träskor & gummistövlar

Direktlänk till inlägg 1 juni 2012

Fredags funderingar ...

Av anette - 1 juni 2012 19:33

Varför har sommaren kommit av sig ?

Det har man fått höra nu de senaste veckorna, alltid ska man klaga på vädret...

Årets första sommarmånad är här. Idag är det den 1 juni vilket också innebär den första officiella dagen för sommaren samt mjölkens dag :0).

För mig är Juni en av de finaste månaderna ; den symboliserar det vita för mig . Först o främst den vita mjölken, många studenter och brudpar som klär sig i vitt  ,Prästkragen och Pionen som fägrar ..... skolavslutning där även där många klär sig i vitt . Sen hade min älskade mor årsdag

denna månad , en underbar månad !


Vi är inne i midsommarens månad, en månad med olika väder förhållanden, vilket innebär ;

om gräset blir kort blir det en tidig vinter

Följer en våt maj och en våt juni, kommer sannolikt en våt sommar.

Åska i denna månad förkunnar en regnig sommar, men en rik skörd


* regnar det den 3 Juni kommer skörden regna bort

* 8 juni Klart idag ger 4 veckor med klart väder. Regn idag ger 40 dagars regn.

* 15 juni Inställ alla utflykter, för den här dagen brukar det regna.

* 23 juni Regn som faller idag fortsätter i 40 dagar och ger en våt höst.

* 29 juni Är det mycket varmt idag, blir det sträng köld på juldagen.


 


Skurarna har avlöst varann denna första sommardag - bra start eller hur ???

Vad betyder Juni för er ??


 

 
 
Ingen bild

Anneli

1 juni 2012 20:45

Självklart tänker man på mamma men även allt som börjar slå ut och framför allt löjtnandshjärtan,doften av nyklippt gräs,barnen som har spring i benen,kan nämna hur mycket som helst.
Puss<3<3<3

 
Jessica

Jessica

2 juni 2012 07:31

Vi får alltså se vilket väderskrock som slår in, eller bara vänta och se hur sommaren blir helt enkelt. Här har vi i alla fall sol idag och det känns finfint. :O)

http://jesson.bloggplatsen.se

anette

2 juni 2012 08:19

här har vi åter en dag med regn ;(

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anette - 9 januari 2013 14:48


 

Av anette - 8 januari 2013 13:21

Först o främst God fortsättning på Er alla !!! Jag tappade blogglusten helt vid jul och den har fortfarande inte riktigt infunnit sig . Julen och nyår har varit trevlig som hos alla er andra , så det blir varken en jul eller nyårsberättelse . Inte ...

Av anette - 26 december 2012 16:48

 " vad som göms i snö " med 85 % är ;        Anita Märsy !!!            stort grattis till dig !     Hör av dig med adress via min mailadress !! ...

Av anette - 24 december 2012 23:46

Vilken härlig julafton !!! Lovar fler foton senare men jag fick ju världens bästa julklapp .... Ett nytt objektiv till min kamera ( som jag fick av tomten förra året ) nu ska jag landa i soffan fem minuter ..... Ta hand om er därute ;) ...

Av anette - 24 december 2012 23:46

Vilken härlig julafton !!! Lovar fler foton senare men jag fick ju världens bästa julklapp .... Ett nytt objektiv till min kamera ( som jag fick av tomten förra året ) nu ska jag landa i soffan fem minuter ..... Ta hand om er därute ;) ...

Ovido - Quiz & Flashcards