träskor & gummistövlar

Direktlänk till inlägg 11 januari 2012

Andas ut !!

Av anette - 11 januari 2012 18:38

Tjo & tjim vilken dag !!

Morgonen började med att jag glömt kidsens gympapåsar !! De skulle varit fixade igår kväll. Rena turen att jag kom på det , men de blev packade ! Eftersom mina planer o morgon rutiner brutits pga av en gympapåse , kände jag mig stressad o irriterad redan då ! Och naturligtvis insåg jag att jag var tvungen att stanna o köpa mjölk på hemvägen ;(

Igår var det lagom med barn på jobb hela dagen , idag hade vi fler och redan innan lunch var jag så trött i mitt huvud !?!?! Hur skulle jag va ikväll ??

Här e jag nu , knappt människa hihi !!! Jag for inom ica o köpte mjölk o frukt till kidsen , hämta på fritids , hinna växla två ord med fröknarna o sen hem för att få lite mat i magen på dem innan hockeyträningnen !! Tanken var att jag skulle motionera då de var på träningen och bara äta sallad som förberetts kvällen innan .........

Men ............. eftersom jag glömde gympapåsarna , glömde jag även salladerna !!!!

Så jag fick avboka min inplanerad träning , ta 20 snabba min på mitt promenadband för att sen ställa mig o fixa salladerna. Jag var nog för uppjagad då jag kom i träningskläderna , var typ död efter 5 minuter !!! Men jag kämpade på och försökte intala mig själv att med 20 min om dagen blir träningen hur bra som helst ...... eller ????

Nu sitter jag här nyduschad , salladerna e klara , tvättmaskinen är igång och jag tänkter rent ut sagt skita i all viktvätt ikväll så det så !!

Varför ställa så stora krav på sig själv första arb veckan !! Dumt eller hur ??


 

 
 
Primrose

Primrose

12 januari 2012 15:27

Mycket dumt!!! ,-))))) Ja ibland blir det helt fel ,-)))
Jag tycvker det verkar som du fick mycket motion den dan!,-))))
Ha det fint! KRAM från mig Primrose ,-)

http://penandparchment-penandparchment.blogspot.se

anette

12 januari 2012 18:23

Hihi , ja motion det fick jag kan jag lova !!!
Men jag måste lära mig varva ner o prioritera !!


kramen !!

 
Linda

Linda

12 januari 2012 16:27

Nämen vännen, du måste varva ner. Träningen kan väl vänta några dagar och precis som du säger, skit i tvätten! Ta hand om dig med en mysig film och en kopp thé eller choklad. Jag brukar läsa när jag behöver coola ner mig litegrann :)
Tänk att en glömd gympapåse kan vända upp o ner på en hel dag hihi, stackare. Det är samma här, om något går fel i mina morgonrutiner så blir hela dagen knasig sen. Man är en riktig vanemänniska, ja iallafall jag.

Hoppas kvällen blir lugnare för dig. Du är nog kvinnan med tusen järn i elden :)
Många kramar
Linda

http://www.smyckenbyell.blogspot.com

anette

12 januari 2012 18:25

Oh vilken underbart go kommentar , precis vad jag behövde !!! Någon som talar om ATT det är ok att strunta i vissa saker !! Varva ner är något jag överhuvudtaget aldrig kunnat tyvärr. Måste bli bättre på det samt prioritera andra saker ;)
Usch ja när morgonrutinerna bryts , hela helvetet bryter ju ut då jue hahah !!

Tusen tack för varma ord !!

kramisar

 
Jessica

Jessica

13 januari 2012 06:34

Kanske ska ta en sak i taget så här första veckan? Om du rivstartar med allt - att ALLT ska hinnas med och vara perfekt - är ju frågan hur länge du håller. Bättre att ta det lite successivt. Vi vill ju inte att du ska stressa ihjäl dig; vem ska då driva den här bloggen har du tänkt? :o)

http://jesson.bloggplatsen.se

anette

13 januari 2012 15:41

Tack söta du

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anette - 9 januari 2013 14:48


 

Av anette - 8 januari 2013 13:21

Först o främst God fortsättning på Er alla !!! Jag tappade blogglusten helt vid jul och den har fortfarande inte riktigt infunnit sig . Julen och nyår har varit trevlig som hos alla er andra , så det blir varken en jul eller nyårsberättelse . Inte ...

Av anette - 26 december 2012 16:48

 " vad som göms i snö " med 85 % är ;        Anita Märsy !!!            stort grattis till dig !     Hör av dig med adress via min mailadress !! ...

Av anette - 24 december 2012 23:46

Vilken härlig julafton !!! Lovar fler foton senare men jag fick ju världens bästa julklapp .... Ett nytt objektiv till min kamera ( som jag fick av tomten förra året ) nu ska jag landa i soffan fem minuter ..... Ta hand om er därute ;) ...

Av anette - 24 december 2012 23:46

Vilken härlig julafton !!! Lovar fler foton senare men jag fick ju världens bästa julklapp .... Ett nytt objektiv till min kamera ( som jag fick av tomten förra året ) nu ska jag landa i soffan fem minuter ..... Ta hand om er därute ;) ...

Ovido - Quiz & Flashcards