träskor & gummistövlar

Direktlänk till inlägg 9 januari 2012

Måndag morgon

Av anette - 9 januari 2012 07:41

Den blommar !!!

Tredje året på rad. Denna fick jag av gubben en Januari i födelsedag. Trodde jag skulle lyckas ta dö på den med en gång. Den gången var där många blommor , nu får man nöja sig med det lilla ;)


 


Brrr , fy kattsingen så kallt det är idag , nästan minusgrader ju ! Kan det vara vintern som är på väg. Idag kör jag med lite Bonnie Tyler röst ;) , hostade mig igenom natten så rösten försvann. Både sittandes , halv liggandes o i vaket tillstånd. Minns att förra året runt just jan febr hostade jag i över två månader , så pass att jag trodde jag fått strupcancer. Minns så väl den dagen jag satt nere på VC med gubben min o tårarna sprutade. Lyckligvis var det bara ett fruktansvärt virus , men den gav mig en tankeställare så i mars fimpade jag. Alltså har jag snart hållt upp i ett år , en o annan fest cigg har det blivit men aldrig att jag kommer falla tillbaka på riktigt !!


Ha en toppen Måndag , det ska jag ;0)


 

 
 
Ingen bild

nikki

9 januari 2012 08:00

Bra jobbat med ciggen, jag försöker sluta nu . Sedan julafton med en massa plåster. Går hyfsat bra..Kul att din Dendrobium blommar igen, dom är bland dom svåraste att få till omblomning

anette

9 januari 2012 08:39

Lycka till vännen !!! Jag fixade med Champix !
Då har jag kanske gröna fingrar ;)

 
Linda

Linda

9 januari 2012 09:14

Men gud vad duktig du är som lyckats sluta!! Jag röker ju tyvärr själv och har försökt slutat X antal ggr. Man måste ju ha den där riktiga viljan liksom :/

Iskallt här med, bävar för att gå iväg till jobbet och halka runt som en vante.

Du har bytt bakgrund? Jättefint!! Vilken varm beige färg detta var!
Jag gillade den svarta också. Du är duktig på sånhära blogdesign hihi.

Kramar
Linda

http://www.smyckenbyell.blogspot.com

anette

9 januari 2012 09:45

Vilka snälla ord , tycker det är roligt att prova mig fram , hade varit skoj o lära sig lite mer om grafik o kanske lära sig photoshop !!

kramis

 
Mariette

Mariette

10 januari 2012 14:19

Lite nytt här ser jag, snyggt! Jag blir ju inte avis på dig alls nej, som lyckas med bedriften att få den att blomma om.

Vi hittade ingen loppis i lördags, blev torgmarknad i regnet istället

http://mariettesrora.blogg.se

anette

10 januari 2012 17:34

vet du vad , jag vattnar den knappt o glömmer o gömmer den gärna ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anette - 9 januari 2013 14:48


 

Av anette - 8 januari 2013 13:21

Först o främst God fortsättning på Er alla !!! Jag tappade blogglusten helt vid jul och den har fortfarande inte riktigt infunnit sig . Julen och nyår har varit trevlig som hos alla er andra , så det blir varken en jul eller nyårsberättelse . Inte ...

Av anette - 26 december 2012 16:48

 " vad som göms i snö " med 85 % är ;        Anita Märsy !!!            stort grattis till dig !     Hör av dig med adress via min mailadress !! ...

Av anette - 24 december 2012 23:46

Vilken härlig julafton !!! Lovar fler foton senare men jag fick ju världens bästa julklapp .... Ett nytt objektiv till min kamera ( som jag fick av tomten förra året ) nu ska jag landa i soffan fem minuter ..... Ta hand om er därute ;) ...

Av anette - 24 december 2012 23:46

Vilken härlig julafton !!! Lovar fler foton senare men jag fick ju världens bästa julklapp .... Ett nytt objektiv till min kamera ( som jag fick av tomten förra året ) nu ska jag landa i soffan fem minuter ..... Ta hand om er därute ;) ...

Ovido - Quiz & Flashcards