träskor & gummistövlar

Alla inlägg under juni 2011

Av anette - 19 juni 2011 14:50

Vilket skit väder rent ut sagt !!!

Rätt vad det är öppnar himlen sig o vräker ner en massa droppar stora som enkronor !!


 

Jag hann med en morgon runda. Vaknade runt 07.30, klädde mig o drog iväg på min löparrunda !!! Förbättrade tiden denna morgon , härligt känns det !!

Hem o fixa frukost till övriga familjen. Framåt lunch for vi iväg o köpte lite sommarfräscha blommor till utekrukorna på framsidan.

Jag blev sååååå sugen på glass - finns bara ett ställe där jag kan få violglass i strut nämligen Hembygdsparken i Ängelholm. Det var ju uppehåll och solsken så vi körde dit o köpte våra glassar. Hade berättat för grabben om dessa enorma strutglassar då jag var där med tösen , så ni kan tro att hans ögon sken upp när han fick sin !


Något suddig mobilbild hm ....


 

Vi hann precis få våra glassar innan regnet stod som spö i backen igen. Snacka om raska ben när vi sprang till bilen !


Såja nya fräscha blommor i krukor o på postcykeln.


   


En helt vanlig lagom lat


söndag :0)

Av anette - 18 juni 2011 16:36

Som mamma måste man få skryta om / över sina barn ibland. Så länge det inte går till överdrift .... o inget annat barn trycks ner samtidigt.

Grabben var vass på fotbollsplanen idag !! Fick till ett snyggt passningsspel med sina lagkamrater. Jag tyckte han var super duktig !! Hela laget har blivit otroligt duktiga o det e så härligt att följa dem på sammandragen !!! Idag blev det många höga toner från mamma sidan kan ju erkännas :0).

Vi hade en himla tur , inte förrän i slutet kom regndropparna !!

Sen igår var han iväg på maskerad , utkläd som Danny Saucedo !!! Hm , tänkte jag, men nog fick han till det ?

Detta fotot tyckte jag blev sååå himla bra ! Tycker ni inte det e lite Michael Jackson stuk över posen ??


 

Nu ska det fixas till lite käk. Sys kommer över o ikväll blir det lite Sangrias :0).


Ha en underbar lördag !


 

Av anette - 16 juni 2011 18:05

Grabben följde med en klasskompis hem , tösen ringde en klasskompis som kom hit & kusin Sammie kom över efter skolslut !!!

3 töser = kanske inte idealet men dessa funkade kanon ihop !!! De hade så himla skoj , showade , badade o busade. Även jag fick mig ett par goda skratt ! Fridas klasskompis va så härlig.



Tösen vår kläckte ur sig en härlig kommentar

" Min pappa e starkare än järn " !!!!

Hm ............ hur stark e man då ????


3 bad tjejer !!


  Mmmmm glass i stora lass    


Vår tös ; Tokfia !!


Kusinen börjar bli stoooor !!!   

Av anette - 16 juni 2011 08:45

Förkylningen börjar lägga sig , den positiva energin är på väg tillbaka . Mitt humör har ändrats till det positiva o jag känner mig så glad inombords. Jag kan om jag vill.

När jag påbörjade denna resa med ett löpningslopp som mål , trodde jag själv att jag gått o blivit tokig . Men allt eftersom dagarna o kilometrarna passerar känns det som jag lagt ribban precis lagom.

Den 23 Maj skrev jag ett inlägg om att jag lyckats jogga nonstop i mer än 2km. Ni kan läsa det här om ni vill.

Denna morgon har jag då passerat milstolpe nr 2 !!! Jag var fast besluten långt innan jag gav mig ut att rundan ska jag fixa. Tog en lagom tur , som jag nu ska försöka förbättra i tid allt eftersom.


Tar på mig mina träningskläder. Inte att förglömma mina löpar strumpor som jag inhandlat på Lidl. De e FAKTISKT sköna o ger ett bra stöd !!

 

Drar åt snörena på mina Nike , startar musiken o trycker fram min

motionsbuddy :  " Endo ". Solen smeker mina blottade armar , känner min vilopuls arbeta i långsamma toner. Arbetare längs vägen , ståtliga karlar med biffiga armar , personbilar som susar förbi på väg till sina jobb. Jag styr stegen ner mot centrum , svänger vänster o tänker ........... framåt , framåt , framåt. En bil passerar o tutar , känner ett lyckorus smyga genom kroppen. Endo påminner mig om att första km är passerad. 

"Yeehaa " tänker jag , detta fixar jag !

Svänger av ut mot landet , 2 km ..... pulsen  går på högvarv , andningen  känns tung o det bränner i bröstet. Jag tänker framåt , framåt , framåt. Jag fäster blicken strax nedåt , vill inte se vägen framför mig , försöker slappna av i ansiktet o hålla axlarna bakåt. Det har jag läst i tidningen I form fniss :0).

Det börjar krämpa så smått i benhinnorna men vilken skillnad tänker jag ; jag får mer ont när jag går än när jag springer. Jag passerar en dam som e ute med sin hund. Hon säger " så duktig du är " .................. hux flux känner jag att tempot ökar , jag e medveten om mig själv , andningen lättar och mina Nike´s tar mig till bredden av min löpning. 3 km ....... jag är redo att ge upp , tänker framåt framåt framåt...... " fan varför ska jag utmana mig själv ???

Ser grannarnas hus Jag e HEMMA !!!!!!!

Sträcker ut mina muskler o slänger mig handfallen ute på trädäcket :0)

Jag fixade det !!!

 

Av anette - 15 juni 2011 12:35

 Solen fortsätter belysa denna underbara onsdag. Det är 3 månader sen jag slutade röka så det var ett ypperligt tillfälle att fira med en prommis !!! Jag fixade en runda på 9 km i morse , sen blev det dusch o frukost / lunch.

Iväg o handla till matsäcken ikväll.

Har precis gjort lite magisar o armhävningar. Shit vad jag e svag i min vänstra arm - borde kanske ta itu med nya läkar besök .......

Nu ska jag ta o dra över med Mr Hoover :0)

See you !!!


Av anette - 15 juni 2011 06:58

Förstå hur tråkigt det är att dra på sig en förkylning NU !!!

Sista veckan jag har kidsen på skolan , sen blir det till att stiga upp i ottan för att promenera lr sent på kvällarna !!! Så idag trotsar jag mina bacillusker o tar mig en promenad. Lång men låg intensivt . Laddar fickorna med lambi näsdukar o halstabletter. Solen skiner o vädret i allmänhet e helt underbart. Kanon då kidsen ska vara ute på friluftsdag idag .

Sen ikväll blir det trivselkväll med grabbens klass , tipspromenad o medhavd matsäck ..... Själv vill han inte riktigt då han har fotbollsträning , men men ....


Ha en fin morgon allihop !!


 

Av anette - 14 juni 2011 19:39

Förra året fick gubben sin värsting grill så den gamla skrotades.

Jag behöll själva stommen o ska nu förvandla det till ett utomhuskök !!!


 

Gubben trodde inte på min idé från början men har nog börjat tänka i andra banor. Jag e så tacksam för all hjälp jag får älsklingen min !!! Min arm vill inte alltid som jag vill ! Bänkskivorna på plats och nya krokar....


     

Nu ska jag ut o leta kruka som ska fungera som vask,

samt köpa kakelfix o fog :0).

Min Älskade o super gulliga syster har fixat lite mosaik kakel åt mig !! Det blir svårt att välja , det ska ju va en mix av många nyanser ....

   

Ja nu vet ni hur en arbetssökande kan fördriva tiden :0) !!!!

Av anette - 14 juni 2011 10:52

Bäddade ner mig i soffan , favorit koppen välfylld med rykande varmt the


    Laddade DVDn med en film ..................

Så bra den var !!!  Kan varmt rekomenderas


 

Ovido - Quiz & Flashcards