träskor & gummistövlar

Direktlänk till inlägg 14 juni 2012

Idag är en sån morgon

Av anette - 14 juni 2012 07:43

som jag skulle kunna skrika-rakt-ut-o-hoppa-jämfota-morgon !!!

Det snurrar till i huvudet och magen drar ihop sig. Kokpunkten är nära. Vad hände egentligen: jag som skulle bli en förälder som behöll lugnet i alla lägen !?!

Kidsen , ja BÄGGE två har kommit in i någon ny fas som vi mammor ofta kallar för trots ! Ordet trotsålder syftar på perioder i ett barns utveckling runt 2 - 3 års åldern när det testar gränser. Det har jag läst haha ... Här är det snarare en tidsinställd bomb ! Och de e ju för tusan 8 och 9 år ! Shit vilket humör de har fått .

Jag har länge fått höra att de fått humör efter mig ,

men va tusan jag har ju mitt kvar !!

Båda har blivit så tjuriga o envisa , kaxiga o stöddiga ...... kanske ett led i utvecklingen !!!

Hur ska jag nu agera ??

Skrika o gorma tillbaka , hoppas grannarna fortfarande sover , skulle de mot förmodan höra mig, hoppas vi att de tror det var katt f - n ...

rulla ner ögonlocken o stänga öronen o visa upp den där " jag hör dig men lyssnar inte " attityden

demonstrativt sätta händerna för öronen och säga blä blä blä lyssnar inte lyssnar inte !!!

eller agera som den lugna föräldern jag absolut aldrig blev ??? Eller jo , den finns ju där , men den hinner aldrig komma ut haha .....

Alla dessa små moment som tar musten o energin ur mig .... hur ska det gå nu när det blir sommarlov och semester ???

Nätberoende som jag är surfade jag runt för att hitta ett svar , jag ska ha svar på ALLT

läs detta


9-årsåldern. Nu kommer en ny period av mognad och utveckling, en ny orostid.

Tusan vad det lät snyggt , jag hade nog hellre kallat det för tidig tonårskris !!

Barnet söker sin egen identitet. Det kan kännas roligt att bli stor men samtidigt oroligt.

Hm ... där fick jag mig en tankeställare .....

ofta när det blir en konflikt över en struntsak , svarar vi ofta ... du som nu fyllt 9 år och är stor ska ju kunna ....... bla bla bla

Har vi berättad hur duktig han är som 9 åring ??


Dax att ta sig en funderare ........


Intressant läsning eller hur ?


Men jag älskar dem över allt annat och visst ser de snälla ut :0)


 


 
 
Ingen bild

Nikki Arvidsson

14 juni 2012 08:31

Välkommen in i tonårs perioden. Den är så kul att uppleva och skulle inte vilja vara en dag ifrån det. Jobbigt ibland men dom växer på olika håll och stadier...det blir bättre och bättre hela tiden och det är kul att se olikheterna på pojke/flicka...det är bara att ta ett djupt andetag. Det fanns en gång då jag och min man sa att vi skall aldrig på semester i bil med barn...Fast så klar gjorde man om det igen och igen.....Vad gör man inte för sina barn!!!!!

anette

14 juni 2012 08:44

så rätt , vad gör man inte för sina barn !!!

 
Jess

Jess

14 juni 2012 20:59

De där sötnosarna kan väl inte vara så farliga? ;)

http://maisongrey.blogspot.com

anette

14 juni 2012 21:31

Skenet kan bedra haha !!!

 
carina jonsson

carina jonsson

19 juni 2012 12:37

Ja du,sånt har jag lagt bakom mig....mina barn är ju stora nu.Så olika på barn,mina har inte vart "trotsiga" vad jag minns.men visst har det vart skit mellan varven och det får man köpet som jag säger,skaffar man så ingår det liksom.Det kan vara jätte tufft för barnen då dom står med ena foten in i vuxenvärlden och den andra är kvar i barnaåren.......det gäller att vara bestämd nu och inte rucka på saker som man sagt så ger det sig :)
Längesen jag var in till dig.Önskar dig/familjen en härlig midsommar och en fin sommar // kramar om

http://www.svartangel.n.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anette - 9 januari 2013 14:48


 

Av anette - 8 januari 2013 13:21

Först o främst God fortsättning på Er alla !!! Jag tappade blogglusten helt vid jul och den har fortfarande inte riktigt infunnit sig . Julen och nyår har varit trevlig som hos alla er andra , så det blir varken en jul eller nyårsberättelse . Inte ...

Av anette - 26 december 2012 16:48

 " vad som göms i snö " med 85 % är ;        Anita Märsy !!!            stort grattis till dig !     Hör av dig med adress via min mailadress !! ...

Av anette - 24 december 2012 23:46

Vilken härlig julafton !!! Lovar fler foton senare men jag fick ju världens bästa julklapp .... Ett nytt objektiv till min kamera ( som jag fick av tomten förra året ) nu ska jag landa i soffan fem minuter ..... Ta hand om er därute ;) ...

Av anette - 24 december 2012 23:46

Vilken härlig julafton !!! Lovar fler foton senare men jag fick ju världens bästa julklapp .... Ett nytt objektiv till min kamera ( som jag fick av tomten förra året ) nu ska jag landa i soffan fem minuter ..... Ta hand om er därute ;) ...

Ovido - Quiz & Flashcards