träskor & gummistövlar

Direktlänk till inlägg 8 maj 2012

Löpande Eufori

Av anette - 8 maj 2012 20:50

En stark känsla av lycka , berusning , intensitet överröste mig och mina utmattade lemmar , benen var inte längre stadiga  utan mer åt spagetti hållet. Skulle jag lägga mig ner och dö ??? Nä , sån är fasiken inte jag , kör på , känn blodsmaken i flabben , tugga fram lite fradgma som dryckes substitut , svälg och trampa vidare . Ta sikte på jämna mål ;

hon e nog lite tyngre än mig , hur mycket orkar hon , den där spinkan ska jag förbi , kan hon , kan jag ..... den där ;  hon borde startat i lunka gruppen , kör om henne , pusta lite avsides för att markera att hon är liiiiite ivägen .... passa på o styla lite för de unga grabbarna i soldat mundering ... jag ler , håller in magen och försöker att inte låta som en kaffekokare som behöver avkalkning ... tar sikte på bruden i cerise tröja , muskulös o atletisk kropp lägger mig i rygg på henne ..... nu jävlar håller jag ett jämnt tempo tänker jag ...... shit så duktig jag är , hör min endomondo i öronen ropa ut en snitt hastighet på 7 .... nånting ..... WOW !!!

sen hör jag

" nejdå , jag lunkar bara " säger bruttan i cerise tröja , vadlånga löpartights  ....... !!!!! Va f - n då pratade hon i sin mobil via headset !?! Hon trampar gasen i botten , kvar är jag o typ tusen till .... kväljandes  ,stånkandes ........... låter som en ringrostig tröskemaskin !!!

Och jag som trodde jag höll ett elittempo !?! Nåväl , jag hade oxå vadlånga löpartights och svagt röd/rosa tröja så det så ;0)

Man ska lyssna på sig själv , lyssna på sin kropp , sen ska man pressa den ytterligare lite till ............. typ 2 min ! För det var det jag gjorde denna sköna kväll i Halmstad på Vårruset ! PB blev 35 min på 5 km . Är jag nöjd , ja klart fasiken e jag det. Jag har aldrig varit någon löpare , kommer aldrig bli , men glöd under dojjorna det har jag när det gäller ;0)

Hade underbart sällskap , och det är en av huvud ingredienserna !!!


 

 
 
Jessica

Jessica

8 maj 2012 21:21

Kanonbra jobbat Anette! Förstår att du är glad och stolt. Tummen upp för dig och din löparprestation! ;O)

http://jesson.bloggplatsen.se

anette

8 maj 2012 21:36

Tack vännen ,nu siktar jag på ytterligare 2 min bättre till sept !!!

 
Jonna

Jonna

8 maj 2012 21:35

Va härligt du får det låta! Det är faktisk kul och springa...Tänk när du kan ta på dig dojjorna och springa i det mest fantastiska naturen, se på fina utsikter...lyssna på fåglarna...:)

http://jonnas.bloggie.se

anette

8 maj 2012 21:39

På sätt o vis gör jag det redan , men jag e fortf i förstadiet att kunna prestera lite mer .... du får mig ju att kämpa ytterligare ;0)

 
Mimmi

Mimmi

9 maj 2012 09:12

Kikar in denna onsdagsmorgon för att önska dig en underbar dag :)
KRAMAR

http://mimzzan.blogg.se

 
Ingen bild

Piroska

9 maj 2012 14:50

Vilket fin sammandrag av kvällen!=) Så bra du var och givetvis klarade du att maxa tiden med 2 minuter! Kram och tack för sällskapet!

 
Mariette

Mariette

10 maj 2012 16:47

Du är fasen så duktig! Nu måste nog jag också ta mig samman och köra lite på löpbandet (annars skyller jag bara på dåligt väder för att slippa hihi).Har blivit så jädra sladdrig på magen och tycker nog att det rör sig i otakt när jag går... inte bra va?
Himla kul inlägg haha

http://mariettesrora.blogg.se

anette

10 maj 2012 17:41

känner igen känslan haha , tänk dig när jag zumbar ..... fortsätter skaka bilringar i bilen på väg hem hihi

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anette - 9 januari 2013 14:48


 

Av anette - 8 januari 2013 13:21

Först o främst God fortsättning på Er alla !!! Jag tappade blogglusten helt vid jul och den har fortfarande inte riktigt infunnit sig . Julen och nyår har varit trevlig som hos alla er andra , så det blir varken en jul eller nyårsberättelse . Inte ...

Av anette - 26 december 2012 16:48

 " vad som göms i snö " med 85 % är ;        Anita Märsy !!!            stort grattis till dig !     Hör av dig med adress via min mailadress !! ...

Av anette - 24 december 2012 23:46

Vilken härlig julafton !!! Lovar fler foton senare men jag fick ju världens bästa julklapp .... Ett nytt objektiv till min kamera ( som jag fick av tomten förra året ) nu ska jag landa i soffan fem minuter ..... Ta hand om er därute ;) ...

Av anette - 24 december 2012 23:46

Vilken härlig julafton !!! Lovar fler foton senare men jag fick ju världens bästa julklapp .... Ett nytt objektiv till min kamera ( som jag fick av tomten förra året ) nu ska jag landa i soffan fem minuter ..... Ta hand om er därute ;) ...

Ovido - Quiz & Flashcards