träskor & gummistövlar

Direktlänk till inlägg 20 september 2012

Flödder & höga hattar

Av anette - 20 september 2012 17:05

Som jag tidigare berättat har grabben varit risig och går nu på medicin för en urinvägsinfektion. Odlingsprovet kom idag så läkaren ringde upp mig för att berätta att de skulle byta medicinering.

Helt ok tyckte jag. For ner till Apoteket ....

Medicinen hade de inte hemma , provade bärliggande apotek men ingen tur där alls. De hade i kapslar stora som en centimeter , vilken 9 åring sväljer en sån !?!?!?!

Nähä sa hon ... Det är problem med produceringen o väntas åter den 15 oktober .... så trist !!!

Ja visst fan e det trist ..... vad menade hon med det ???

Jaha svarade jag men medicinen måste han ju ha !!!!

Du får ta kontakt med läkaren sa hon ...

I vanliga fall ringer apoteket upp läkaren om problem uppstår ...

Vid det här laget hade det gått 30 min , svetten rann innanför jackan och pulsen stegrade ..

kidsen var själv hemma o ringde ideligen o skvallrade på varann .

For bort till VC och bad de lämna ett meddelande till läkaren om att ringa upp mig ,

nä det kan vi inte göra , hon har fullt upp med patienter !! Telefonen ringde igen ....

Har ni observerat att man ska stänga av sina mobiler här , upplyste hon mig !

Naturligtvis svarade jag , men min grabb är själv hemma och även han patient o behöver hjälp då medicinen han blivit ordinerad fått problem med produktionen !!

Jaha , ja du får sitta ner o vänta o hålla utkik efter läkaren o haffa henne då !!

Va fan e det ??? Hur svårt hade det varit o lagt en lapp på hennes skrivbord ....

efter 15 min fick jag syn på henne , tillbaka till apoteket för ny medicin .

Då ifrågasatte apotekaren doseringen , lyfte luren o ringde !!

Varför i helskotta kunde inte den första gjort det från början ???

Snacka om skillnad i servicemindness !!

Nu har han i allafall fått medicin med rätt dosering .

Oh , det kändes skönt o få ventilera sig lite !

Ni missar väl inte mina tävlingar !

Kika ute i högra menyn ..... Å vet ni vad .... kan knappt hålla mig ...

Minns ni att jag utmanade er i att skicka in en bild på er i mössa !! Ni ska bara veta vilka priser det blir ....... så fram med er bästa mössa o börja posera ;0)

Jag tänkte visa er hur jag ser ut i hatt under tiden ...


 


 
 
Ewa (mamma till 6 döttrar)

Ewa (mamma till 6 döttrar)

20 september 2012 18:44

Holy shit vad arg jag hade blivit!! Vad är det för sätt att bemöta någon på??
Sickna skitar!
Ja vad vore man om man inte var en "tigermamma" som fixar allt till höger och vänster??!!
Kram

http://tjejmorsan.blogg.se

 
Ingen bild

Nikki Arvidsson

20 september 2012 19:19

Hoppas grabben snart kryar på sig. Vårdcentralen suger och har gjort så i flera år....Skulle vilja komma in på en liten familje praktik men det är fullt över allt.
Men mina fot och rygg problem får jag ju aldrig träffa en läkare utan en sjuk gymnast varje gång. Sjukgymnasterna avgör om du skall träffa läkaren i mitt fall. Jag krossade min svanskota 2005 och 5 diskar är krossade, det läcker spinalvätska ut mellan nån kota. Dom säger jag är för ung för operation för det varar bara 15-20 år och jag tycker ju att det är nu när jag är 42 år som jag vill ha en operation. Vem vet om jag lever när jag är 60. Eller så sa dom den dag jag inte kommer upp ur sängen,kanske det blir aktuellt. jag vill påpeka då att jag är nästan 6 cm kortare nu än 2005....


Så vårdcentralen suger
Kram Nikki

 
Catarina

Catarina

20 september 2012 22:50

Typiskt! Jag har också råkat ut för såna där snorkiga människor på apoteket. Det är så trist!
Hoppas han mår bättre snart :)
Vad heter typsnittet som du använder?

Kram Catarina

http://keckla.bloggplatsen.se

 
dianasdrömmar

dianasdrömmar

21 september 2012 05:50

Fy, vilket dåligt bemötande!stor kram Diana

http://xn--dianasdrmmar-cjb.se

 
Catarina

Catarina

21 september 2012 07:29

Ha ha jag glömde ju skriva vilka typsnitt jag menade! Tack för kommentaren och påminnelsen :)
Jag önskar veta namnen för rubrikern och texten.
Ha en bra dag! Kram Catarina

http://keckla.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anette - 9 januari 2013 14:48


 

Av anette - 8 januari 2013 13:21

Först o främst God fortsättning på Er alla !!! Jag tappade blogglusten helt vid jul och den har fortfarande inte riktigt infunnit sig . Julen och nyår har varit trevlig som hos alla er andra , så det blir varken en jul eller nyårsberättelse . Inte ...

Av anette - 26 december 2012 16:48

 " vad som göms i snö " med 85 % är ;        Anita Märsy !!!            stort grattis till dig !     Hör av dig med adress via min mailadress !! ...

Av anette - 24 december 2012 23:46

Vilken härlig julafton !!! Lovar fler foton senare men jag fick ju världens bästa julklapp .... Ett nytt objektiv till min kamera ( som jag fick av tomten förra året ) nu ska jag landa i soffan fem minuter ..... Ta hand om er därute ;) ...

Av anette - 24 december 2012 23:46

Vilken härlig julafton !!! Lovar fler foton senare men jag fick ju världens bästa julklapp .... Ett nytt objektiv till min kamera ( som jag fick av tomten förra året ) nu ska jag landa i soffan fem minuter ..... Ta hand om er därute ;) ...

Ovido - Quiz & Flashcards