn o sansad och allt han sa lät ju faktiskt komma från hjärtat. Uggla , ja antingen älskar man eller hatar honom  ..... inga kommentarer.

Det som gjorde mig riktigt irri var att Carola sagt i en artikel att detta skulle vara så mkt bättre än

True talent , så mkt varmare toner , ...... !

Nja , hon fick inte min röst i allafall !!



 


 
 
Mariette

Mariette

5 januari 2012 11:47

Håller med dig! Såg bara en stund men det var riktigt ointressant. True talent gillade jag däremot =)
Ha en bra dag!

http://mariettesrora.blogg.se

 
Jeanette

Jeanette

5 januari 2012 13:13

Jag såg det inte, men har tidigare konstaterat att Carola ska sjunga och INGET ANNAT!! Kan tänka mig att hon suger som jury..

http://jeurima.blogspot.com

anette

5 januari 2012 14:55

helt rätt vännen !!

 
Linda

Linda

6 januari 2012 22:02

Nää usch Carola har jag alltid haft svårt för. Jag kan liksom inte ens koncentrera mig på hennes röst för jag retar mig så mycket på henne haha. Tycker hon verkar alldeles påtänd och stissig och hennes ögon ser så besatta ut haha. Nä fy så elakt. Hon har säkert bara lite mycket överskottsenergi :P

Kramar
Linda

http://www.smyckenbyell.blogspot.com

anette

7 januari 2012 11:04

Precis så tycker jag , men hon är en otroligt duktig sångeska !!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anette - 9 januari 2013 14:48


 

Av anette - 8 januari 2013 13:21

Först o främst God fortsättning på Er alla !!! Jag tappade blogglusten helt vid jul och den har fortfarande inte riktigt infunnit sig . Julen och nyår har varit trevlig som hos alla er andra , så det blir varken en jul eller nyårsberättelse . Inte ...

Av anette - 26 december 2012 16:48

 " vad som göms i snö " med 85 % är ;        Anita Märsy !!!            stort grattis till dig !     Hör av dig med adress via min mailadress !! ...

Av anette - 24 december 2012 23:46

Vilken härlig julafton !!! Lovar fler foton senare men jag fick ju världens bästa julklapp .... Ett nytt objektiv till min kamera ( som jag fick av tomten förra året ) nu ska jag landa i soffan fem minuter ..... Ta hand om er därute ;) ...

Av anette - 24 december 2012 23:46

Vilken härlig julafton !!! Lovar fler foton senare men jag fick ju världens bästa julklapp .... Ett nytt objektiv till min kamera ( som jag fick av tomten förra året ) nu ska jag landa i soffan fem minuter ..... Ta hand om er därute ;) ...

Ovido - Quiz & Flashcards