träskor & gummistövlar

Direktlänk till inlägg 30 augusti 2012

Tävlingsdags igen

Av anette - 30 augusti 2012 12:41

Nu rullar det på !!! Det är så kul att få anordna tävlingar åt Er mina fina läsare !!!

Hermione tävlingen avslutas på söndag , så det är väl lika bra att sparka igång nästa

eller vad tycker ni ????


Vad passar då inte bättre än spännande svenska kryddblandningar från Österlenkryddor !!!

På Österlenkryddor...

...odlar de alla sina örter i fält, och de får sin smak av solen, vindarna och jorden de växer i. Österlens långa, ljusa dagar under växtperioden gör att de får extra djup och fyllig smak. Naturligtvis besprutar vi aldrig våra örter.
På fälten växer ett tjugotal sorter; Lavendel, Timjan, Salvia, Citronntimjan, Grekisk Oregano, Fransk Dragon, Citronmeliss, Kyndel, Libbsticka, Rosmarin, Myntor, Ringblommor, Kummin, Koriander, Fänkål och några till.
  De skördar och torkar, tröskar och rensar, allt sker på gården liksom förädling och paketering.

NU HAR NI CHANSEN att vinna tre super fina burkar !!!

Tävlingen avslutas den 16 september !!!


 


TÄVLINGEN ÄR AVSLUTAD

 
 
Jessica

Jessica

30 augusti 2012 14:15

Gillar båda på fb och vill vinna för att jag gärna vill smaka på det omtalade Österlen. Har själv aldrig varit där, men hoppas kunna drömma mig dit med hjälp av dessa förhoppningsvis goda kryddor till dipsåser och pasta. Mmmm...

Mina svar på frågorna:
1. Eva och Olle Olsson driver Österlenskryddor
2. Den destilleras för att utvinna den eteriska oljan

jesson69@hotmail.com

http://jesson.bloggplatsen.se

 
Eva Wikmark Walin

Eva Wikmark Walin

30 augusti 2012 21:43

Underbart, vad härligt med tävlingar och vilket engagemang! kram

http://blogg.amelia.se/evawikmarkwalin

 
Ingen bild

Titti skarp

31 augusti 2012 20:43

hej
vill vinna och testa något nytt för det är alltid så spännande
1.dom heter Eva och Olle Olsson
2.Destilleras för att utvinna den eteriska oljan
gillat sidorna på fejjan
hoppas på tur
Titti skarp
tittifairlane@hotmail.com

 
Elisabeth McCann

Elisabeth McCann

31 augusti 2012 21:05

Eva och Olle Olsson driver företaget.

Ca hälften av skörden torkas och tröskas. Den andra delen av skörden ångdestilleras för att utvinna eterisk olja.

Gillade Österlenkryddor som nummer 1073 på FB, och Mamma J som nummer 113 :-)

Självklart vill jag vinna kryddor ifrån Österlen
Råvaran odlad med omsorg, naturlig och ren
Jag vill ha naturlig smak utan konstigheter
Därför vill jag prova på Österlens läckerheter

http://nummernio.blogspot.com

 
Carola L

Carola L

2 september 2012 08:10

Gillar bägge på FB (Carola Lind) jag vill vinna eftersom jag tycker att det är viktigt med bra råvaror och det är alltid trevligt med mindre producenter.

Svar: Eva och Olle Olsson, en del av lavendeln torkas.

Länk: http://mammamuh.blogg.se/tavla/2012/september/kryddor.html

tavlingar(at)officefixarna.com

http://mammamuh.blogg.se

 
Lotta från Småland

Lotta från Småland

2 september 2012 20:44

Jag har gillat på Fb och heter Lotta Claesson fd Wiberg där.
I slutet av juli destilleras en del av lavendeln så den eteriska oljan kan utvinnas.
Jag vill vinna därför att det är så roligt med olika kryddor och att testa nya blandningar. Att dessutom använda kryddor som inte är besprutade och åkt över halva jordklotet gör det bara bättre.

http://lottaochlivet.blogspot.com

 
Caroline

Caroline

4 september 2012 09:02

Har gillat båda på facebook :) Caroline Nilsson heter jag där.

Österlenkryddor drivs av Eva och Olle olsson.
Lavendeln destilleras för att utvinna den eteriska oljan.

http://iamcarro.blogg.se

 
Annika - drömmen om 11 barn

Annika - drömmen om 11 barn

9 september 2012 01:59

Jag är gärna med och tävlar. Gillar båda sidorna på fb (Annika Nilsson Pettersson) och skulle gärna vilja vinna för att jag älskar att leka med nya kryddor i köket :)

1. Det är Eva och Olle Olsson som driver Österlenkryddor.
2. En del av Lavendeln destilleras för att utvinna den eteriska oljan

Kram Annika
familjenpettersson@hotmail.se

http://nilssonpettersson.blogg.se

 
Ingen bild

Pernilla W

10 september 2012 16:16

Detta pris skulle förgylla denna "Höst", då man när kylan tränger sig på kan behöva lite värmande "Tröst"! Tänk att få förgylla matlagningen med nya fylliga smaker :)Hoppas, hoppas....
Gillar båda på fb Pernilla Wamsjö.
1. Eva och Olle Olsson
2. Man ångdestillerar lavendeln för att utvinna den eteriska oljan

 
Dieseldoris - från soffpotatis till bodybuilder

Dieseldoris - från soffpotatis till bodybuilder

14 september 2012 17:20

Självklart vill jag vara med och tävla :)
Såna här "små saker" förgyller en snuvig höst om man säger så :)
Är en så kallad kryddaholic och letar efter nått nytt hela tiden då jag "dieatar" och äter massor av kyckling dag ut och dag in.

Så nu hoppas jag på tur! :)

1. Eva och Olle Olsson
2. Man ångdestillerar lavendeln för att utvinna den eteriska oljan

Har gillat bägge sidorna på facebook (Heléne Gustafsson)

http://dieseldoris.kroppsnytt.se

 
Ingen bild

Anna L

15 september 2012 20:56

Är supergärna med och gillar båda på fb - Anna Lundkvist
Vill vinna eftersom jag älskar att prova nya kryddor och se hur jag kan förändra olika maträtter genom att krydda dem på olika sätt

Svaren på frågorna:

1. eva o Olle Olsson
2. Genom ångdestillering av lavendeln utvinns den eteriska oljan.

 
Ingen bild

Jenny-Anne Johansson

16 september 2012 16:23

Jättekul att upptäcka företaget Österlenkryddor. Trots att jag bor i Helsingborg har jag aldrig hört talas om verksamheten och nästa sommar ska jag göra ett besök där. Tack för tipset! Jag är med i utlottningen. Gillar FB-sidorna. Svaren på frågorna är:
1. Eva och Olle Olsson
2. Hälften av skörden torkas o tröskas medan den andra halvan ångdestilleras så att den kan bli lavendelolja. Min e post är jenny-janne@hotmail.com

 
Ingen bild

Annika Nilsson

16 september 2012 18:35

Hej!
Jag har gillat båda sidorna på FB!
Svar: 1. Eva och Olle Olsson driver Österlenskryddor
2. Den destilleras för att utvinna den eteriska oljan

Jag vill vinna eftersom allt mitt bohag, inkl mitt kryddsamling, står magasinerat på annan ort i okänt antal månader - låt mig få bli en Spice Girl igen!

Annika Nilsson
aneritrea@hotmail.com

 
Ingen bild

Jenny-Anne Johansson

17 september 2012 15:52

Hej! var i din blogg kan jag se de som vunnit i dina tävlingar? Hälsningar jenny-Anne (jenny-janne@hotmail.com)

anette

17 september 2012 16:16

Eftersom tävlingen avslutades i går , kom det ett grattis inlägg idag till vinnaren ;0)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anette - 9 januari 2013 14:48


 

Av anette - 8 januari 2013 13:21

Först o främst God fortsättning på Er alla !!! Jag tappade blogglusten helt vid jul och den har fortfarande inte riktigt infunnit sig . Julen och nyår har varit trevlig som hos alla er andra , så det blir varken en jul eller nyårsberättelse . Inte ...

Av anette - 26 december 2012 16:48

 " vad som göms i snö " med 85 % är ;        Anita Märsy !!!            stort grattis till dig !     Hör av dig med adress via min mailadress !! ...

Av anette - 24 december 2012 23:46

Vilken härlig julafton !!! Lovar fler foton senare men jag fick ju världens bästa julklapp .... Ett nytt objektiv till min kamera ( som jag fick av tomten förra året ) nu ska jag landa i soffan fem minuter ..... Ta hand om er därute ;) ...

Av anette - 24 december 2012 23:46

Vilken härlig julafton !!! Lovar fler foton senare men jag fick ju världens bästa julklapp .... Ett nytt objektiv till min kamera ( som jag fick av tomten förra året ) nu ska jag landa i soffan fem minuter ..... Ta hand om er därute ;) ...

Ovido - Quiz & Flashcards