träskor & gummistövlar

Direktlänk till inlägg 4 september 2012

F.I.T

Av anette - 4 september 2012 07:09

Sitter i köket, känner hur träningsvärken i mina ben smyer sig fram mer och mer. Det var verkligen ett bra pass igår, F.I.T = funktionell intervall träning

Låt mig berätta ...

Igår dammades träningsskorna av , o kläder rotades fram ! Jag e en typisk periodare , tränar mer på hösten än vår / sommar ..... och har jag en himla otur har man fått ännu ett kärlekshandtag som ska tryckas ner i

ålaskinnet .... mina härliga byxor i spandex med dry fit funktion ;0) Shit vad det lät bra ,

men inte kände jag mig fräschare för det !!

Kom in i lokalen och blev tilldelad ett nr ..... gruppindelning !

Såg alla dessa stationer utmed väggar och golv ... visste egentligen inte vad jag tänkte.

Instruktören var en fräsch solbränd tjej med underbart humör . Hon gick igenom samtliga stationer innan vi gjorde en gemensam uppvärmning. Sen var det dax . Första stationen för min grupp - jag och en tjej till skulle börja med ryggpress , dvs ligga på en step up bräda , lyfta överkroppen samtidigt som man pressar armbågarna bakåt ...... ja det var ju lätt tyckte jag , kände adrenalinet börja rusa i kroppen.

Mot nästa station , hopprep ..... inte tusan trodde jag att 49 sek hoppande skulle vara jobbigt !?! Efter hoppandet kände jag att dallret fortsatte små hoppa , maten vände sig i halsen .

Skulder pressen , sitta på en bänk , lyfta upp rumpan upp o fram , sen skulle den bak , igenom armarna utan att röra bänken !!!! Först o främst funkar det inte på min ena arm , sen kände man sig som en säck potatis !! Bak tung till max .... ja har man en " loport " till bakdel krävs det nog en del teknink , något som jag saknade !!!

Allt som allt var det sju stationer och vi körde på från station till station .... 49 sek på varje kändes

som flera minuter !!!

Sen började vi om på nytt ..... nu fick jag reda på hur ryggpressen egentligen skulle utföras ...... Det som var lätt första gången blev genast jobbigt o svårt , kände mig som en stor strandad val där jag låg på bänken !!

Illamåendet kom , flimmer för ögonen , men med mkt jävlar anammar tog man i så pass att man höll på att göra på sig för tusan !!

Jag var helt slut , kroppen utmattad o svetten den rann ....

Ett underbart men skit jobbigt pass !!!

I morgon blr det Latin Moves ..... längtar redan ;0)

 

 

 Ps

ni glömmer väl inte min tävling ?

 

 

 
 
Jeanette

Jeanette

4 september 2012 21:29

Det där lät ju...hrmmmm...nyttigt!

http://Jijsdagar.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anette - 9 januari 2013 14:48


 

Av anette - 8 januari 2013 13:21

Först o främst God fortsättning på Er alla !!! Jag tappade blogglusten helt vid jul och den har fortfarande inte riktigt infunnit sig . Julen och nyår har varit trevlig som hos alla er andra , så det blir varken en jul eller nyårsberättelse . Inte ...

Av anette - 26 december 2012 16:48

 " vad som göms i snö " med 85 % är ;        Anita Märsy !!!            stort grattis till dig !     Hör av dig med adress via min mailadress !! ...

Av anette - 24 december 2012 23:46

Vilken härlig julafton !!! Lovar fler foton senare men jag fick ju världens bästa julklapp .... Ett nytt objektiv till min kamera ( som jag fick av tomten förra året ) nu ska jag landa i soffan fem minuter ..... Ta hand om er därute ;) ...

Av anette - 24 december 2012 23:46

Vilken härlig julafton !!! Lovar fler foton senare men jag fick ju världens bästa julklapp .... Ett nytt objektiv till min kamera ( som jag fick av tomten förra året ) nu ska jag landa i soffan fem minuter ..... Ta hand om er därute ;) ...

Ovido - Quiz & Flashcards