träskor & gummistövlar

Direktlänk till inlägg 8 augusti 2012

Andra bullar

Av anette - 8 augusti 2012 08:20

 


Igår var det trots , skrik och bråk så fort kidsen kom nära varann !!!

Varför kan de inte hålla sams i ynka fem minuter ???? Och hade det inte varit så varje dag hade jag kunnat stå ut med det !!!! Det bråkas om minsta lilla hela hela tiden ................Ghaaaaaaaaaaaaa !!!!

Så igår när jag städat färdigt , barnen var nybadade tog jag åter samma snack med dem som vi gjort hela sommaren . Varför är det så svårt att förstå att utan bråk finns det så mycket tid till roliga saker !?! Inga konsekvenser , bara ha roligt tillsammans ....

Frågade dem hur vi skulle ha det för att minska bråk samt tjatet från mig haha ......

vi skrev ner det på vita tavlan o signerade ;0)

Nu får vi se hur länge det håller ....... jag ger det tyvärr inte dagen ut .....

 
 
Therese

Therese

8 augusti 2012 08:39

Ja visst är det konstigt det där att det ska tjafsas och bråkas hela tiden.Ambitionen med dylika överenskommelser är ju bra, men håller sällan särskilt länge vet jag av erfarenhet. Så håller med dig och tror inte heller det håller dagen ut! Usch vad pessimistisk jag låter, jag HOPPAS ju såklart att det ska funka! Kram

http://blogg.amelia.se/majvorsmemoarer

anette

8 augusti 2012 08:46

haha .... lovar att hålla dig uppdaterad ;0)
kram

 
Jess

Jess

8 augusti 2012 09:24

Lycka till! Vi hade en deal med våra barn, trodde inte det skulle hålla heller, men hör och häpna, det höll i två månader! Två sköna månader!

http://maisongrey.blogspot.com

anette

8 augusti 2012 10:12

wow , två månader !!! Då hade jag varit glad !!!

 
Jeanette

Jeanette

8 augusti 2012 10:27

Som du vet så bråkas det jämt här... Jag brukar säga till tjejerna att eftersom de inte kan välja sina syskon så måste de inte älska varandra, men de måste respektera varandra som människor! Punkt slut!
Lycka till, kram

http://www.jijsdagar.blogspot.se

anette

8 augusti 2012 13:10

Klokt sagt !!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anette - 9 januari 2013 14:48


 

Av anette - 8 januari 2013 13:21

Först o främst God fortsättning på Er alla !!! Jag tappade blogglusten helt vid jul och den har fortfarande inte riktigt infunnit sig . Julen och nyår har varit trevlig som hos alla er andra , så det blir varken en jul eller nyårsberättelse . Inte ...

Av anette - 26 december 2012 16:48

 " vad som göms i snö " med 85 % är ;        Anita Märsy !!!            stort grattis till dig !     Hör av dig med adress via min mailadress !! ...

Av anette - 24 december 2012 23:46

Vilken härlig julafton !!! Lovar fler foton senare men jag fick ju världens bästa julklapp .... Ett nytt objektiv till min kamera ( som jag fick av tomten förra året ) nu ska jag landa i soffan fem minuter ..... Ta hand om er därute ;) ...

Av anette - 24 december 2012 23:46

Vilken härlig julafton !!! Lovar fler foton senare men jag fick ju världens bästa julklapp .... Ett nytt objektiv till min kamera ( som jag fick av tomten förra året ) nu ska jag landa i soffan fem minuter ..... Ta hand om er därute ;) ...

Ovido - Quiz & Flashcards