träskor & gummistövlar

Direktlänk till inlägg 14 september 2012

Tivoli i byn o tänjda gränser

Av anette - 14 september 2012 22:35

Vi har av någon konstig anlednig fått ett tivoli till byn över helgen !?! Vår lilla by har varken marknad eller annat roligt , men Möllers Tivoli det har vi ????

Grabben  ( 9 år ) kom hem från skolan o sa att han bestämt träff med kompisar på tivolit kl 20.00 !!

Sen när fick 9 åringar va ute själv på tivoli kvällstid ?? Ja inte på min tid i allafall !!!

Jag o gubben pratade om ämnet , tivolit e precis runt hörnet , typ 200 m , han har mobil .... Låt han få visa att han kan då ...

Efter middagen traskade jag bort med honom , efter ett par minuter hittade han sina kompisar vid

" verkstaden " !! Jag var mållös , tappade all kontroll över tungan o fick inte ut ett smack ...

swisch så va han väck !! Kände mig som en dålig mamma när jag traskade tillbaka hem !! Han hade fått en tid att passa , och utan hans vetande skulle kusinen lova att hålla ett öga på honom !

Vår grabb e speciell .... han vet inte vad ett NEJ betyder , kan inte klockan o tror att han

bestämmer , ja vilken 9 åring gör inte det ???

Jag lämnade honom vid 19.30 , vid 20.00 började mammahjärtat läcka !!! Hur gick det ? Var han med kompisar eller helt själv . Jag vet ju av erfarenhet att vissa karuseller fixar han inte helt enkelt. Vem fanns där o kunde stoppa karusellen om han blev likblek i huvudet ???

Gubben gick bort för att checka läget !!

Nu tror ni nog jag e hönsig .... men det var ju mörkt !! Och jag e ju faktiskt mamma !! Vore väl för tusan konstigt om jag inte undrat !!!

Älsklingen min kom tillbaka o allt var under kontroll.

Sen kom resten av la familia ;

Sys , pappa med sitt nya fasta sällskap Linda ( en för övrigt toppen brutta ).

Grabben hade fått en tid ..... han har ALDRIG passat tider märk väl ...... fem minuter i nio kom han innanför dörren glad i hågen !! Han hade inte en enda punkt i sina meningar , käften gick för fullt !!

Kontentan av inlägget ;

" ibland e det bättre o försöka acceptera saker du  inte kan bemästra över  !!

Ni kan tro att jag var stolt !

Han hade haft kul , jag hade haft kul med wii spelet " just dance " och nu sover familjen !!

Ni anar inte vilken stolt mamma som sitter här ikväll !! Familjen sover så jag har bara mitt glas röda som sällskap !!

Bjuder er på en bild på grabben vår , stolt så in i norden ;0)


 



 
 
Linda

Linda

14 september 2012 23:48

Klart han är stolt :-)ja, och du med. Jag förtår dina känslor på pricken. Det är mycket vi ska bemästra och acceptera som mammor, vi måste bara börja någonstans och det är inte alltid så lätt.
Kram

http://www.enlitenvra.blogspot.com

 
dianasdrömmard

dianasdrömmard

15 september 2012 07:50

Vilken duktig kille och ibland måste man släppa dom lite kram Diana

http://xn--dianasdrmmar-cjb.se

 
Therese

Therese

15 september 2012 17:41

Cool kille. Jag hade nog varit för hönsig för att våga släppa min 9-åring. Känner att hon har 0-koll. Kanske typiskt för en lillasyster! Kram

http://blogg.amelia.se/majvorsmemoarer

 
Freja

Freja

15 september 2012 20:13

Jag är samma hönsmamma jag, jag är imponerad av dig! Min dotter har noll koll på var hon ska vara när, fast hon är 12 verkar hon fortfarande inte riktigt förstå klockan eller hitta själv i byhåla, och då vill jag ha koll! Men de växer av ansvar, så jag jobbar på att lita på att hon ändå fixar saker själv...

http://blogg.amelia.se/reddevil

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anette - 9 januari 2013 14:48


 

Av anette - 8 januari 2013 13:21

Först o främst God fortsättning på Er alla !!! Jag tappade blogglusten helt vid jul och den har fortfarande inte riktigt infunnit sig . Julen och nyår har varit trevlig som hos alla er andra , så det blir varken en jul eller nyårsberättelse . Inte ...

Av anette - 26 december 2012 16:48

 " vad som göms i snö " med 85 % är ;        Anita Märsy !!!            stort grattis till dig !     Hör av dig med adress via min mailadress !! ...

Av anette - 24 december 2012 23:46

Vilken härlig julafton !!! Lovar fler foton senare men jag fick ju världens bästa julklapp .... Ett nytt objektiv till min kamera ( som jag fick av tomten förra året ) nu ska jag landa i soffan fem minuter ..... Ta hand om er därute ;) ...

Av anette - 24 december 2012 23:46

Vilken härlig julafton !!! Lovar fler foton senare men jag fick ju världens bästa julklapp .... Ett nytt objektiv till min kamera ( som jag fick av tomten förra året ) nu ska jag landa i soffan fem minuter ..... Ta hand om er därute ;) ...

Ovido - Quiz & Flashcards